Verzekeren

Gestart door W!M, februari 20, 2025, 01:47:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

W!M

Over een week is het dan zover; dan mogen we eindelijk onze CCCX ophalen.
Om maar een nieuw draadje te openen (de laatste dateert van 2020), ben ik benieuwd waar jullie je VW hebben verzekerd.
Waarom hebben jullie voor deze verzekeraar gekozen en wat zijn jullie ervaringen? Ik wil graag een allriskverzekering afsluiten, en ik zie dat sommige aanbieders een nieuwwaarderegeling van 3 tot 5 jaar bieden. Welke verzekeraar raden jullie aan, of juist af?

Alex

De vouwwagen was toen de tijd het goedkoopste voor ons bij Interpolis omdat ik daar pakket korting heb.

Maar vreemd genoeg de caravan was daar een stuk duurder terwijl die een lagere nieuwprijs heeft.  :?  :?
Dus die is verzekerd bij Unive.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

OhPeeCee

Heb voor vijf jaar bij de ANWB gehad. Bij de meeste verzekeraars krijg voor drie jaar een aankoopwaarde verzekering. Nu is de wagen alleen voor stalling verzekerd.

C5CCV

Wij hebben onze CCCX (en de CCV en overige vouwwagens daarvoor) zo goed als altijd verzekerd gehad bij Univé; in die jaren 1x schade gehad wat naar volle tevredenheid is afgehandeld. Omdat ik inmiddels al onze verzekeringen bij Deck af had gesloten was de CCCX het laatste jaar daar ook ondergebracht.

Nu hebben we een Eriba en ben ik daarvoor toch weer terug bij Univé. Die hebben tegen een nog te behappen prijs m.i. de beste voorwaarden.  Daar kon Deck mij geen goede aanbieding voor doen.

Albert83

Is de tent dan ook meeverzekerd? Bijvoorbeeld bij noodweer in uitgeklapte toestand?

C5CCV

Dat is gewoon de vouwwagen, dus 'ja' is meeverzekerd.
Een eventuele luifel bijvoorbeeld moet je wel apart mee verzekeren.

metalpe

In Be is het bijna niet te doen. Onze nieuwe cccx is niet verzekerd.
Als hij thuis gestald staat wel, tijdens het rijden ook, met de autoverzekering, maar als hij gestolen wordt of stuk waait niet..

Verstuurd vanaf mijn motorola edge 50 fusion met Tapatalk

Alex

Citaat van: Albert83 op februari 21, 2025, 09:55:28 AMIs de tent dan ook meeverzekerd? Bijvoorbeeld bij noodweer in uitgeklapte toestand?
Dan moet je volgens mij wel allrisk verzekerd zijn.
Dus even op letten
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

C5CCV

Citaat van: metalpe op februari 21, 2025, 12:12:27 PM...., tijdens het rijden ook .......

Schade aan de CCCX? Of alleen de schade die de CCCX eventueel veroorzaakt tijdens een aanrijding?

metalpe

Citaat van: C5CCV op februari 21, 2025, 02:44:07 PMSchade aan de CCCX? Of alleen de schade die de CCCX eventueel veroorzaakt tijdens een aanrijding?
Toen de auto nog all risk was, ook schade aan de cccx. Intussen is de auto 6, en niet meer all risk verzekerd, dus nu is het enkel schade aan derden. Niet meer aan de auto/cccx zelf, als ik de veroorzaker ben van de aanrijding...

PizzaPieter

Wij hebben muv ziektekosten en ebike al onze verzekeringen bij Interpolis.
Caravan en vouwwagen, beide allrisk met beide de standaard € 1500 aan accessoires met aanschafwaarderegeling voor 5 jaar. Heb met caravan in de afgelopen 20 jaar keer of 3 wat gehad (bumper kapot tegen paaltje en raam kapot gekopt) en nooit gezever gehad.

Marcel78

Een aanhanger (vouwwagen of caravan) is achter de auto alleen verzekerd voor schade aan anderen. Ongeacht of de auto all-risk of alleen WA is verzekerd (in NL).

Als je schade aan je eigen aanhanger verzekerd wil hebben zul je toch echt een eigen verzekering (beperkt casco of volledig casco) moeten afsluiten.

Tip: de "beste" verzekering online is vermoedelijk de goedkoopste. De locale adviseur kan je de verschillen uitleggen en je helpen bij een schade.

Quote: "Wie denkt dat kennis duur is weet niet wat domheid kost." - Alexander Rinnooy Kan

Royc

Citaat van: metalpe op februari 21, 2025, 12:12:27 PMIn Be is het bijna niet te doen. Onze nieuwe cccx is niet verzekerd.
Als hij thuis gestald staat wel, tijdens het rijden ook, met de autoverzekering, maar als hij gestolen wordt of stuk waait niet..

in Be is het wel mogelijk. Na heel wat opzoekwerk ben ik hier uitgekomen https://www.vlaamsekampeertoeristen.be/verzekeringen
Wij hebben een nieuwe besteld die in april geleverd wordt en zou die toch graag verzekerd hebben  :)

FriedelP

Dat is denk ik redelijk nieuw, die kampeerverzekering en mogelijk omdat ze de enige aanbieders zijn ook eerder duur. Ben dus wel benieuwd naar de prijs als je die later bereid zou zijn te delen.

Ook België, niet apart verzekerd.

Echter staat thuis gestald en daar is het onderdeel van de brandverzekering.

Verder heb ik een bedrijfswagen met zeer uitgebreide goede verzekering. Onderweg dus altijd verzekerd, maar daar zit ook een reisverzekering in voor in buitenland. Als je dus in buitenland kampeert, is de schade ook aan het kampeermiddel op de camping mee verzekerd.

Royc

Je kan op de site een vrijblijvende offerte doen. Dan kan je ook beslissen hoelang de volledige waarde is verzekerd en voor hoeveel je de inboedel wil laten verzekeren