Eerste avontuur met vouwwagen & Kia EV9: tips voor laadstops welkom!

Gestart door AnneVogel, april 16, 2025, 05:05:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

AnneVogel

We gaan deze zomer voor het eerst op pad met onze vouwwagen (Holtkamper Kyte XL) richting de Dordogne. We hebben een Kia EV9 launch edition.

We overnachten onderweg in de buurt van Saint-Gaultier en zijn op zoek naar laadplekken waar:

- we het liefst de vouwwagen niet hoeven af te koppelen,
- waar onze 3 kinderen eventueel even kunnen spelen,
- met voorziening zoals koffie en toiletten,
- en onze hond z'n poten kan strekken.

We vertrekken vanuit Den Bosch. Heeft iemand tips voor fijne laadstops onderweg? Kind- én hondvriendelijk zou dus heel ideaal zijn. Alle suggesties zijn meer dan welkom

Dank alvast!

A l e x

Onze ervaring met de Tesla laders was erg fijn. Die liggen vlak langs de snelweg/tolweg. Ze zijn makkelijk en snel te bereiken. Ze zijn bij grote winkelcentra en hotels. Genoeg ruimte en faciliteiten.

ven030

Ik heb geen concrete tips, maar ik zoek vaak met een combinatie van een laadapp en google maps. Op de app vind je de geschikte laadpunten en via maps (streetview) even kijken hoe het zit. Werkt meestal prima.
Met Tesla heb ik ook goede ervaringen, al blijken niet alle Tesla-laders te werken met onze EV6. En probeer niet met teveel auto's bij laders met het zelfde nummer te gaan staan. Is niet goed voor de laadsnelheid.

Doorrijdplekken waar je de wagen aagekoppeld kunt laten zijn overigens zeldzaam en vaak maak je er ook geen vrienden mee als je daarmee een andere plek bezet houdt. Maar af- en aankoppelen kost meestal niet zoveel tijd. En de wagen kan dan vaak op een wat leuker plekje gezet worden...

CEO

Afgelopen zomer soms dwars over 4 plekken gestaan, als het niet druk was.

Maar, een kwartiertje voorbij Lille heb je een supercharger die aanhanger vriendelijk is. Groot winkelcentrum erbij (TiP: lunch bij Chez Marcel, stoofvlees met de lekkerste friet die ik ken)

Adres: Route Nationale 43
Noyelles-Godault 62950

Maar wat al geschreven is: afkoppelen valt reuze mee. Kost een paar minuten extra.
If you choose not to decide, you still have made a choice!