Aanpassen Jamet jametic naar model 2008/2009

Gestart door biml, september 18, 2009, 01:13:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

biml

Zoals beloofd in het topic Techniek hier een paar foto's welke ik heb gemaakt.

Zoals de tekening laat zien heb ik het rotatie systeem aangepast, met een nieuwe ligger voor het bed.
Een beugel aan de wagenbak en daartussen een gasveer.(deze moet ingesteld worden op druk)

Wil je meer informatie betreft het aanpassen laat dit dan even weten via de mail.

Alle onderdelen heb laten maken en gemonteerd. Het monteren van alles heeft mij ongeveer 4 uur gekost.

De totale kosten zijn ongeveer 250 euro.

Zoals beloofd nieuwe scherpere foto's.

We zij nu een paar weken verder en alles is nu klaar, meerdere malen de vouwwagen opengeklapt en dicht geklapt.
Bedligger laten spuiten en alles ziet eruit alsof het zo geleverd is.

Zelf mijn Kinderen reden het nu met z'n tweeën.( 13 en 11 jaar oud)

Dus wij kunnen komende zomer met een gerust hart weg kinderen de vouwwagen opzetten en wij de Camping verkennen gaan we de rollen eens een keer omdraaien.(ha ha)

Als er mensen zijn die interesse hebben in deze aanpassing neem dan gerust contact met mij op, via een pb.


meeder

Mooi gedaan! complimenten.

Nu nog een keer scherpe foto's maken? ;-) geintje, van een telefoon kan je ook niet alles verwachten.

biml

foto's zijn echt belaberd ik weet het. Telefoon kiekjes goed gezien.

Gaan nog nieuwe maken hoor. Wil het ook filmen en op youtube zetten.


meeder

CAD tekening zelf gemaakt?
Ga modificatie setjes verkopen zou ik zeggen, ik denk dat er meer mensen zijn die dit graag zouden willen hebben.
Het zou via dit forum verkocht kunnen worden, net zoals bijvoorbeeld de schokbrekersets voor de Zambezi's die via de website van de Zambezi club worden verkocht.

marcel.s

dat zal niet gemakkelijk zijn, aangezien we hier met meerdere merken bezig zijn, maar voor een alko of die andere is vast wat mee te bereiken.

maar dat is wel veel vooraad hebben.

meeder

Schokbrekers zouden inderdaad lastig worden, maar specifieke modificaties zoals bovenstaande gasveren voor specifieke bouwjaren van bepaalde vouwwagens zou toch mogelijk moeten zijn.

Joseppe

zulke veren worden ook gebruikt in de autoindustrie/ruiten van trekkers/motorkappen van vrachtwagens etc. Mischien daar een keer in shoppen kan veel geld schelen weet ik uit ervaring :)

meeder

Citaat van: Joseppe op september 27, 2009, 03:31:26 AM
zulke veren worden ook gebruikt in de autoindustrie/ruiten van trekkers/motorkappen van vrachtwagens etc. Mischien daar een keer in shoppen kan veel geld schelen weet ik uit ervaring :)

Als je eenmaal weet hoeveel Newton kracht ze uitoefenen en daarbij ook weet welke dempingskarakteristiek ze hebben dan kan je ze ergens anders halen.
Vooral de dempingskarakteristiek van gasveren wordt wel eens vergeten waardoor het kan gebeuren dat twee gasveren van 300N totaal verschillend aanvoelen als je ze indrukt.

axel.other

Beste BIML,
Kun je aangeven welk type gasveren je gebruikt hebt?
Hoeveel Newton, welke lengte in / uit, etc?

Yella

Als de specs bekend zijn en een adres waar te bestellen, kan een ieder het vrij simpel zelf regelen lijkt me. Eventueel een duidelijk opbouwschema op het forum. Zo zijn er al een aantal mensen, waaronder ik, die zelf schokbrekers onder een Jamet hebben gebouwd, voor minder dan 100 Eu.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

olaf

Citaat van: axel.other op juni 22, 2013, 02:18:04 PM
Beste BIML,
Kun je aangeven welk type gasveren je gebruikt hebt?
Hoeveel Newton, welke lengte in / uit, etc?
Verwacht van BIML niet veel reactie meer was: Laatst actief: april 17, 2012, 12:57:52 pm
The need for the many outweigh the needs of the few

axel.other

biml heeft persoonlijk gereageerd. Maar hij heeft de specs niet zo voor handen.
Ook zijn vouwwagen verkocht.

Met een bevriend aanhangwagen bouwer gekeken naar de constructie, maar de zag nogal wat beren op de weg.
Met name de krome boog die aan weerzijde het bed laat draaien, daar moet je omheen en dus krijg je een aardige constructie er bovenop.
Daardoor gaat je zeil weer niet goed passen...
Ook krijg je nogal wat torsie problemen als je maar aan één kant zo'n gasveer monteert.

Samen hebben we een constructie met een hefboom bedacht zoals andere merken vouwwagens dat hebben.
Een van de komende weekenden gaan we dat maken. Foto's volgen wel.