Grondzeil voortent Holtkamper Kyte XL niet strak te krijgen – tips?

Gestart door bvink, juli 21, 2025, 08:24:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

bvink

Hallo allemaal,

We hebben sinds kort een Holtkamper Kyte XL en zijn er superblij mee! Alleen hebben we wat moeite met het strak krijgen van het grondzeil in de voortent. We hebben het meerdere keren geprobeerd, maar het blijft wat plooien vertonen en lijkt niet goed op spanning te komen.

We vragen ons af of we iets verkeerd doen bij het uitlijnen of opspannen, of dat er een specifieke volgorde is die we moeten aanhouden. Misschien missen we gewoon een handige tip van een doorgewinterde Kyte-gebruiker :)6].

Ik voeg een foto toe zodat jullie kunnen zien wat we bedoelen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet, Bart

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

OhPeeCee

Grond ongelijkheid, iets oplopende grond, oftewel je staat niet op een biljartlaken kan dit soort plooien creëren. Zet je op een vlakke ondergrond zijn de plooien dan weg of minder?

Alex

Klopt die vouwen krijg je er gratis bij. O0  O0
Eerst de twee hoekpunten bij de wagenbak vast zetten.
Dan na het openklappen goed aan de hoekpunten trekken en dan pas de stokken op spanning zetten.

Bij de Aero laat ik tegenwoordig het windforce systeem wat langen blazen zodat die hem mooier op zijn plek zet.

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

GJT

Die hadden wij ook altijd, alleen in de showroom kregen ze hem strak.
Met de Aero nog steeds vaak last van.

Alex

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

bvink

Dank voor alle reacties! We zijn vandaag verkast naar de volgende bestemming en hebben nu de hoeken van het grondzeil wat strakker getrokken en dat helpt. Geen biljartlaken maar wel veel netter! Dank.

GJT

Ik heb de indruk dat het ook aan onze kindertent ligt. De tent trekt iets scheef waardoor deze vouw ontstaat. Ik heb al eens gekeken of ik dit kan verhelpen maar meestal als het staat, laten we het maar weer.
Vroegah, met de Cabanon, werd als eerste het grondzeil gespannen. Eigenlijk zou je dat hier ook moeten doen na de eerste stap van uitvouwen, maar we willen vaak te snel  :#

campingloge

Wat leuk dit topic, al lang niet gezien. Dit hoort zo.  :) Toen de Kyte uit kwam (2009) is er in de begin jaren veel over schreven hier. Zoek maar eens in de berichten over de Kyte van rond 2011. Ook dat de rand van het grondzeil heel erg omhoog staat onder de ramen kom je tegen. Dat ziet er bij jou nog netjes uit.

Ber

is bij onze Cocoon (2024) ook.
Inderdaad krijg je er gratis bij, hahaha