Eerste ervaringen met de Waterfront met nog een vraagje erbij

Gestart door yep123, mei 03, 2025, 02:20:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

yep123

Wij hebben de Waterfront nu een jaar en 2x gebruikt. Het opzetten is "al doende leert men" Onze ervaring is dat we de bodem niet vastmaken aan de 4 punten voor het opzetten. Wanneer we de bodem vastmaken met het klittenband is onze ervaring dat het nooit goed past als de boden al aan haringen vastzit, wanneer je dit niet hebt gedaan kun je het makkelijker corrigeren. We zetten de tent wat los op, niet te strak afstellen en zorgen ervoor dat de ritsen heel makkelijk dichtgaan en dat er speling blijft voor wanneer het doek wat krimpt als het nat wordt. Bij de aankoop merkten we al snel dat we wat wegrolden als we op het bed lagen, dit is opgelost dmv een "paaltje" in het midden onder het bed te monteren die uitgeklapt kan worden zodat het op de bodem rust.

We hebben nu de een topper op het matras liggen maar toch liggen we niet lekker, we zakken weg en het voelt hard aan, we willen dus een nieuwe topper kopen. De topper die er nu op ligt is van Ikea, de Tuddal. De topper is 5cm dik en weegt ongeveer 5 kilo. We willen het liefst een topper van 7 a 8 cm dik van koudschuim die niet veel zwaarder is dan de Tuddal. Mijn vraag is nu kan er een wat dikkere topper op mbt het inklappen van de vouwwagen, heeft iemand daar ervaring mee en misschien een voorbeeld van een topper.

PizzaPieter

PizzaPieter

En ik ben benieuwd hoe dat pootje eruit ziet onder het bed. Bij ons zit er een u profiel onder, maar extra pootje zou handig zijn

yep123

Ga morgen de vouwwagen uitpakken,zal er dan een foto van maken

G_K

Vandaag voor het eerst de wagen ingepakt, onder het dekzeil zit rond om nog een extra flap die eerst niet zichtbaar was (zat omhoog), nu omlaag geplaatst, hierdoor een betere afdichting. Dit was nodig ivm een topper van 5cm en slaapzakken van ongeveer 5 cm en 2 hoofdkussens. Ook de zijkanten van de extra luifel laten zitten bij het inklappen. Hierdoor gaat het openen van de wagenbak, wel zwaarder.

yep123

Citaat van: PizzaPieter op mei 03, 2025, 05:55:20 PMEn ik ben benieuwd hoe dat pootje eruit ziet onder het bed. Bij ons zit er een u profiel onder,

We hebben er schuim omheen gedaan, touwtje eraf en wanneer je de deksel dichtdoet komt het paaltje precies op de bodem

PizzaPieter

PizzaPieter

Citaat van: yep123 op mei 04, 2025, 03:04:35 PM
Citaat van: PizzaPieter op mei 03, 2025, 05:55:20 PMEn ik ben benieuwd hoe dat pootje eruit ziet onder het bed. Bij ons zit er een u profiel onder,

We hebben er schuim omheen gedaan, touwtje eraf en wanneer je de deksel dichtdoet komt het paaltje precies op de bodem

Heb je de foto's verwijderd @yep123 ?

PizzaPieter

Tnx.
Heb ze nu gescreenshot.
Wilde ze aan mn vrouw laten zien gisterenavond....waren ze weg 😀

Alpenklapper

@YEP123 Heb je ook een plankje onder het paaltje om te voorkomen dat de puntlast zo hoog word dat de boden van de wagenbak beschadigd?

yep123

Citaat van: De klapkar op mei 05, 2025, 09:04:05 PM@YEP123 Heb je ook een plankje onder het paaltje om te voorkomen dat de puntlast zo hoog word dat de boden van de wagenbak beschadigd?

Nee, bodem beschadigd niet, werkt prima

Countryman

Wij hebben het 2025 model. Daar zit geen paaltje onder het bed. De middelste balk is verstevigd met een stalen u profiel zodat deze niet meer kan doorzakken. Wel zit er een paaltje onder om het hele matras omhoog te houden. Net zoals bij de Campire.

Alpenklapper

Citaat van: Countryman op mei 13, 2025, 01:17:15 PMWij hebben het 2025 model. Daar zit geen paaltje onder het bed. De middelste balk is verstevigd met een stalen u profiel zodat deze niet meer kan doorzakken. Wel zit er een paaltje onder om het hele matras omhoog te houden. Net zoals bij de Campire.

Dat dacht ik ook tot ik onder het bed ging liggen er iemand ander op ging liggen. Ook met het stalen U-profiel zakt het door, uiteindelijk heb ik er in de meivakantie de autokrik onder gezet en dat sliep ook gelijk beter.

Countryman

Citaat van: De klapkar op mei 13, 2025, 05:19:13 PMDat dacht ik ook tot ik onder het bed ging liggen er iemand ander op ging liggen. Ook met het stalen U-profiel zakt het door, uiteindelijk heb ik er in de meivakantie de autokrik onder gezet en dat sliep ook gelijk beter.
Oké, we gaan het meemaken. Aanstaande zondag voor het eerst met de waterfront een weekje weg.