Binnentent voor op het deksel van de Flyer

Gestart door Marcam, april 23, 2025, 05:07:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marcam

Wij zijn erg blij met onze Holtkamper Flyer. Ondanks dat het al een oudere wagen is, is de tent heerlijk groot en waterdicht. En zelfs de eerste keer opzetten ging al razendsnel, we hebben er al veel campingburen mee verbaasd staan kijken.
Dochter slaapt vaak in de het deel op het deksel. Ze vindt het alleen vaak heel erg licht in de binnentent. Thuis heeft ze verduisterende gordijnen, dat vindt ze heerlijk. Maar op vakantie wordt ze dus wat vroeger wakker omdat het dan binnen al heel erg licht wordt. Heeft iemand hier wel eens een nieuwe binnentent gemaakt voor de Flyer? Ik ben op zich vrij handig met de naaimachine, maar een binnentent is wel heel anders dan kinderkleding naaien.

Daarnaast had de verkoper helaas niet meer de sleuteltjes die horen bij de achterklep, dus het luikje waar je vanuit het wagendeel naar het deksel kan stappen, kan helaas niet open. Zijn deze sleuteltjes nog ergens te krijgen? Op zich kun je ook vanuit de voortent naar dat deel toe, dus het is op zich wel op te lossen. Maar soms wel handig als het ook anders kan.

Alex

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

MRK

Voor op de deksel hebben wij een tijdje een standaard binnentent van Obelink gehad en die met klittenband aan de deksel gemaakt. Was meer tegen insecten, maar werkte ook verduisterend (grijs). Als je de losse binnentent van een Flyer hebt zou je die inderdaad kunnen verven, maar die zie je niet vaak. Ik heb ook wel eens fotos gezien van mensen die een popup-binnentent op de deksel hadden.

Het is best handig als de klep eruit kan, wij gebruiken die om de laatste spullen er in te schuiven die we als eerste nodig hebben met opzetten. Ik denk dat nieuwe sleutels lastig gaat worden, maar nieuwe slotjes zijn wel te vinden: draaislot, brievenbusslot, meubelslot.

Wel even de afmetingen checken :-)