Cabanon Monaco zeldzaam?

Gestart door pimko, september 02, 2025, 08:35:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

pimko

Hallo allemaal, mijn vrouw en ik zijn ons aan het oriƫnteren op een vouwwagen. Daarbij is de Cabanon Monaco op ons vizier gekomen. De Mercury vinden we ook mooi, maar de grotere wagenbak (en daarmee het bredere bed) van de Monaco spreekt ons wel aan.

Een nieuwe vinden we wel erg duur, dus we neigen meer naar een 'jong gebruikte', waar net de kop af is. Echter, het valt ons op dat die niet zo vaak worden aangeboden. Ook de Vouwwagenzaak in Amersfoort gaf aan dat zij deze niet zo vaak terug krijgen, ook omdat de Monaco relatief weinig verkocht word.

Nu vroeg ik me af: hoe komt dat? Het lijkt ons juist een ideale combinatie.

En hebben jullie nog tips?

C5CCV

Er staat er eentje in Uden waar de kop van af is, en in Ridderkerk waar nog meer dan de kop van af is.

Het is een grote wagen, is in de zuidelijke landen niet altijd handig

pimko

Ja dat laatste is inderdaad wel een punt. Die kan ik me goed voorstellen. Al houd ik sowieso van campings met wat grotere plekken.

Overigens willen we wel de Deluxe met keuken.

Het klopt dat er wel wat staat. Maar vergeleken met de mercury, Malawi en zelfs de Manga vind ik het heel weinig.

sammyvannorel

Hij is er pas vanaf 2019, dat verklaard een deel. Verder is het een ideale wagen, juist voor zuidelijke landen, hij is qua proporties het meest vergelijkbaar met een caravan en daar zijn de plekken daar op gestoeld.
Je raad het al wij hebben een wc-eend 😉 en raden je aan er een te kopen.

Wellicht nu een overjarig model?
Die van ons gaat voorlopig nog niet in de verkoop. 🤓
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven