Advies welkom!

Gestart door Haushinka, juli 21, 2025, 11:38:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

Haushinka

Zoals ongetwijfeld zovelen kom ik om advies vragen voor een eerste vouwwagen. Ik ben helemaal nieuw in deze wereld, mijn man heeft vroeger met zijn ouders gekampeerd in een Alpenkreuzer. Maar we zijn dus aardig bleu. Ik zal onze situatie schetsen, ik ben benieuwd welke merken en modellen er geadviseerd worden:

Gezin van 3. 2 volwassen en 1 kind. Er is sprake van wat fysieke mankementen dus wat erg belangrijk is is een goed bed op een lattenbodem. Liefst via voeteneind bereikbaar. Daarnaast een aparte cabine of tent voor ons kind, ik heb liever niet dat ze onder ons bed slaapt.
Enigszins makkelijk opzetten is prettig. We zullen momenteel niet veel rondtrekken, vermoedelijk 2 weken en wellicht wat weekends in Nederland staan en in de zomer richting de bergen.

Ons budget is zo'n 1000 euro maar op te rekken naar 1500 indien echt nodig.
Is er met deze informatie al een goed advies geven? Ik ben erg benieuwd!

Carani

Hoe oud is jullie kind? Mijn (lange) zoon heeft tot 9 jaar oud prima geslapen op het kinderbedje van een Combi Camp met 'dwars' bed, en wijzelf prima op het bed met lattenbodem. Vriendin Mirries (hier ook op het forum) heeft er ook een en kan daar in haar eentje mee weg, met een klein beetje hulp bij het klappen. En die heeft ook wel wat mankementen, als ik dat zo mag stellen.
In een ander recent zoektopic had ik een marktplaats linkje gezet naar een voorbeeld.

Haushinka

Citaat van: Carani op juli 21, 2025, 11:53:35 AMHoe oud is jullie kind? 

4 jaar. Ik heb het linkje gevonden, ziet er goed uit. Wat ik wel las over de Combi Camp is dat er wat minder opbergruimte in zit, dat zou een nadeel zijn. En het keukentje in de voortent zou ook de voorkeur hebben.

Carani

Keuken zit toch in de voortent? Met genoeg plaats voor alle inventaris hoor.

Inmiddels hebben wij een nieuwe maar in de oude met de zogenaamde kleine bak hadden wij:

Een extra topper voor op bed, want lekker.
3 stoelen
2 tafels
2 voetenbankjes
2 krukjes + blaadje om er een bijzettafel van te maken
Grote keukenkast
Kleinere kast waar we de oven op zetten
Camping oventje
4 fleece dekens
2 reserve kussens
2 persoons en 1 persoons slaapzak

En dan natuurlijk de voortent en de boogluifel plus stokken.

Stroomkabels, gaatjes tapijt, plankjes en klein gerei in de disselbak.

Haushinka

Oh, dat klinkt niet als weinig nee  :) bedankt voor het advies!

Alex

Zelf was ik zeer te spreken over onze jametic.
Lekker ruim maar weinig losse stokken.
En betaalbaar.

Wat leesvoer
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=2206.0

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=19661.0
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Carani

Ja die heeft hetzelfde 123-systeem als onze eerste had, de Camp-let. Maar die vond ik wel wat krap qua bagageruimte. Dat was nog een heel ouwetje (ik meen uit 1986) , zonder lattenbodem en ik vond de keuken ook erg laag daarvan, rugpijn! Maar de nieuwere types zijn geloof ik beter. Wel een hoop waar voor je geld in de zon van een ruime tent uit een klein aanhangertje.

CEO

Een Jametic en Trigano Odysée zijn aanzienlijk groter dan de Camplet, zeker qua bagageruimte. Onze Odysée (2012) had al een lattenbodem en een gasveer om het tweede bed te helpen klappen. Keuken is een ding, maar met goede wielen en minimaal 1 persoon zonder (of meer met milde) mankementen prima de mannen. Belangrijkste met de keuken is om geen haast te hebben, dan lazert die ook niet om.

Mijn inschatting (mening alert) is dat je met jouw budget met enig zoeken wel een geschikte Jametic of Odysée kan vinden of iets vergelijkbaars van een ander merk, maar een Combi-Camp wordt lastig (of heeeel oud).

Succes met je zoektocht!
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Haushinka

Bedankt voor de reacties! Jametics zie ik veel voorbij komen inderdaad. We gaan onze ogen eens goed openhouden.