Gasslang vervangen, welke koppeling?

Gestart door BasvG, Vandaag om 06:41:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

BasvG

Beste,
ik probeer de gasslang te vervangen in de disselbak van onze Combi Camp Country. Dacht dat dit een makkelijk klusje zou zijn, maar ik kom er niet uit..

In de dissekbak zit een koperen leiding met daar op gedraaid een stukje koper wat in de gasslang zit. Heb eerst geprobeerd om de slang van het koperen stukje af te trekken, maandag zat super vast.

Toen kwam ik erachter dat ik het koperen stuk wat in de slang zit los kon draaien van het koper wat in de disselbak zit.

Kan het moeilijk uitleggen, hoop dat de foto's helpen om het duidelijk te maken!

Ben andaag naar de Wit in Schijndel geweest en  en daar erg vriendelijk geholpen, maar helaas blijkt de koppeling die ik heb gekocht nuet te passen..

Iemand ervaring met het vervangen  an een gasslang in een Combi Camp Country (oud model)?
Of nuttige tips voor het aansluiten van een nieuwe gasslang op bestaand koperen leidingwerk?

GuustFlater89

Gewoon de slang van de messing slangpilaar afhalen en er een nieuwe opzetten?
Cabanon Malawi 2.0

FriedelP

Die slangen zitten vaker vaster en zijn er vaker moeilijker op te zetten dan je denkt. De slang in warm water steken voor je de handeling doet helpt vaak. De slang zet dan wat uit en kan er makkelijker afgehaald worden of op geschoven worden.

De koppeling kan je dan volgens mij nog hergebruiken.