Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: 2 Kinderen op 1 bed?  (gelezen 18563 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emy

  • Gast
2 Kinderen op 1 bed?
« Gepost op: februari 16, 2010, 09:40:30 pm »

Ik ben op zoek naar advies over het volgende:

We zijn van plan om onze kids (3,5 en bijna 6) samen op 1 bed te leggen. Het bed is 1.40 m breed.
We hebben wel ondertentjes, maar vermoedelijk zijn onze kids wat angstig om hierin te slapen (wellicht als ze wat ouder zijn).

Hebben meer mensen hun kids rond die leeftijd samen laten slapen en hoe pakten jullie dat aan? Tips zijn welkom, want eerlijk = eerlijk: ik zie dat kamperen nu best al wel aardig zitten, maar als mijn kids niet lekker kunnen slapen maak ik me toch wel wat zorgen...
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.686
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #1 Gepost op: februari 16, 2010, 09:42:41 pm »

Gaat prima! Onze waren 6 en 4 en dan lag er ook nog 1 in een campingbedje in het middenstuk. Een avond lekker laten keten, daarna sliepen ze als de spreekwoordelijke engeltjes.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.445
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re:2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #2 Gepost op: februari 16, 2010, 09:43:15 pm »

Die van ons slapen gewoon in 1 bed.
Eerst gaat de jongste 6 en als die slaapt gaat de oudste 8
Ook slapen ze soms in het weekend bij elkaar thuis word er geoefend. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

gaaf

  • Gast
Re:2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #3 Gepost op: februari 16, 2010, 10:26:30 pm »

Wat wij wel eens gedaan hebben als het keten uit de hand loopt: ieder op een apart bed en afsluiten. Zien ze elkaar niet en als wij op bed gaan er 1 weer terugleggen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #4 Gepost op: februari 16, 2010, 11:26:31 pm »

wij hebben de jongens voor het eerst bij elkaar gelegd tijdens het najaarsweekend.  Het ging heel goed, en idd eerst de jongste en daarna de oudste of 1 op ons bed en daarna met slaapzak en al over naar het andere bed. Ze willen wel altijd in een slaapzak. Een dekbed, zoals wij, willen ze zeker niet :#
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #5 Gepost op: februari 16, 2010, 11:53:36 pm »

mischien een optie om ze in de breedte van het matras te laten  :ZZZ kan nu nog mooi zijn nog niet zo groot en dan allebij met hun hoofd naar een andere kant hebben ze allebij een bed van 1meter bij 140 groot genoeg denk ik
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re:2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #6 Gepost op: februari 17, 2010, 07:28:49 am »

Als je een ondertentje hebt zal ik hem wel meenemen.

De eerste keer dat wij gingen klappen waren onze kids 3 en 1.5 allebei wouden ze in de "stoere eigen "tent.

Dan hou je altijd een optie over ;)
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re:2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #7 Gepost op: februari 17, 2010, 10:56:22 am »

@Emy : 3,5 en bijna 6, dat was afgelopen zomer EXACT onze situatie.

Ze liggen bij ons in 1 ruimte met allebei een eigen 'matras'. Wij hebben behoorlijk drukke kinderen en dat was dus enorm keten. Er was er altijd wel eentje wakker in het begin. Zo erg zelfs dat wij op ons klokje keken en dachten "ga nou slapen, want ik wil eigenlijk ook wel zo pitten!".

Goed, het kan 'fout' gaan dus, maar dan kun je altijd nog 1 kindje op jullie bed laten inslapen (goede zin van het woord) en als ie dan slaapt, dan til je hem naar zijn eigen bed.

Wat afgelopen zomer bij ons goed werkte was het visuele aspect... Ze moeten elkaar niet zien!

We hebben er dus eentje met zijn hoofd naar het zuiden en eentje met zijn hoofd naar het noorden gelegd. Dan ook nog eens de hoofdeinden doorgeschoven naar het einde van de tent en ze liggen redelijk uit elkaar.
2e is dat is de kratten met kleding precies tussen de 2 matrassen heb kunnen doen, waardoor er een fysieke en visuele drempel ligt.

Wat ons betreft blijft het dus aanpassen en behelpen. Aan de andere kant is het natuurlijk wel feest om te zien hoeveel lol er gemaakt wordt.

Ik zeg: Gewoon proberen en steeds verder uit elkaar leggen als het niet gaat.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

screech

  • Gast
Re:2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #8 Gepost op: maart 22, 2010, 08:57:35 am »

Als je een ondertentje hebt zal ik hem wel meenemen.

De eerste keer dat wij gingen klappen waren onze kids 3 en 1.5 allebei wouden ze in de "stoere eigen "tent.

Dan hou je altijd een optie over ;)


Bij ons afgelopen zomer exact hetzelfde. De jongste van 1 lag in een Deryan op het 2e bed, en de oudste van 3,5 ging met plezier in de ondertent.
Het was helemaal haar tent. We hebben iets meer knuffels dan thuis toegelaten in bed, en een mooi eigen lampje in de "strijd" gegooid. Maar dat was helemaal niet nodig. Ze vond het geweldig.

Ik zeg dus: gewoon aanbieden en proberen of één van de twee het wil. Maar ik denk dat de kans groot is, dat je ruzie krijgt wie er in dat "eigen tentje" mag.
Gelogd

Steven

  • Gast
Re:2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #9 Gepost op: maart 22, 2010, 05:54:49 pm »

Onze kinderen slapen thuis in twee peuterbedjes naast elkaar op één slaapkamer. Ze hadden beide een eigen slaapkamer, maar dit vinden ze gezelliger. Ze zijn 3 en 5 jaar oud. Op vakantie slapen ze in hetzelfde bed. Onze jongste gaat het eerst op bed, de oudste later. Wellicht moet je het thuis eerst 'oefenen', maar bij ons gaat het perfect! Ook wij hebben een ondertent, maar de oudste vindt dit nog wat eng.
Gelogd

Stori

  • Gast
Re:2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #10 Gepost op: maart 25, 2010, 12:41:32 pm »

Over dit onderwerp, heb ik nog een leuk, echt gebeurd verhaal.
Destijds hadden wij een Raclet en dat is een dubbelklapper zoals jullie dat noemen(als vlaming vind ik dit een fantastisch woord). Onze 2 dochters sliepen samen op het tweede bed en onze jongste zoon op een ingekorte matras in de middengang. Op een nacht werden wij wakker van het geroep van de jongste dochter. Verdwaasd vliegen wij uit ons bed want het klonk wel heel paniekerig. Tot onze verbazing vinden wij alleen onze oudste dochter op bed en toch hoorden we de andere roepen. We begrepen er niks van.
Eerst nog een zaklamp gezocht en toen op zoek naar onze dochter. We hebben haar uiteindelijk onder het bed (poten staan wel een meter boven de grond) achter de volledige eet-en drankvoorraad gevonden. Wat was er nu gebeurd? De slaaptent had slechts een flap in katoen van +/- 30 cm die onder de matras doorging. Als volwassene is je gewicht voldoende omdat op zijn plaats te houden. Maar zij was in haar slaap tegen de "binnenmuur" gerold, die had het begeven en de "buitenmuur" was 20 cm verder, omdat de tent natuurlijk opgespannen stond. Tussen de plank van het bed en het buitendoek kon zij perfect tussendoor en dus was ze vrij zacht in het gras onder het bed geland. Ze begreep alleen niet waar ze was en wij ook niet.
We lachen nog altijd met dit verhaal, zij is ondertussen 26 jaar en gaat nog altijd graag kamperen, ondertussen met haar vriend. Veel fustraties heeft er dus niet aan overgehouden.
Maar misschien toch even nakijken hoe dit bij jullie vouwwagen zit met de ruimte tussen bed en "buitenmuur"  ;)
Later zijn de meisjes verhuisd naar een bijzettentje en de zoon naar een ondertentje. Hij is nooit zo graag gaan slapen als in zijn "hondehok" zoals wij het lacherig noemden. Helemaal van hem alleen.
Gelogd

screech

  • Gast
Re:2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #11 Gepost op: maart 25, 2010, 12:58:34 pm »

 :) mooi verhaal. Het zal je maar gebeuren.

Bij ons is de binnentent compleet gesloten onder het bed. Wij gaan er dus niet tussen doorvallen, gelukkig.  :)
En hondenhok zal ik het ondertentje niet noemen, want dan gaat de oudste dochter er echt niet meer in. Die heeft het totaal niet op honden.  :( heel raar.
Gelogd

Stori

  • Gast
Re:2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #12 Gepost op: maart 25, 2010, 11:14:57 pm »

Nog even een woordje uitleg over het "hondenhok".
Mijn zoon kroop daar altijd als een hondje in op handen en voeten door de geringe hoogte en draaide dan met zijn hoofd naar de deuropening. Maar als wij 's avonds buiten genoten van een  W:, dan keek ik recht op een slapend hoofdje, dat me deed denken aan een hond in zo een houten hok met het uitzicht van een houten huisje met rood dakje en waar de hond ook altijd met zijn hoofd in het deurgat ligt.
Het was inderdaad zijn huisje zonder zussen en hij vond dat heerlijk. Hij is pas verhuisd naar een apart tentje toen hij 15 was en nog even met ons mee "moest "op vakantie tot hij oud genoeg was om alleen thuis te blijven.

@ Screech, ik begrijp je dochter volkomen, ik heb het ook helemaal niet begrepen op honden. Maar het gaat er maar over hoe je als ouder één en ander verpakt naar je kinderen toe. Hij wist perfect dat ik bang ben van honden en hij niet (met dank aan mijn echtgenoot). Dus begreep hij het grapje van het hondenhok wel.


Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.787
  • Merk: kampeermiddel : Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #13 Gepost op: maart 26, 2010, 05:15:38 pm »

Bij ons slapen ze sinds het kamperen (helaas) altijd ouder/kind en ouder/kind, samen was echt hopeloos na diverse pogingen...

Nu willen ze ineens thuis regelmatig bij elkaar 'logeren' (dwz Jurriën van 6 op zijn inflatable matje op de grond bij zijn zus, z'n matje slaapt lekkerder dan zijn eigen bed zegt hij...) en vooral onze oudste van 9 'proeft' hiermee de gezelligheid van de vakantie! Nu thuis krijgen ze 20 min. of 'n half uurtje waarna ze dus echt stil moeten zijn en ze weten dat het daarna bij één waarschuwing blijft (ik bedoel dus dat we geen twee keer waarschuwen dan) en anders gaat onze zoon linea recta zijn eigen bed in, en dat willen ze niet, dus het gaat nu bovenwel goed! 't zal wel 'n fase zijn maar ze slapen nu vaker samen dan ieder in zijn/haar eigen bed! Dat geeft 'n mens hoop!

We gaan voor het klapweekend nog een weekje kamperen op 'n bekende camping hier in de buurt, dus daar gaan we het uiteraard ook proberen, zien papa en mama elkaar ook nog 'ns op vakantie....
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Emy

  • Gast
Re:2 Kinderen op 1 bed?
« Reactie #14 Gepost op: maart 26, 2010, 07:58:14 pm »

Nou idd, dat is toch ook wel prettig aan vakantie he!

We zijn ontzettend benieuwd hoe het bij die van ons zal gaan. Op zich ben ik niet zo bang voor keten, maar meer dat ze elkaar wakker maken 's nachts. Dochterlief heeft best last van nachtmerries en is dan volkomen in paniek (gebeurt niet dagelijks, maar toch...). Zoonlief is wat angstig bij het in slaap vallen (als het ergens anders dan thuis is).

Vind het erg spannend in elk geval! (misschien nog wel spannender dan de 1e keer kamperen - wat nu toch wel erg dichtbij komt)
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal