Camplet en Type-informatie.

Gestart door Citizen Kane, oktober 16, 2009, 10:12:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

Citizen Kane

We hebben net een 2e hands camplet gekocht. Een '87-er GTE. Nu weet ik dat er nog een aantal andere type-aanduidingen waren van die tijd, maar ik kom er niet uit of dat ze allemaal zijn, en zeker niet wat de verschillen waren. Mijn korte opsomming hieronder, wie kan mij aanvullen? vooral met betrekking tot de verschillen en verhoudingen tussen de diverse types/jaartallen e.d.?

- (400)GT
- GTE
- GLX

Verder: bij onze GTE moet je na het uitklappen van de deksel nog een stang naar rechts klappen van de kar. Klopt het dat dit bij de nieuwe typen niet meer zo is? en zou ik een tent van een apollo/concorde op een GTE kunnen gebruiken ondanks dit gegeven?

muis

Allereerst welkom op het forum, als je het leuk vind kun je je hier voorstellen: Wie ben je  :#

Ik heb zelf geen ervaring met Camp-let maar ik ga eens zoeken of ik info kan vinden :J

muis

Nou ben even aan het speuren geweest, wat ik tot nu toe gevonden heb:
CAMP-LET GT
Bouwjaar: 1983
Leeggewicht: 350 kg
Maximaal gewicht: 750 kg
Afmetingen op de weg: 3m x 1,6m x 0,9m
Afmetingen uitgeklapt: 4m x 3m x 2,2m
Harde deksel

GLX harde deksel
2x2 slaapplaatsen
GTE Dekzeil
2x2 slaapplaatsen

Hoop dat je hier al iets aan hebt.

Citizen Kane

Hoi Muis,

Dank voor je antwoord. Helaas zijn de echte verschillen tussen de genoemde typen nog niet helemaal duidelijk. Ze komen grotendeels ook overeen, maar waar dan NIET?

Verder heeft onze GTE ook een "hardtop". Bedoel je met dekzijl IPV de hardtop of als assecoire? als extra hebben wij wel zo'n grijs zijltje erbij.   

Als er nog meer mensen iets weten over deze typen en de overeenkomsten en verschillen hiertussen dan hoor ik dat graag!

muis

Het dekzeil is softtop dus er zit geen geen deksel op dat type. De verschillen zijn idd lastig te vinden, zal een skijken of ik nog wat meer kan vinden

Citizen Kane

Muis,

over je informatie: kan me niet voorstellen dat een GTE een softtop zou hebben.  zou dan wel een heel oud type moeten zijn anders. Hoe zou je bij de constructie die Camplet toepast met een softtop toekunnen? de hardtop is, als ik het goed bekijk, namelijk integraal onderdeel van de klapconstructie. Nogmaals: onze GTE uit 87 heeft net als alle anderen gewoon een hardtop.

Verdere informatie is nog steeds welkom, of een bron waar ik die zelf zou kunnen vinden.

muis

::) klopt idd, het blijkt een afdekhoes te zijn, sorry

EricL

Verder: bij onze GTE moet je na het uitklappen van de deksel nog een stang naar rechts klappen van de kar. Klopt het dat dit bij de nieuwe typen niet meer zo is?

Na het uitklappen van de deksel is er een buis aan de wagen die naar rechts moet klappen. Dit is nog altijd zo want de rechterzijwand moet achter de keuken door als je de tent openklapt.

meeder

Bij de huidige types is er geen stok die je naar rechts moet klappen, kijk maar eens naar het camp-let filmpje.

http://www.camp-let.dk/fileadmin/template/images/indhold_camplet/video/Camp-let_Rekord.wmv

Geluid uit zetten, dat Deens klinkt toch altijd of ze kwaad zijn :)

famprima

Geluid uit zetten, dat Deens klinkt toch altijd of ze kwaad zijn :)
[/quote]

Zijn ze ook, waren ooit ook nederlands, maar zijn verkeerd afgeslagen. :zw

websurfer

er is ook uit 87 de camplet Safir!
maar is misschien hier niet op zijn plaats als vouwcaravan?

is wel mooi