Is een tuin opbergbox een optie als disselbak?

Gestart door Jorrit, Vandaag om 08:47:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

Steijlen en 2 gasten bekijken dit topic.

Jorrit

Ik overweeg om een opbergbox voor de tuin als disselbox in te zetten.
Bv. zoals in de afbeelding hieronder.
Een dergelijke opbergbox van 350 liter en van staal (120 x 61 x 63 cm) komt zelfs met slot en is €110-€130.

Qua montage dacht ik er een plaat watervast mdf in te leggen en die door de kist aan de dissel vast te maken (waar bij ons al bevestigingsgaten in zitten)
Waterdicht zou een aandachtspunt kunnen zijn. Zeker voor regen met rijwind. Er zijn er die expliciet (regen-) waterdicht aangeven en wellicht dat een extra rubber strip (die ik nog heb liggen van een dakkoffer reparatie) 't dan écht waterdicht maakt.

Iemand ervaring met een dergelijk voordelig alternatief?

danny0604731

Citaat van: Jorrit op Vandaag om 08:47:27 AMIk overweeg om een opbergbox voor de tuin als disselbox in te zetten.
Bv. zoals in de afbeelding hieronder.
Een dergelijke opbergbox van 350 liter en van staal (120 x 61 x 63 cm) komt zelfs met slot en is €110-€130.

Qua montage dacht ik er een plaat watervast mdf in te leggen en die door de kist aan de dissel vast te maken (waar bij ons al bevestigingsgaten in zitten)
Waterdicht zou een aandachtspunt kunnen zijn. Zeker voor regen met rijwind. Er zijn er die expliciet (regen-) waterdicht aangeven en wellicht dat een extra rubber strip (die ik nog heb liggen van een dakkoffer reparatie) 't dan écht waterdicht maakt.

Iemand ervaring met een dergelijk voordelig alternatief?

hoihoi, geen ervaring als gebruuiker, wel ervaring als getuige.....jaaarrreen geleden achter een vouwwagen gereden met zo'n oplossing......was kennelijk niet bestand tegen de bewegingingen die de bak kreeg te verduren hij viel dan ook al rijdend uit elkaar :N
Holtkamper Kyte (februari 2025)
big mistake☺(grote plastic doos)
Aart kok Livingstone Gamedrive
Jamet Rondo XL
Jamet Arizona

boswachter

Neem altijd een normale disselbak, die zijn doelbewust gemaakt voor dat gebruik. Ja ze zijn prijzig, maar je wilt geen rondstuiterende gasflessen en stoelen op de snelweg in het buitenland.

Jorrit

Ah, dat zijn duidelijke adviezen en ervaringen!

Thomas1984

Aanvullend; warmte is een issue. Het kunststof wordt zacht. En een zwaarder object ramt zich zo een weg naar buiten. Deze dingen zijn bedoeld voor tuinkussens op een vaste plek op te bergen, niet om met discutabel hand en sluitwerk naar ZuidFrankrijk vervoerd te worden. Je kijkt gek op als je in je spiegel je portapotti over de snelweg ziet stuiteren.

Doe dit alsjeblieft niet.