plaats voor 2 reservewielen op de dissel

Gestart door roland, oktober 14, 2009, 10:42:01 AM

Vorige topic - Volgende topic

roland

snel en makkelijk bereikbaar, gedaan met de halve auto leeg te halen om ergens aan een reservewiel te kunnen

screech

Ik hoop ze niet nodig te hebben. zeker aangezien we een disselbak hebben wordt het lastig dit te verwezelijken.

En ik vraag me af hoe vaak je nu eigenlijk een lekke band hebt met de vouwwagen. Maar daar maak ik wel even een poll voor aan: hoe vaak heb jij een lekke band met de vouwwagen

CEO

Waarom zou je twee banden willen hebben: een voor de auto (want regelmatig erg lastig bereikbaar) maar die andere??? Die hangt toch gewoon onder je klappert?
If you choose not to decide, you still have made a choice!

roland

tuurlijk kan je niet én disselbak én andere spullen tegelijk zetten.
tuurlijk hangt die reserveband onder  de vouwwagen ... maar om ingeval van pech daar onderaan te zitten prutsen ... en het defecte wiel terug onderaan te hangen ... om dan het er opnieuw van onderuit te moeten halen (om ergens te laten herstellen) ..;
nee, gelukkig heb je dat niet om de haverklap nodig ...
enne ... 't is ook maar een idee, ikzelf vind het makkelijk, deed het ook zo bij mijn vorige "klapperds" en 't is wel een paar keer van pas gekomen ..
groetjes

muis

Als je geen disselbak hebt wel een idee, ziet er netjes uit.  :J

Joseppe

heb er ook ooit over gedacht, maar dit jaar zelfs het reservewiel niet meer meegenomen, ik ben tenslotte wegenwacht lid en daarnaast zeulden we al dik 8 x het reservewiel mee en lag dit al die tijd in de weg, daarnaast is de band die erop zit 20 jaar oud, dus na een paar meters knalt die van elend uit elkaar :). en het wiel van de auto, zit onder een plaat, kan dat wel eruit halen, maar dan zakt de plaat weer door, dus moet ik die eruit halen en kan ik vrij moeilijk de boel neerleggen  :I. al met al een mooi project maar voor mij niet besteed. ik wil voor mezelf wel een keer als project een mooie stevige tentstokkenbak maken, van metaal ofzo waar alles in kan liggen en deze of voor of achter de auto bevestigen, dat vind ik dan weer nuttig ;)

muis

tips hierover vind je hier http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,2163.0.html

Maak je een topic in projecten als je zo'n constructie maakt .  :J

Teus

Op zich niet zo'n slecht idee als je met je klapkar buiten de geplaveide wegen wilt begeven.
Dat de reservewiel onder de klapkar vind ik minder ernstig want het wiel is nu ook beschermt tegen de zon (uv licht).

Mieke

Wij zijn momenteel ook aan het denken waar we in godsnaam dat reservewiel nog moet gaan steken.

Ook al ben je bij de wegenwacht die vervangen je wiel wel maar die hebben zelf toch geen wiel bij? Daar moet je zelf voor zorgen.

Mijn man beweert dat hij vorig jaar een Holkamper zag met een resevewiel onderaan de kar bevestigd. Ik voor alle zekerheid nog eens onder ons oudje gekeken maar geen bevesigingsbeugels gezien.

meeder

Bij veel vouwwagen (en ook caravan) fabrikanten moet je om de één of andere compleet onduidelijke reden nog steeds "extra" betalen voor een reserve wiel.
Het kan dus zo zijn dat de oude Holtkamper vouwwagens standaard geen reservewiel hadden dus dan zitten de beugels er standaard ook niet onder.

Gelukkig begint het langzaam wel gemeengoed te worden dat er wel een reservewiel bij zit. Gerjak voorziet de vouwwagens standaard van een reservewiel en Aart Kok doet dit ook.
Bij Jamet kost het nog steeds 235 Euro om een reservewiel te krijgen.
Holtkamper vraagt er 275 Euro voor.

marcel.s

als ze dan ook een manier vinden om deze reserve wiel te verwisselen zonder eerst de boel half leeg te moeten laten lopen,door b.v af neembare spatborden/wielkasten of zo iets,dan zou het tijdens vakantie toch veel prettiger zijn .

net als bij een auto, is het tenminste zo gepiept.

Richard

Citaat van: marcel.s op februari 20, 2010, 04:11:10 PM
als ze dan ook een manier vinden om deze reserve wiel te verwisselen zonder eerst de boel half leeg te moeten laten lopen,door b.v af neembare spatborden/wielkasten of zo iets,dan zou het tijdens vakantie toch veel prettiger zijn .

Wat ben ik blij met me Roadmaster :#

meeder

Citaat van: marcel.s op februari 20, 2010, 04:11:10 PM

Ik heb er geen problemen mee :)

Maar je hebt wel gelijk, bij onze Settler was het heel lastig zelfs als de wagen leeg was. Bij de nieuwere versies hebben ze de wielkast wat verder geopend zodat je er beter bij kunt. Eigenlijk dezelfde manier waarop Roadmaster het probleem heeft opgelost.

marcel.s

dat is een stuk beter, ik heb het probleem niet meer hoor, maar ik dacht zeg het even. :P

Richard

Citaat van: marcel.s op februari 20, 2010, 07:19:41 PM
dat is een stuk beter, ik heb het probleem niet meer hoor, maar ik dacht zeg het even. :P

Als je je klapper verkoopt lopen die wieltjes tenminste niet op rolletjes ::)