LJ 2025 3 fietsen en stoelen

Gestart door SpecialeBoterham, juni 11, 2025, 09:02:31 AM

Vorige topic - Volgende topic

SpecialeBoterham

Goedemorgen allemaal,

Sinds dit weekend is de knoop doorgehakt, we gaan voor een Lazy Jack 2025 model (Camping uitbreiding) als aller eerste vouwwagen, keuken etc erbij.
We hebben twee vragen, want die krijg ik niet echt beantwoord bij de dealer.

1) Onze fietsendrager past (Thule Velocompact 925) maar heb ik genoeg ruimte in de draai als er 3 fietsen op staan? Rechtdoor gaat natuurlijk prima, maar bij de eerste de beste bocht een fietswiel breken is niet volgens planning..
2) Campingstoelen, we hebben er nog geen gekocht, is er iets waar we rekening mee moeten houden dat het echt goed in de bak past? Onder het dekzeil kan ook las ik al, is dat wel een goed idee?

Voor wat context, ik ga er zelf nog een reservewiel onder maken en we schaffen sowieso Euronorm bakken aan om het geheel goed te vullen. Ook twijfel ik over een buiskoker om de tentstokken naast toegankelijk ook opgeruimd te houden.

Thanks!

poldertoerist

of 3 fietsen op de dissel werkt hangt een beetje van de lengte van je dissel af en de diepte van de drager. ik ken de Thule niet. is dat een drager waarbij de extra fiets ruimte deelt (als bet ware er tussen geplaatst) of met echt een extra goot aan de achterzijde?  je zal het vooraf echt een keertje moeten testen. dan kan je eventueel nog uitwijken naar 1 fiets op het dak.

stoelen onder het dekzeil is heel gangbaar en geen probleem.
Adventure Awaits

Irrem

Wij hebben de stoelen standaard onder het zeil. Prima te doen.

Met 3 fietsen heb ik geen ervaring, 2 gaat gewoon goed.

SpecialeBoterham

Citaat van: poldertoerist op juni 11, 2025, 09:55:37 AMof 3 fietsen op de dissel werkt hangt een beetje van de lengte van je dissel af en de diepte van de drager. ik ken de Thule niet. is dat een drager waarbij de extra fiets ruimte deelt (als bet ware er tussen geplaatst) of met echt een extra goot aan de achterzijde?  je zal het vooraf echt een keertje moeten testen. dan kan je eventueel nog uitwijken naar 1 fiets op het dak.

stoelen onder het dekzeil is heel gangbaar en geen probleem.

Dank voor de reactie!

Het is een grote drager, als het moet zou ik er zelfs 4 mountainbikes in ieder een eigen goot in kwijt kunnen. De standaard setup is 3 goten, allemaal een vaste plek. Vorige week gemeten, het past tussen/op de kogel en het neuswiel in zonder iets te verbouwen.