Cabanon Mercury - luifel lekt tijdens regenbui

Gestart door klapjes_arendsen, juni 10, 2025, 03:38:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

klapjes_arendsen

Dag allen,

Wij zijn weer terug op huis aan, na een paar mooie He-Pi weekenden. De eerste week zeer goed weer gehad en de tweede weekend veel buien maar ook zon. Dat was mooi! :J
Maar wat mij opvalt aan de grijze (zonne-)luifel van de Cabanon Mercury is dat het regenwater onder de luifel door valt op het grondzijl en niet wordt afgevoerd naar buiten de tent. Nu gebruiken wij worteldoek waar het water zo door afgevoerd wordt, maar het likt erop dat de luifel te kort is om de zijkanten te overdekken. Wat doen wij fout? De luifel wordt zo neergezet dat de tent ook strak getrokken wordt. De boogstokken worden wat schuin neergezet zoals de luifel is ontworpen, dus niet haaks/verticaal.  :I
Wij hebben nu een Mercury uit 2023, maar de versie ervoor had dat ook..

Wie heeft er een oplossing?   
---------------

poldertoerist

je zegt dat het wat op het grondzeil lekt, maar bedoel je daarmee dat het de tent in lekt?

of hen je onder je luifel ook zeil liggen?

in principe is het idee van een zonneluifel toch vooral schaduw geven als vereniging van de standaard/panorama luifel?

Het lijkt overigens als je aan de standaard /panorama luifel de zij flappen hebt dat die deels onder de zonneluifel vallen en zo lekkend water af kunnen voeren.

https://youtu.be/yj3_0IVzfFs?feature=shared
Adventure Awaits

klapjes_arendsen

Klopt wat je zegt, het regenwater kom natuurlijk niet de hoofdtent in met dat zware kuipzeil.
Nee, het water valt gewoon langs de zonneluifel en druipt richting de tentluifel. Wanneer je onder de luifel zit (met 4 stoelen en tafel) kan je last krijgen dat het begint te lekken onder de luifel ipv dat het water naar de buitenkant/voorkant van de  zonneluifel (hoger punt tov de tentluifel) toe loopt.

Kan niet de bedoeling zijn, volgens mij.

Verstuurd vanaf mijn SM-S938B met Tapatalk

---------------

FriedelP

Staan de stokken van de zonneluifel dan niet te hoog waardoor het naar achter afloopt in plaats van naar voor? Krijg je daardoor een waterzak ter hoogte van de aansluiting tussen tent en zonneluifel?