PizzaPieter's AlpenKreuzer Waterfront

Gestart door PizzaPieter, januari 25, 2025, 04:26:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

PizzaPieter

Ik vind het mooi om soms een update te delen met een voor ons nieuwe manier van kamperen, namelijk met de AlpenKreuzer Waterfront 2022 met nieuwe groene tent 2024 die we woensdag mogen ophalen bij De Vouwwagen zaak in Amersfoort.

Terwijl het voor ons nog testen wordt of we het echt leuk gaan vinden, na jaaaaren met een caravan weggeweest te zijn, maar goed, dat gaan jullie hier dan ook lezen.

De voorpret en lezerij en en en zijn al begonnen en vandaag alvast 2 diepte-investeringen gedaan: een opklapbaar krukje gekocht bij de Action als ook 2 Grundig platte LED strips om aan de lattenbodem te maken om wat licht te scheppen in de duisternis daaronder in de laadruimte.

Vanaf woensdag verwacht ik wat foto's te kunnen delen, al zal hij daarna snel de stalling in gaan, voorlopig nog even samen met zn stiefbroer, de caravan. 😀. Na een paar keer testen beslissen we welke we gaan houden en dan nemen we afscheid van de ander, soort Kampeermiddel Vol Liefde.

poldertoerist

Adventure Awaits

Alex

Mooi dat je het eerst kunt proberen.
Wij hebben er ook een caravan bij voor de koudere maanden.
Moet er nog niet aan denken om de vouwwagen weg te doen.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

kimopo

Citaat van: PizzaPieter op januari 25, 2025, 04:26:02 PM
Ik vind het mooi om soms een update te delen met een voor ons nieuwe manier van kamperen, namelijk met de AlpenKreuzer Waterfront 2022 met nieuwe groene tent 2024 die we woensdag mogen ophalen bij De Vouwwagen zaak in Amersfoort.

8><

Vanaf woensdag verwacht ik wat foto's te kunnen delen, al zal hij daarna snel de stalling in gaan, voorlopig nog even samen met zn stiefbroer, de caravan. 😀. Na een paar keer testen beslissen we welke we gaan houden en dan nemen we afscheid van de ander, soort Kampeermiddel Vol Liefde.

Leuk dat dat kan, maar jeetje...als 1 van hen moet gaan, had u nu dan niet beter een vouwwagen gehuurd om eerst te gaan testen  🤔
Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt

Bonny

We zijn benieuwd naar je verhalen en foto's :J
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

PizzaPieter

Ik begrijp je standpunt, ook overwogen, maar huren is én niet goedkoop én niet eigen. Dat is niet hetzelfde en uiteraard zijn we écht voornemens om over te stappen....maar stél dat het super tegenvalt.....nou, dat. Back-up plan.

Onze huidige caravan is voor ons sowieso te groot dus zou er dit of volgend jaar sowieso uit gaan.

C5CCV

Inderdaad, niet eigen. Bij de aanschaf van onze CCCX hebben wij 3 weken kosteloos een huur CCCX mee mogen nemen
- nadeel 1, het zijn dan ook precies 3 weken, waardoor je door het inladen, uitladen, schoonmaken gedwongen wordt je vakantie wat in te korten

- nadeel 2, je gaat er toch anders mee om tijdens de vakantie (laat ik het maar 'voorzichtiger' noemen), voelt wat minder comfortabel
(en zo nog een paar)

Ik zou ook gekocht hebben, maar dat moet natuurlijk ook kunnen/passen. En mocht je er van af willen, dan zal dat uiteindelijk in kosten niet veel uitmaken en nu kun je ook gewoon een heel jaar uitproberen, ook kleinere uitstapjes in de (lange) weekenden.
Wij hebben afgelopen jaar de CCCX van de hand gedaan en er een Eriba (tje) ervoor in de plaats teruggekocht. Dit vanwege de vakanties in het hoge Noorden. Ik had zelf de CCCX nog wel aan willen houden, maar vrouwlief dacht dat anders over (achteraf ook de juiste beslissing geweest voor nu) We zouden dan ook een beetje last krijgen van ' keuzestress'. Welk kampeermiddel gaan we meenemen? :H

Maar mooi om het zo in ieder geval te mogen kunnen proberen/testen. Geniet ervan!

Alex

Met de prijzen van tegenwoordig valt de afschrijving in een jaar wel mee.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

PizzaPieter

Dat is ook nog meegenomen inderdaad. We vonden deze erg mooi en met de spiksplinternieuwe tent erop, gevoeligste deel vd vouwwagen, vonden we het heel erg goed passen. We hebben een caravan gehad met waterschade die meer schade heeft veroorzaakt bij ons dan alleen financiële. Deze voelde goed en als we het toch niet leuk vinden, komen we er vast weer goed vanaf, weinig risico.

Alpenklapper

Wat is eigenlijk de reden dat ze na 2 jaar een compleet nieuwe tent op de wagen gezet hebben?

PizzaPieter

Er zat origineel een blauwe op. Deze hebben schijnbaar last van verkleuringen (er komen heel lichte vlekken op). Dit zou ook het geval zijn bij de blauwe van een ander merk, ik dacht Campooz, die dezelfde kleur/stof gebruikt
Dat was bij deze occasion ook het geval en daarom is er een nieuwe op gezet.

Dat schijnt ook de reden te zijn dat de Waterfront niet meer in blauw geleverd wordt, maar nu groen.

FotoBart

Citaat van: PizzaPieter op januari 26, 2025, 11:52:07 AM
Dat schijnt ook de reden te zijn dat de Waterfront niet meer in blauw geleverd wordt, maar nu groen.

Dat is inderdaad ook wat wij te horen kregen toen we de Waterfront kochten. De blauwe variant was nogal tegengevallen omdat deze erg snel heel vaal werd.

Jon

Wellicht een beetje off-topic. Maar wat doet het er toe als doek wat valer wordt? Het gaat er in mijn beleving om dat de kwaliteit er toe doet.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

JelleKaptein

Dit zijn nieuwe vouwwagens, je geeft zo'n 10 to 12 duizend euro uit, dan wil je niet dat hij na 2 jaar de kleur kwijt is. Gebeurt het na 15 jaar, dan klopt jouw argument wel weer.

PizzaPieter

Het was ook niet dat hij egaal valer werd, maar er zouden echt vlekken op komen.