Montage fietsendrager op Saris Speedy en opknaptips.

Gestart door martjanvs, april 16, 2025, 01:50:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jer0en en 1 gast bekijken dit topic.

martjanvs

Goedendag,

Sinds kort heb ik een bagagewagen Saris Speedy overgenomen. Nu heb ik een technische vraag en een onderhoudsvraag: (Volgensmij sta ik bij de goede categorie, anders laat je het maar weten  :) )

- We willen ook graag fietsen mee kunnen nemen, 1 elektrische (25KG) en 1 normale (15KG). Is de constructie sterk genoeg voor een fietsendrager, en op welke manier zouden jullie dit monteren? Totale gewicht wat de wagen mag hebben is 400KG.

- En zoals je op de foto's ziet zitten er roestplekjes op, hoe kan ik dit het beste behandelen? Andere tips om de aanhanger zo mooi mogelijk te maken zijn altijd welkom. Zo ga ik de latjes bovenop vervangen voor houten voor een mooie 'look' en een kentekenplaathouder gaan we er ook op zetten.

- De achterlicht kunststof kappen wil ik ook voor hele exemplaren vervangen, mocht iemand hier een tip voor hebben waar je dit kan kopen, welkom!

Alvast hartelijk bedankt!

Groeten,
Mart Jan

OhPeeCee

Dit komt van de Saris site. Dekselbelasting is 75 kg max, maar dit is de miderneuitvoering. Je zou eens kontakt kunnen opnemen voor dit karretje

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

cahummel

Ik heb mijn buurvrouw toevallig afgelopen jaar geholpen er zo een op te knappen, de zwarte plastic kappen bij de achterlichten zijn nergens meer verkrijgbaar, dus of repareren met glas matjes en epoxyhars, of eraf halen (ze zijn er alleen voor de 'sier'. Roestplekjes schuren tot op blank metaal, behandelen met etsprimer en de hele kar opnieuw verven. Wat mooi spul is daarvoor is brantho korrux, dat kan goed over roest, en is ook roestwerend.

Theu

Behalve voor de sier zijn die zwarte kappen ook om de aanhanger rechtop te kunnen zetten. En dat is toch verdomd handig.