Afmeting klep waar kooktoestel in zit

Gestart door Chris Holtkamper, juni 22, 2025, 12:27:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hemertje

Citaat van: Chris Holtkamper op juli 17, 2025, 08:31:15 PMIk heb de Lagan inductiekookplaat van IKEA gekocht. (99 euro)
Hij heeft 'maar' 2 pitten, maar we kregen toch al nooit 3 pannen op het 3-pits gaskookstelletje van Holtkamper.
Nu hebben we 2 royale plekken voor de pannen, de pitten zijn veel pittiger en alles is sneller klaar wat koken en braden betreft.

Bijgevoegd 2 fotootjes van de afwerking, ik heb de scharniertjes hergebruikt om er een klepje van te kunnen maken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

En dan haal je de hele kookplaat eruit om onderin de bak te kunnen?

Chris Holtkamper

Je kunt met het klepje bij de makkelijkste dingen. Als je bij alles wilt kunnen moet je ff de kookplaat er uit tillen. (heel makkelijk te doen)
Of je moet een mechanisme maken waarmee je het plankje + kookplaat optilt, maar dat lijkt me wel wat lastiger.

Hemertje

Citaat van: Chris Holtkamper op juli 21, 2025, 10:03:44 PMJe kunt met het klepje bij de makkelijkste dingen. Als je bij alles wilt kunnen moet je ff de kookplaat er uit tillen. (heel makkelijk te doen)
Of je moet een mechanisme maken waarmee je het plankje + kookplaat optilt, maar dat lijkt me wel wat lastiger.

Dat laatste heeft mijn voorkeur inderdaad zoals je de kookplaat normaal open maakt

In de keuken sparing een frame die het gat afdicht, de kookplaat bevestigt en de hendel voor het openen en sluiten bevat