Gasleiding // bestek lade Kyte

Gestart door Klappen maar!, september 01, 2025, 04:04:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

Klappen maar!

Het viel mij nu pas op dat de losse bestek lade aan de achterzijde tegen de koperen gasleiding gaat duwen.
Dit gebeurt iedere keer als je de bestek lade naar achter schuift, dus ook tijdens het rijden omdat de lade er los in ligt.
Ik denk dat dit niet mag kunnen en een punt van veiligheid is dat verbetering behoeft.

Het bouwjaar van onze Kyte is 2017 wellicht is er bij de nieuwer wel rekening mee gehouden.
Zelf heb ik nu een aanslag gemonteerd voor de bestek lade en de koperen gasleiding gefixeerd.
Zie foto: RVS slotbout M8 x100 met nylon blokjes

Alex

Nope.
Ik kwam er deze vakantie ook achter dat dit gebeurt.
Heb een Aero uit 2020.
Moet de keuken toch uit elkaar hebben om de koelkast eruit te halen.
Dus kijk ik hier ook gelijk even naar.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Klappen maar!

Ook bij mij de keuken gedemonteerd om de sensor van de koelkast te vervangen.
Toen viel mij oog op het probleem gasleiding // bestek lade.....

Alex

Ook foto's gemaakt waar het stekkertje van de nieuwe sensor op moet?
Of is dit makkelijk te zien?
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Klappen maar!

Yep groen omcirkeld is de nieuwe sensor.
Nu is de diepvries weer een koelkast  :)

Er blijft wel een verschil van 4 graden tussen de digitale instelling en de gemeten temperatuur met een thermometer.
Maar ja de sensor kost EUR 2 en een nieuwe koelkast kost EUR 400 I:

Alex

Dank je wel daar kan ik wat mee.
Heb er 2 liggen.
De Beachy heeft de zelfde koelkast.
Heb je hem er los in hangen?

Klappen maar!

Ik heb de sensor inwendig geplaatst maar uiteraard wel eerst getest door deze over de rand te hangen.

Kan je de link openen?

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=18841.msg371538#msg371538

GJT

Citaat van: Klappen maar! op september 01, 2025, 04:29:34 PMOok bij mij de keuken gedemonteerd om de sensor van de koelkast te vervangen.
Toen viel mij oog op het probleem gasleiding // bestek lade.....

Citaat van: Klappen maar! op september 01, 2025, 05:00:10 PMYep groen omcirkeld is de nieuwe sensor.
Nu is de diepvries weer een koelkast  :)

Er blijft wel een verschil van 4 graden tussen de digitale instelling en de gemeten temperatuur met een thermometer.
Maar ja de sensor kost EUR 2 en een nieuwe koelkast kost EUR 400 I:

Je kunt de koelkast ijken. + en - even gelijktijdig ingedrukt houden tot dit menu verschijnt.

Klappen maar!

Thanks !
Dat ga ik zeker inregelen als de vouwwagen weer uit de stalling komt bij de volgende klapvakantie :)

OhPeeCee

Je kan ook een stukje isoleer koker voor een waterleiding eromheen doen. Dat kan je in de midden openknippen enndan schuif je het er overheen. Maar ik zie na diepere inspectie dat het laatje onder het leidinkje door schuift. Maar het isoleer kokertje zit er om. Dit betreft dus een Cocoon Aero uit 2017

Klappen maar!

Hoewel ook belangrijk gaan toch een beetje "off topic "met het koelen van onze biertjes.
Vandaar dit stapje terug.

Het aanlopen van de bestek lade tegen de gasleiding is volgen mij een serieus en potentieel veiligheid probleem.
Mocht een van jullie gezinsleden de bestek lade naar achter schuiven dan buigt dus iedere keer de koperen gasleiding.
Dat is gewoon niet goed!

Het is overigens niet nodig om de keuken uit te bouwen om te kijken of de bestek lade tegen de gasleiding aan kan komen.
Welke bouwjaren hebben dit probleem?

Alex

Klopt ik was dit jaar nieuwsgierig waarom de besteklade niet verder naar achter kon.
En dit kun dus gewoon zien.
Heb een volgens mij een 2019 bak die uitgeleverd is als een 2020.