Gekraak tent verminderen

Gestart door Kevin2, juni 28, 2025, 11:36:09 AM

Vorige topic - Volgende topic

Kevin2

Onze Odyssee 2.2 kraakt enorm met ook maar een beetje wind. Dit komt door het doek wat over het stalen frame schuift. Heeft iemand hier een oplossing voor? Misschien een manier om de wrijving tussen doek en buis te verminderen?

Alex

Heb dit eigenlijk nog niet eerder meegemaakt.
Mischien toch wat strakker opzetten??
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Kevin2

Ik heb 'm nog eens onredelijk strak aangetrokken. Kijken of dat helpt.

Alex

En gebeurt dit als er veel wind staat??
Want er zit altijd wel beweging in een vouwwagen.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Kevin2

Het is altijd wel hoorbaar. Maar met weinig wind is het minder hard en dus niet hinderlijk. Met harde wind is het geluid zo hard en onvoorspelbaar dat het wel vervelend is.

Je hoort het 'stick-slip' effect van doek dat af en toe over de stok slipt.

Als er nog tips zijn dan hoor ik het graag, want extra strak is het nog niet helemaal opgelost. :)

Edit: typos

peter123456

bij mijn roadmaster zitten in de buizen stalen veerplaatjes zodat deze niet snel uit elkaar gaan.
deze veroorzaken bij mij het gekraak als de buizen ten opzichte van elkaar iets bewegen tijdens harde wind en beweging van de tent. enige optie zou zijn deze plaatjes eruit halen, ze hebben eigenlijk alleen nut tijdens opzetten. ( bij onze roadmaster in ieder geval )

nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

Kevin2

Bij de stokken zou je nog siliconenspray kunnen proberen. Alleen wel zorgen dat het niet op je tentdoek komt.