Stroompunten in onze Trigano Olympe GL

Gestart door TjeerdB, Vandaag om 07:03:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

john1311, xray en 2 gasten bekijken dit topic.

TjeerdB

Voor de duidelijkheid, ik ben geen elektricien maar kan best een beetje knutselen.

Al sinds we deze vouwwagen hebben (nu zo'n 4 jaar) loop ik met het idee om een paar aanpassingen te maken die het al fijne leven toch net iets makkelijker maakt.

Nu is de eerste aanpassing een feit: stopcontacten in de bak.

In het verleden ben ik werkzaam geweest in de audiovisuele branche als technicus en heb toen veel gewerkt met de connectoren van Neutrik t.b.v. de stroom (NAC3MX-W-TOP en NAC3FX-W-TOP). Deze wilde ik dus ook graag gaan gebruiken voor de vouwwagen. Simpele reden eigenlijk: klein, waterdicht (ip65) en makkelijk te plaatsen.

Hieronder een paar plaatjes ter illustratie.

Aan de disselkant van de wagen heb ik onder de bak een Attema kabeldoos (IP65) met een Neutrik NAC3MPX-TOP (stroom in) geplaatst. Als er geen kabel in zit wordt deze afgedicht door een Neutrik NSSC-1 afdekkapje.
Hier vandaan loopt er dan een kabel naar de achterkant van de wagen naar een andere kabeldoos. Daar heb ik een splitsing gemaakt naar een Neutrik NAC3FPX-TOP (voor de keuken) en de stroompunten aan weerszijden van de bak. De aansluiting op de keuken moet ik nog maken (dat is voor later zorg) maar daar komt dan een 12v transformator voor wat led strips en nog 2 stopcontacten.

Voor op de camping heb ik de (in mijn ogen lelijke) blauwe stekker vervangen voor een Neutrik NAC3MX-W-TOP.

Alex

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

GuustFlater89

Precies wat ik ook heb gemaakt. Bevalt uitstekend die Neutrik stekkers. Niet die lelijke blauwe CEE bakken  :K
Cabanon Malawi 2.0