plaats voor 2 reservewielen op de dissel

Gestart door roland, oktober 14, 2009, 10:42:01 AM

Vorige topic - Volgende topic

panevino

Citaat van: Mieke op februari 20, 2010, 01:35:07 PM
Wij zijn momenteel ook aan het denken waar we in godsnaam dat reservewiel nog moet gaan steken.

Ook al ben je bij de wegenwacht die vervangen je wiel wel maar die hebben zelf toch geen wiel bij? Daar moet je zelf voor zorgen.

Mijn man beweert dat hij vorig jaar een Holkamper zag met een resevewiel onderaan de kar bevestigd. Ik voor alle zekerheid nog eens onder ons oudje gekeken maar geen bevesigingsbeugels gezien.

Bij onze Flyer zit het reservewiel ook onder de wagen. Aan de achterkant is onderop een soort beugel gemaakt waar het wiel in hangt. Dit was overigens een optie bij de aanschaf. Aangezien het een Alko chassis betreft, zal het bij andere wagen ook best mogelijk zijn lijkt mij.
// Marcellino Pane e Vino \\

Yella

Bij onze nieuwe Jametic Outdoor hangt het wiel onder de wagen. Verder nog geen ervaring mee. Wel is het de bedoeling om het reservewiel van de auto op de dissel vast te binden, vanwege spullen die nog in de auto mee zullen moeten. Gewoon simpel met spanbanden. GEbeurt niets mee. Afgelopen jaren altijd met de tent en toen fietsdrager mee en daarop 1 kinderfiets en het reservewiel. Wij hebben geen disselbak, dus kan het ook makkelijk natuurlijk. En denk om een krik en een wielsleutel. Die van je auto passen in ieder geval niet omdat Jamet een idioot grote moer gebruikt op de wielen. Nr. 23.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.