2dehands camplet north kopen

Gestart door Vouwleek, februari 20, 2025, 09:40:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vouwleek

Hallo iedereen,

Ik ben pas nieuw hier en heb al direct een vraag.
Ik sta op het punt een camplet north te kopen, maar ik heb keuze tss 2 voor quasi dezelfde prijs.

De ene is van 2019 en heeft 15 weken reisgenot op de teller staan.
Is in perfecte staat, heeft veel extra accessoires (keuken Deluxe, koelkast, opbergkast van Isabella, witte disselbak, frolli systeem, reservewiel + beugel, winter stallingshoes,kuipzeil, luifel living classic north sand 2019, disselslot, gasfles, topkoffer, nieuwe banden van 2024.

De andere is van 2021 heeft 8 weken op de teller staan.
Is in perfecte staat
Accessoires: fietsendrager(wat ik niet nodig heb), keuken allround, extra zonneluifel, grondzeil, frolli systeem, afdekhoes, oplooprem en neuswiel, reservewiel.

Welk van de 2 vinden jullie de beste koop? De ene is wel ouder maar heeft meer accessoires die ook een pak geld kosten. En is er iets wezenlijks veranderd aan de camplet north op 2 jaar? Graag jullie mening.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!!

Alex

Ik zou kijken of het spullen zijn die ik nodig heb.
Want anders zou ik voor zo nieuw mogelijk gaan.

Het is net als bij autos.
Mensen overschatten de waarde van accessoires vaak.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

GuustFlater89

Alles wat er bij zit dat je niet nodig hebt kun je altijd weer los verkopen. Drukt de prijs van de aanschaf ook weer een beetje  :#
Cabanon Malawi 2.0

Albert83

De Camplet van 2019 heeft geen oplooprem, of je hebt het niet genoemd.
Ik gebruik de oplooprem ook tijdens het kamperen, blijft ie in ieder geval staan. Er zijn bovendien auto's die bij een ongeremde aanhanger minder mogen trekken, al zal dat het probleem niet zijn. Camplet mag maar 500 kg wegen. Voordeel bij ongeremd is dan wel weer dat je meer gewicht kan meenemen (oplooprem weegt rond de 25 kg dacht ik) en geen onderhoud aan de remmen hebt. Een 100km sticker voor in Duitsland is zonder oplooprem meestal niet mogelijk.

Camplet heeft verschillende Living luifels in het assortiment (gehad). Ik dacht dat de Living Luifel 1 meer last heeft van waterzakken.

Vouwleek

Die van 2019 is ook geremd, was ik vergeten zeggen.

Alvast al bedankt voor jullie reacties.

Die van 2019 kan ik trouwens gaan bezichtigen op 45 min afstand, die van 2021 op 3u20 afstand

Alex

Ik vind geremd eigenlijk wel een must.

Als een 2019 goed behandeld is dan kan die nog jaren mee.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Camplet-WTB

Een paar verschillen in de loop van de jaren:
Flapje over de rits/aansluiting van de living luifel. Dit voorkomt lekkage. Kan ook achteraf worden aangebracht maar is i.m.o. onontbeerlijk

De living luifel is op een bepaald moment (na 2020 in ieder geval) aangepast: verlaagd aan de voorkant waardoor de luifel naar voren toe afloopt. Idee is volgens mij dat het waterzakken moet voorkomen.

Volgens mij donkere slaapcabines (weet dit niet helemaal zeker).

Er is volgens mij ook een verschil in handrem en neuswiel.

Leeftijd zegt lang niet alles. Vijf jaar oud is ook nog relatief jong. Het gaat er vooral om hoe ermee omgegaan is.

Succes met de keuze, het is een heerlijke vouwwagen.

Hannah

Ze zijn allebei nog jong. :) Onze vorige camplet (Concorde) is na 20 jaar weggegaan en was nog perfect. We hebben hem ingeruild voor een north omdat we bij het stijgen der leeftijd graag een hulpveer wilden.

Ik zou kijken welke je opties je wel of juist niet ( die dus doorverkoopbaar zijn) wilt, dan kun je een prijsvergelijking maken.
Wij wilden zeker wel een oplooprem en een reservewiel met beugel. Geen keuken, froli, kasten, living luifel, topkoffer. (Less is more  :J )
We hebben er zelf een aluminium disselbak opgezet, stuk goedkoper dan een originele.