disselslot livingstone

Gestart door klapkar-mik, Vandaag om 02:28:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

klapkar-mik

wij vinden het ongemakkelijk om onderweg de vouwwagen onbeheerd aan de auto te laten hangen als we een hapje gaan eten. Zijn er disselsloten die je op de dissel kan laten zitten en kunt sluiten op het moment dat je weggaat van je auto en vouwwagen voor de Livingstone?

FriedelP

Als je een al-ko koppeling hebt, zijn er ook al-ko oppelingen die dat kunnen.

Daar koop je dan best ook nog een balletje bij die je in de koppelingshoofd kan steken op momenten dat hij niet op de trekhaak zit.

Bijvoorbeeld:
AL-KO Safety Premium AKS2004/3004 koppelingsslot - Obelink.nl
met
AL-KO Safety Ball diefstalbeveiliging - Obelink.nl

Ze stellen wel dat het tijdens het rijden KAN blijven zitten, besef wel dat in diverse landen dat wel mag tijdens parkeren, maar niet tijdens het rijden. In Frankrijk staan daar serieuze boetes op.

Kijk ook welke koppeling je hebt, want niet elk slot voor dergelijke toepassing past op elke koppeling.

Thomas1984

Ik heb deze heel handzaam en makkelijk te monteren. Per ongeluk een keer laten zitten bij het rijden, dus het kan wel. Maar ik zou vanwege trillingschade dit niet doen. Maar het zit er zo op, ook als de vouwwagen aan de auto gekoppeld zit.

sammyvannorel

Citaat van: FriedelP op Vandaag om 03:25:32 PM......
Ze stellen wel dat het tijdens het rijden KAN blijven zitten, besef wel dat in diverse landen dat wel mag tijdens parkeren, maar niet tijdens het rijden. In Frankrijk staan daar serieuze boetes op.

Kijk ook welke koppeling je hebt, want niet elk slot voor dergelijke toepassing past op elke koppeling.

Waar komt de hardnekkige wijsheid vandaan dat tijdens rijden dat verboden is? Of het slim is is een ander punt, maar heeft er iemand wel eens daadwerkelijk een boete voor gehad? (ik heb chat even laten zoeken in diverse wetboeken van diverse landen, maar die kan niets vinden wat er op lijkt)

Overigens heb ik deze: https://doublelock.com/products/fixed-lock-scm (kijk even goed welke je nodig bent en het monteren is een peuleschil)
Voordeel van dit type slot is dat je nooit het risico loopt het slot ergens te laten liggen, hij heeft geen losse onderdelen.
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

winnieandbuzz

Bepaalde type disselsloten kun je tijdens het rijden erop houden. Met de nadruk op dat het disselslot er geschikt voor is en dat zijn niet alle sloten.

Het is niet verboden ermee rond te rijden, in geen enkel land, mits het disselslot er geschikt voor is. Dat het verboden zou zijn is een 'broodje aap' verhaal.