Welke gasfles gebruiken we?

Gestart door Richard, juli 15, 2009, 08:22:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

sanderv

Citaat van: Maarten77 op juni 29, 2019, 03:09:45 PM
Vandaag is het gelukt om een fles te ruilen. Bij de supermarkt stond ook de prijs aangegeven voor het omruilen. Dus gewapend met een foto daarvan naar de kassa. Deze keer was er zelfs een cassiere die het principe van campingaz snapte.  :) ::)

Dus na 12 dagen eindelijk weer warm eten?  :#

sanneman

Citaat van: Alex op juni 29, 2019, 01:29:41 PM
Weet nog niet of die in de keuken past.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

In de keuken van de CC Flexi past de 2,5 kg (paarse) fles precies. Schuin erin, maar kan prima rechtop staan in de keuken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Maarten77

Citaat van: sanderv op juni 29, 2019, 03:38:43 PM
Dus na 12 dagen eindelijk weer warm eten?  :#

Gelukkig hebben we meer dan één fles.  :)
Maar de rest was ook niet veel meer.
Ik overweeg wel om over te stappen op een 2,5 of 5 kg fles die in Nederland makkelijk bijgevuld kan worden. Campingaz blijft toch een dure oplossing. Past wel mooi in het keukentje, dat dan weer wel. Misschien dat een 2,5 kg fles er ook net in past.

Rumi

Wij hebben 2x de 907 van Campingaz.
Laatst vond ik op zolder nog 2 901-flessen, destijds nog gekregen van mijn ouders.
Deze meteen maar omgewisseld voor 2 volle flessen.
Hebben we nu als back-up in de klapkar liggen.... :)
"Geschiedenis is een langdurig ontwaken..."

Hemertje

Gister was onze 907 leeg , bij de lokale Welkoop in ons dorp "omgeruild" voor €34,-

CEO

Citaat van: Maarten77 op juni 29, 2019, 08:54:45 PM
Misschien dat een 2,5 kg fles er ook net in past.

Past prima, wel even de wijze van vastzetten aanpassen, zie bijvoorbeeld dit topic: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=9710.msg116863#msg116863
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Urgje

Citaat van: sanderv op juni 29, 2019, 01:26:34 PM
Waarom dan niet 2,5 kg staal?

Die is lang niet overal verkrijgbaar en in te ruilen helaas. Had ik zelf ook graag gewild, weet niet of dat de reden is dat Alex voor een 907 gaat maar bij ons is dat in ieder geval wel zo...

CEO

Die kan je vullen... dus slechts 1x per 10 jaar op zoektocht.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

sanderv

Citaat van: Hemertje op juni 29, 2019, 09:50:22 PM
Gister was onze 907 leeg , bij de lokale Welkoop in ons dorp "omgeruild" voor €34,-

Dat betaalde ik destijds voor de baas soms ook al. Vond dat echt bizar duur, 4 tot 6 keer duurder dan een identieke vulling van een 2,5 kg fles. Verder ben je erg beperkt in het aantal types van gasdrukregelaars. In DIN veel meer opties.

sanderv

Citaat van: Urgje op juni 29, 2019, 10:37:13 PM
Die is lang niet overal verkrijgbaar en in te ruilen helaas. Had ik zelf ook graag gewild, weet niet of dat de reden is dat Alex voor een 907 gaat maar bij ons is dat in ieder geval wel zo...

Dat hoeft toch ook niet? Kan iedere gasleverancier vullen. Ook bv in Scandinavië.

Sparky

Ik gebruik de 907 in de keuken en 1 voor de skottelbraai. Verder heb ik nog 2 maal de 901.
Ook heb ik een stalen 5 kg fles, om de 907 en 901 te vullen als die leeg zijn.

leeuw

Citaat van: Sparky op juni 30, 2019, 09:02:43 AM
Ik gebruik de 907 in de keuken en 1 voor de skottelbraai. Verder heb ik nog 2 maal de 901.
Ook heb ik een stalen 5 kg fles, om de 907 en 901 te vullen als die leeg zijn.

Hoe doe je dat vullen dan. Heb nu voor thuis nog bp light
(de grote versie) zou dat daarbij ook kunnen. Of hangt dat van het type gas af

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Sparky

Een Din-kraantje op de 907, een slang tussen de twee flessen. Grote 5 kg fles heeft meer druk dan de 907, die dan gevuld wordt.

sanderv

Da's niet zonder risico. Doe je dat op een weegschaal, met de rekenmachine bij de hand?

Sparky

Is niet moeilijk. Je hoort het gas stromen, totdat de  fles vol zit.