'Vernieuwde'Trigano Itinea GL 2025, tips en tricks.

Gestart door wildoit, juli 09, 2025, 06:55:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

wildoit

Gisteren verlichting in de wagenbak van de Trigano Itine GL gemaakt.
Door middel van een led noodverlichting 230V (40 cm 685 lumen) onder het bed is er nu licht.
Handig bij donkere dagen of als je onder de bomen staat.
De noodverlichting staat altijd onder spanning, wordt het bed opgetild dan zorgt een eindschakelaar voor onderbreking van de stroom en springt de 'nood'verlichting aan.
Bij vertrek zet ik de verlichting uit (0).
Wanneer de vouwwagen spanningsloos staat, bijv in de garage of stalling, kan ik de ledverlichting gewoon gebruiken door deze in te schakelen op I of II,  omdat deze tijdens gebruik is opgeladen.
Dit leek mij een handig voordeel in de donkere wagenbak.
Wat is kamperen toch heerlijk.

wildoit

Scharnieren op het deksel gemaakt. 8)
Nu nog een betere ophanging zodat het deksel open blijft staan.
Want het is lomp en best wel zwaar. Het weg laten van het deksel uit de vouwwagen, kan. Maar doet ook wel wat met het gewicht van de vouwwagen en stabiliteit.

En een wcd (Wand-Contact-Doos) bij het hoofdeinde van het bed gemaakt met vaste 230V aansluiting. Voor een klemspot verlichting in de slaap tent en om nachts telefoons op te kunnen laden.
Wat is kamperen toch heerlijk.

Jer81

De deksel weglaten wordt sterk afgeraden door dealers. Zelf vind ik het ook een onding, de extra ruimte eronder is echter wel handig.

Heb nog even bij mijn exemplaar gekeken mbt de kapotte popnagels. Kon er geen vinden.

Alex

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

CEO

Even uit nieuwsgierigheid: Wat geeft de dealer aan als reden om het deksel niet weg te halen? Het lijkt er (standaard in elk geval) los in te liggen.

Slim die noodverlichting!
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Kevin2

Citaat van: CEO op juli 31, 2025, 03:53:30 PMEven uit nieuwsgierigheid: Wat geeft de dealer aan als reden om het deksel niet weg te halen? Het lijkt er (standaard in elk geval) los in te liggen.

Slim die noodverlichting!

Ik verwacht dat de 'kelder' maar weinig gewicht aan kan. Als je de zware deksel weglaat kan alles wat je erop stapelt ook op die bak duwen.

Wij gebruiken'm alleen voor spullen die we niet verwachten nodig te hebben maar wel mee willen/moeten nemen. Haast onbereikbaar zonder de hele kar leeg te ruimen.