Vraag mbt nieuwe Holtkamper (Aero of Kyte)

Gestart door AGerrits, januari 03, 2025, 04:49:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

AGerrits

Ha klappers,

Ik twijfel aan de aanschaf van een Holtkamper. Nu heb ik nog wat "praktische" punten en ben benieuwd of jullie hier al een oplossing voor hadden?

1. Waar hangen jullie je (natte) jas op bij een regenachtige dag?
Ik begrijp dat er er als accessoire een "minigarderobe" is. Maar het is vooral de plek; die hangt dan tegen je binnentent/slaapplek aan wanneer je de maststok gebruikt. Niet echt praktisch.
Een kindertent is nodig, dus dat gaat hem ook niet worden. Dan blijft de tentstok aan de verre kant over, maarrrr daar zit je dan net onder aan een tafeltje... Hoe lossen (ervaren) Holtkampers dit op?

2. Welke gasfles gebruiken jullie?
Momenteel zit ik nog op een grote groene rakker. Maar dan zit je met je standaard aansluiting in de knel (staat de fles "voor" je tent. Slang verlengen en dan achter de tent (hopen dat de zon niet te vel staat). Of allemaal over op Campingaz?

3. Waar plaatsen jullie je afwas?
Gerelateerd aan 2; op dit moment schuiven wij die eigenlijk "onder" de keuken/zetten die aan de zijkant van de keuken bij de huidige vouwwagen. Maar met een Holtkamper nieuwe model lijkt hier onder de vouwwagen geen plek voor te zijn. Ook aan de zijkant zal hem niet worden; grote kans dat de zijluifel er in zit. Gooien jullie het bij de buren..?

Ben benieuwd naar jullie oplossingen!

getiem

1: met haken aan de pack&go handgreep, zo ver mogelijk naar de kindertent toe. Daar zit bysonyl tegen de wagen/wiel aan. Dus ook geen natte vlekken in tentdoek.
Kamperen met de wouw-factor

getiem

2.  De kleine of grote campinggaz blauw. Past dan onder de wasbak IN de wagen tussen koelkast en achterkant wagen.

Ik heb hem nog niet leeggemaakt in 1 vakantie. Sterker, ik ben deze zomer met een halflege vertrokken en hij is na 3 weken nog niet leeg. We koken bijna elke dag en vrij traditionele aardappelen/groente of pasta.

getiem

3: vuile vaat gaat bij ons in de draagkrat. Die krat staat aan de zijkant onder de luifel, waar ook een extra tafeltje (smal en lang) staat met koffie, waterkoker en melkschuimer.
Die laatste zaken staan bij ons bewust op de tafel daar, want we willen geen nattigheid en hete stoom in de keuken hebben.

getiem

Mijn antwoorden zijn gebaseerd op een kyte xl 2011 met airforce.

getiem

1: droge jassen hangen aan haken (met elastiek) die aan de mast hangen, dicht tegen de deur aan binnen.

Aan dezelfde mast buiten hangt bij ons de groente/fruitmand (buiten bereik van dieren)

Alex

Heb een Aero en gebruik een groene 5 kg fles.
Die staat naast de deur omdat daar ook de snelkoppeling zit.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

OhPeeCee

Je denkt over een Aero of een Kyte. Kindertent eraan. De binnenruimte in een Kyte is meer dan van een Aero, daarentegen is de ruimte onder de luifel bij een Kyte kleiner dan bij een Aero, dit terzijde.

Natte jas, meestal in de auto of aan een stoelleuning.

Afwas doe je in een afwasteil.

Gebruik de 907 blauwe tank voor gas.

Zo min mogelijk en zo simpel mogelijk denken is mijn mening. De stok van de luifel kan wel wat aan hangen maar daar moet je weer niet teveel aanhangen.

Succes

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Bonny

De natte jassen hangen we buiten onder de luifel aan de garderobe haken aan de carbonstok .
Net als de droogdoek voor de afwas .

Afwasbak onder een kastje wat wij altijd onder de luifel hebben staan met koffiezetapparaat waterkoker en oventje .
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Drikusniet

Er zijn ook 2,5kg 'groene' gasflessen,  zijn nu alleen vaak paars gekleurd. Kijk even of die past.