Advies welkom!

Gestart door Haushinka, juli 21, 2025, 11:38:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

Haushinka

Zoals ongetwijfeld zovelen kom ik om advies vragen voor een eerste vouwwagen. Ik ben helemaal nieuw in deze wereld, mijn man heeft vroeger met zijn ouders gekampeerd in een Alpenkreuzer. Maar we zijn dus aardig bleu. Ik zal onze situatie schetsen, ik ben benieuwd welke merken en modellen er geadviseerd worden:

Gezin van 3. 2 volwassen en 1 kind. Er is sprake van wat fysieke mankementen dus wat erg belangrijk is is een goed bed op een lattenbodem. Liefst via voeteneind bereikbaar. Daarnaast een aparte cabine of tent voor ons kind, ik heb liever niet dat ze onder ons bed slaapt.
Enigszins makkelijk opzetten is prettig. We zullen momenteel niet veel rondtrekken, vermoedelijk 2 weken en wellicht wat weekends in Nederland staan en in de zomer richting de bergen.

Ons budget is zo'n 1000 euro maar op te rekken naar 1500 indien echt nodig.
Is er met deze informatie al een goed advies geven? Ik ben erg benieuwd!

Carani

Hoe oud is jullie kind? Mijn (lange) zoon heeft tot 9 jaar oud prima geslapen op het kinderbedje van een Combi Camp met 'dwars' bed, en wijzelf prima op het bed met lattenbodem. Vriendin Mirries (hier ook op het forum) heeft er ook een en kan daar in haar eentje mee weg, met een klein beetje hulp bij het klappen. En die heeft ook wel wat mankementen, als ik dat zo mag stellen.
In een ander recent zoektopic had ik een marktplaats linkje gezet naar een voorbeeld.

Haushinka

Citaat van: Carani op juli 21, 2025, 11:53:35 AMHoe oud is jullie kind? 

4 jaar. Ik heb het linkje gevonden, ziet er goed uit. Wat ik wel las over de Combi Camp is dat er wat minder opbergruimte in zit, dat zou een nadeel zijn. En het keukentje in de voortent zou ook de voorkeur hebben.

Carani

Keuken zit toch in de voortent? Met genoeg plaats voor alle inventaris hoor.

Inmiddels hebben wij een nieuwe maar in de oude met de zogenaamde kleine bak hadden wij: