Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Slikranden verwijderen van mijn Trigano Odyssee Safari  (gelezen 12811 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joseppe

  • Gast
Re:Slikranden verwijderen van mijn Trigano Odyssee Safari
« Reactie #15 Gepost op: september 15, 2009, 10:53:03 pm »

Tjah het is en blijft kamperen he, en dat maar voor een paar weekjes per jaar en mischien 1 a 2 tot max 3x opzetten en afbreken. Op ten duur krijg je je routine erin. Dit jaar in mijn 1tje de slikranden gedaan van de jamet die vies en nat waren, ofwel pennen los en scheerlijnen hier aan de binnenkant dmv de afspanelastieken de randen omhoog trekken zodat ze een beetje konden drogen en van de grond afkwamen. Dan met borstel en bakje water met doek alle randen schoonmaken en weer hoog van de grond afhangen. even een kop koffie drinken zodat alles droog was en voila tent eraf, op het gras opvouwen en klaar was het :)

als je dit gaat tegenzitten kan je beter een caravan nemen zonder voortent (maar die moet je ook schoonmaken aan de buitenkant) of een huisje :#
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Slikranden verwijderen van mijn Trigano Odyssee Safari
« Reactie #16 Gepost op: september 16, 2009, 05:09:39 pm »

een huisje moet geschilderd.
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Slikranden verwijderen van mijn Trigano Odyssee Safari
« Reactie #17 Gepost op: september 16, 2009, 10:51:07 pm »

een huisje moet geschilderd.

dat wel, maar huren dan he :#.

scheerlijnen etc. worden ook vaak nat en kunnen behoorlijke vlekken/plekken en zelfs lekkage's hierdoor veroorzaken. maar die ga je dan toch ook niet verwijderen ::).

Mischien de slikranden inspuiten van te voren met een 3M scotchguard of waterafstotend spul(zelfs de action verkoopt al spuitbussen hiervoor), dan blijft het vuil erop liggen/trekt het niet in etc. en is het schoonmaken nog sneller/makkelijker ;)
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.686
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Slikranden verwijderen van mijn Trigano Odyssee Safari
« Reactie #18 Gepost op: september 17, 2009, 11:54:58 am »

scheerlijnen etc. worden ook vaak nat en kunnen behoorlijke vlekken/plekken en zelfs lekkage's hierdoor veroorzaken. maar die ga je dan toch ook niet verwijderen ::).

Wel! Ik haal altijd alle scheerlijnen van de klappert af. Ik zet ze erop als ze nodig zijn. Scheerlijnen drogen vaak slechter. Daarnaast heb je soms wat extra lengte nodig om wat voor reden dan ook. Met losse scheerlijnen ben je flexibeler.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Joseppe

  • Gast
Re:Slikranden verwijderen van mijn Trigano Odyssee Safari
« Reactie #19 Gepost op: september 18, 2009, 01:32:54 am »

pffffffffffffffffffff ok dan :#, mij niet gezien het is en blijft maar een kampeermiddel meer niet ;), een ieder zijn eigen manier en meug erin.

Das net hetzelfde als mensen die hun tent altijd op e zelfde naden opvouwden en dan bij ons op het werk kwamen zeuren dat hij lekte.

die hadden nooit van stofbreuk gehoord :#, de lichtgewicht tenten van kunstofdoek propten we zelfs in de zakken wat veel en veel beter was zelfs.................. maar probeer dat mensen maar eens wijs te maken ::).

Enfin, wel of geen slikranden was de vraag, persoonlijk zou ik ze er gewoon erop laten zitten 8)
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Slikranden verwijderen van mijn Trigano Odyssee Safari
« Reactie #20 Gepost op: september 18, 2009, 07:43:10 am »

die hadden nooit van stofbreuk gehoord :#, de lichtgewicht tenten van kunstofdoek propten we zelfs in de zakken wat veel en veel beter was zelfs.................. maar probeer dat mensen maar eens wijs te maken ::).

Ah dus ik was eigenlijk gewoon goed bezig nadat ik er achter kwam dat ik mijn koepeltentje nooit 2x op dezelfde manier opgevouwen kreeg en hem daarna maar een beetje in elkaar frommelde totdat ie in de zak paste.. :)
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Slikranden verwijderen van mijn Trigano Odyssee Safari
« Reactie #21 Gepost op: september 18, 2009, 07:52:50 am »

Dit zijn goeie tips, maar willen jullie deze onder het tenten gedeelte van de site plaatsen.
Dan blijven we hier verder on-topic.
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Slikranden verwijderen van mijn Trigano Odyssee Safari
« Reactie #22 Gepost op: september 23, 2009, 11:32:20 pm »

Ah dus ik was eigenlijk gewoon goed bezig nadat ik er achter kwam dat ik mijn koepeltentje nooit 2x op dezelfde manier opgevouwen kreeg en hem daarna maar een beetje in elkaar frommelde totdat ie in de zak paste.. :)

zeer zeker, een echtpaar wat 3 jaar met de fiets en een tent van ons de wereld rondtrok kon zo elke nacht genieten van een waterdicht tentje. ding zag erna niet meer uit, stonk een uur in de wind maar de stof was perfect gebleven, soepel zonder stofbreuken ;).

heb heel wat dure kunstoftentjes de container ingemieterd omdat ze stofbreuk hadden, is niet te repareren daar het de hele tent vaak betreft ::)
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Slikranden verwijderen van mijn Trigano Odyssee Safari
« Reactie #23 Gepost op: september 23, 2009, 11:41:54 pm »

Dit zijn goeie tips, maar willen jullie deze onder het tenten gedeelte van de site plaatsen.
Dan blijven we hier verder on-topic.
Zie de quote van screech, dit is het project van gazzpacho, dus graag terug naar het evt verwijderen van de slikranden.

Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal