Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Slikranden verwijderen van mijn Trigano Odyssee Safari  (gelezen 12819 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gazzpacho

  • Gast
Slikranden verwijderen van mijn Trigano Odyssee Safari
« Gepost op: september 01, 2009, 04:44:52 pm »

Vorige week moesten we onze Trigano Odyssee Safari uit 2005 tijdens bijzonder slecht weer inklappen. Ik had geen mogelijkheid om op mijn gemak de slikranden te gaan staan schoonvegen. Er zat dus aardig wat modder en gras aan en bij de Odyssee heb je grote kans dat die rommel bij het inklappen aan de binnenkant van je tent of zelfs aan de slaaphemels komt. Zo ook bij ons. Bij thuiskomst ben ik anderhalf uur bezig geweest met die domme randen, dus ik heb het plan opgevat om daar wat aan te gaan doen...

Een mogelijk projectje komend voorjaar is dus dat ik de slikranden wil verwijderen. Ik vind ze a) niet mooi, b) onpraktisch en c) niet functioneel. De Odyssee heeft immers al een grote opstaande kunststof rand. Het katoen begint vrij hoog, dus opspattende moddervlekken hoef je niet te vrezen. Verder houden ze het water niet tegen bij een fikse bui, dus aan een nog aan te schaffen kuipgrondzeil heb ik genoeg. Als de voortent van binnen maar droog blijft vind ik het prima.

Heeft iemand ervaring met het zelf verwijderen van slikranden? Of advies (positief danwel negatief :-))

Groet.
Roel

Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Slikranden verwijderen van mijn Trigano Odyssee Safari
« Reactie #1 Gepost op: september 01, 2009, 05:26:53 pm »

dat wordt erg interrrrrrresant dit wil ik zien  :)
Gelogd

blok

  • Gast
Re:Slikranden verwijderen van mijn Trigano Odyssee Safari
« Reactie #2 Gepost op: september 01, 2009, 06:40:40 pm »

moet eerlijk zeggen dat dit mij ook stoorde aan de odyssee hij staat zo maar ook bij een overnachting is gelijk de hele voortent met slikranden vies.

Wat ik gedaan heb is een stuk worteldoek gehaald wat net 10 cm groter was dan de hele tent dus overal 10 cm onder de slikranden door kwam en dit scheelt aanzienlijk met het vies worden en het voordeel van worteldoek dat  het water er doorheenloopt en je zo nooit water in de voortent staat.

Had het zo gemaakt dat ik eerst de wagen neerzet dan het worteldoek eromheen leg en dan de tent uitklap.

Voordeel je hoeft geen plastick neer te leggen geen tent tapijt.
Het ligt gelijk onder je ondertentje.

Maar ben benieuwd hoe het is hoe het is als je flappen eraf zijn.

Hou wel rekening met de rest waarde van de odyssee niet iedereen zal het mooi vinden

Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re:Slikranden verwijderen van mijn Trigano Odyssee Safari
« Reactie #3 Gepost op: september 01, 2009, 10:00:50 pm »

Misschien bruikbaar : Onze Holtkamper Flyer heeft slikranden die je met klittebande aan het tentdoek bevestigd. Die kun je er dus zo aftrekken en weer plaatsen.

Wellicht is het haalbaar/betaalbaar om dit ook te realiseren.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk: kampeermiddel : HK Cocoon XL met MKK
Re:Slikranden verwijderen van mijn Trigano Odyssee Safari
« Reactie #4 Gepost op: september 03, 2009, 03:10:56 pm »

Houden slikranden ook niet het één en ander aan wind en tocht tegen? Ik zou zelf eerder een contructie bedenken zodat ik de slikrand naar boven op het tentdoek kon vouwen en dan met klittenband of 'houtje-touwtje'  aan het tentdoek kan vastzetten......

Zo'n slikrand zit er niet voor niets, denk ik dan altijd maar........
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Joseppe

  • Gast
Re:Slikranden verwijderen van mijn Trigano Odyssee Safari
« Reactie #5 Gepost op: september 03, 2009, 05:35:26 pm »

Houden slikranden ook niet het één en ander aan wind en tocht tegen? Ik zou zelf eerder een contructie bedenken zodat ik de slikrand naar boven op het tentdoek kon vouwen en dan met klittenband of 'houtje-touwtje'  aan het tentdoek kan vastzetten......

Zo'n slikrand zit er niet voor niets, denk ik dan altijd maar........

klopt zonder slikranden word het bar koud, daarnaast staan de tentstokken niet altijd op de zelfde hoogte, en span je het doek er ook iets mee na (bij de jamet wel) en zorgt het voor een goede afwatering van regenwater naar buiten.

Een traditionele katoenentent met binnentent met vast kuipzeil heeft de slikrand niet, simpelweg vanwege het kuipzeil waarvan de zijkanten eigenlijk de zelfde functie hebben.

Zou zelf voor een oplossing gaan van drukknopen(wel rvs, anders gaan ze roesten) of klitteband inderdaad, maar helemaal weglaten niet doen :)
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Slikranden verwijderen van mijn Trigano Odyssee Safari
« Reactie #6 Gepost op: september 03, 2009, 05:41:12 pm »

De Odyssee heeft immers al een grote opstaande kunststof rand. Het katoen begint vrij hoog, dus opspattende moddervlekken hoef je niet te vrezen. Verder houden ze het water niet tegen bij een fikse bui, dus aan een nog aan te schaffen kuipgrondzeil heb ik genoeg. Als de voortent van binnen maar droog blijft vind ik het prima.


volgens mij zit er een kuip grond zeil in.denk ik .
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Slikranden verwijderen van mijn Trigano Odyssee Safari
« Reactie #7 Gepost op: september 03, 2009, 05:51:38 pm »

als daar de randen hoog van zijn dan zou het kunnen, ik ben echter geen voorstander van dingen weghalen :?
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Slikranden verwijderen van mijn Trigano Odyssee Safari
« Reactie #8 Gepost op: september 03, 2009, 06:56:28 pm »

ik ook niet :)
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re:Slikranden verwijderen van mijn Trigano Odyssee Safari
« Reactie #9 Gepost op: september 04, 2009, 12:48:05 am »

Weg kunnen halen betekent : Niet bukkend langs de tentranden hoeven te lopen om de, altijd voes wordende, slikranden schoon te poetsen. Tevens wordt je tentdoek een stuk minder vies als je besluit de sliks niet schoon te maken (maar ze er gewoon vanaf te rukken)...

Er zit dus meer achter  :J
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk: kampeermiddel : HK Cocoon XL met MKK
Re:Slikranden verwijderen van mijn Trigano Odyssee Safari
« Reactie #10 Gepost op: september 04, 2009, 09:31:15 am »

De TS heeft het over weghalen en niet over demontabel maken.........


De slikranden aan mijn vouwwagen maak ik schoon door er vlak voordat ik ga inklappen even een bijna droge dweil overheen halen. 3 minuten werk.......

Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

gazzpacho

  • Gast
Re:Slikranden verwijderen van mijn Trigano Odyssee Safari
« Reactie #11 Gepost op: september 04, 2009, 09:35:51 am »

volgens mij zit er een kuip grond zeil in.denk ik .

De meest recente modellen van de Odyssee hebben inderdaad een kuipgrondzeil (én slikranden, helaas :-)). Maar die van mij is van 2005, nét voor het kuipgrondzeiltijdperk...
Gelogd

gazzpacho

  • Gast
Re:Slikranden verwijderen van mijn Trigano Odyssee Safari
« Reactie #12 Gepost op: september 04, 2009, 09:39:18 am »

De TS heeft het over weghalen en niet over demontabel maken.........


De slikranden aan mijn vouwwagen maak ik schoon door er vlak voordat ik ga inklappen even een bijna droge dweil overheen halen. 3 minuten werk.......



Normaal gesproken is het inderdaad maar even werk, maar ik heb nu al 2 vakanties achter elkaar meegemaakt dat ik in ´niet ideale´ weersomstandigheden moest afbreken en met natte en vieze randen zat. Het gaat irriteren  :)
Gelogd

gazzpacho

  • Gast
Re:Slikranden verwijderen van mijn Trigano Odyssee Safari
« Reactie #13 Gepost op: september 04, 2009, 09:41:53 am »

Weg kunnen halen betekent : Niet bukkend langs de tentranden hoeven te lopen om de, altijd voes wordende, slikranden schoon te poetsen. Tevens wordt je tentdoek een stuk minder vies als je besluit de sliks niet schoon te maken (maar ze er gewoon vanaf te rukken)...

Er zit dus meer achter  :J

Op zich klinkt het demontabel maken niet onaardig, alleen vrees ik dat de moeite die dat gaat kosten niet zal opwegen tegen het plezier dat ik ervan ga ondervinden. Ik denk ook niet dat het er erg mooi uit zal gaan zien. Ik vermoed dat ik nog eens een nachtje ga slapen op dit snode plan van mij (nou ja, ik heb tot mei de tijd denk ik). Tegen die tijd zal de ergernis wel gezakt zijn :-)
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Slikranden verwijderen van mijn Trigano Odyssee Safari
« Reactie #14 Gepost op: september 04, 2009, 05:59:58 pm »

dan post je deze vraag dus elk jaar , denk er maar goed over na  :J :H
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal