De Holtkamper en de inrichting

Gestart door coinoperator, april 19, 2010, 05:05:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

marcel.s

ik pak het haspel uit mijn werkbus, met aardlek. :)

coinoperator

Das idd heel veel beter dan stekkerblokjes van de gammel

meeder

Citaat van: coinoperator op april 20, 2010, 06:49:38 PM
Das idd heel veel beter dan stekkerblokjes van de gammel

Van die IP00 stekkerdozen :)

marcel.s

waarschijnlijk ook te koop bij toolstation.nl zit volgens mij aardig wat snoer op.
en is denk ik zeker geen 3 tot 500 euro.
:)

misschien een tip voor de mens met minder liquide middelen    ;)

coinoperator

GNUIFT

Dit ding is dus absoluut NIET waterdicht

Jammer genoeg denken zowat alle kampeerders dat die mooie blauwe stekkers speciale waterdichte stekkers zijn.
Ze zien er voor de leek erg stoer uit, komen serieus over enz.
Maar niets is minder waar.
Die oranje Gardena grasmaaiersnoeren zijn BESLIST beter, die rode van de Aldi ook trouwens.

Al die meuk is IP44
(IP is een aanduiding mbt tot water en stofdichtheid)

Vandaar dus ook die techneutengrap van Meeder IP00 (dus lekker dan een zeef)

Echt waterdicht is IP67, die kun je gewoon in de plomp gooien en das wat ik gebruik.
(ja ik ben de lokale maniak, ik weet het)

Bsb2010

Mag ik naast die Holtkamper cocoon komen staan met mijn patchwork vouwwagen bij het klapweekend, als ik dan met mijn action/gamma oid  stroomvoorziening in de hens vlieg of een optater krijg is er in ieder geval een BHV-er en brandblusser paraat 8)

coinoperator

GRIN

FF duimen dat we komen trouwens.
De eerste pinksterdag is gelukt maar de tweede ziet er slecht uit....
En sorry, ik ga niet voor 1 dagje het circus verhuizen.

btw
ik ben ook met een lapjeskar begonnen hoor....
Wow en hoe...maar de lol was er niets minder om en stroom gebruikten we nog niet.
We hadden zelfs geen koelkast en alleen een gaslamp.

Egbert

.....ik gebruik geen stroom = veilig
......heb BHV en mn vrouw ook = veilig
......heb een blusdeken in de keuken en een 6 liter schuimblusser (in huis) (Van Ajax, gekocht met korting via Unive)

Gelukkig mocht in mn vinger op houden bij de quiz verderop in dit draadje.

Yella

Best mooi al die snufjes. Kost alleen veel geld en niet voor iedereen een optie. Ik zie dat vele klappers oude materialen hebben en dat is vast niet omdat het geld met bakken binnen komt. Dus makkelijk anderen een beetje in de zeik te nemen als je het zelf financieel gelukkig goed voor elkaar hebt. Coinoperator, heb je enig idee hoe lang een brandblusser werkt? Net voldoende om een beginnend brandje te blussen. Ons wordt altijd verteld om snel weg te wezen voor je eigen veiligheid als het vuur wat groter is dan een gemiddelde prullenbak. En je vw is al afgefikt voor jij je blusser hebt gepakt. Zorg eerst dat je hondje en familie in veiligheid is.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

caspar

hallo laten we het wel gezellig houden
ik heb ook geen brandblusser maar er gaat wel een brand deken mee dat is ook een goede poging om te blussen en niet iedereen heeft het geld om een goede blusser zo als jij die noemt te kopen en te laten onderhouden
dus kopen ze gewoon een goedkopere die wel binnen het budget past en daar is niets mis mee denk ik dus aub niet opscheppen van ik heb het zo goed laat iedereen in zijn waarde dan komt het allemaal goed
dat is mijn visie
mvg caspar 8)

Yella

Citaat van: coinoperator op april 23, 2010, 03:41:14 PM
Ontzettend...
Wat ben jij zielig zeg.
Leg mij eens in een paar woorden uit waarom ik zielig ben? En op een fatsoenlijke manier. Ik vraag me eigenlijk af wie er zielig bezig is. Caspar verwoordt het heel goed wat ik bedoel. En ik denk dat er meer mensen zijn die het hiermee eens zijn.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

CEO

Wat Caspar tamelijk subtiel probeerde aan te geven was, dat we de discussie gezellie moeten houden. De vorige post riekt daar niet naar.

Mensen: houdt het leuk!

Heel vreemd maar ik zit hier voor mijn lol. Iedereen mag zelf weten hoeveel hij waaraan besteed. De een heeft een klapper omdat het lekker billig is en ziet het vaak ook als sport om voor 'w?nag' op vakantie te gaan. Een ander heeft iets met veiligheid en besteed daar veel geld en tijd aan. Weer een ander heeft een nieuwe klappert 'om de buren' terwijl de volgende dat ding heeft omdat hij dat nu eenmaal het beste/mooiste/snelste vind.

Het mooie is dat iedereen gelijk heeft. Daar is een forum voor. In het onderschrift van ons aller Nel staat het mooi verwoord: discussie is kennis delen. Dus: als iemand iets goed heeft, deelt hij dat. Als je dat niet kunt of wilt betalen, kan je bijvoorbeeld vragen naar goedkopere alternatieven die nog steeds veilig genoeg zijn. Dat is discussie. Niet mekkeren dat het te duur is en roepen dat de patient in kwestie aan het afzeiken is. Overigens vind ik een reactie op zo een posting in dezelfde categorie thuishoren: niet op een forum.

Bedenk dat een getypt bericht vaak ontdaan is van iedere nuance en dat niet iedereen even taalvaardig is. Dus: maakt iemand een keer (in jouw ogen, subjectief dus) een uitglijder, ga daar dan niet op reageren of heeeeeeel genuanceerd.

Dus.

Pim, die zelf zo'n blauw stekker gedoe heeft en dat altijd ongezien onder de klapper in het natte gras smijt  :O
If you choose not to decide, you still have made a choice!

muis

Zoals hierboven ook al neergezet is: laten we het hier wel gezellig houden.

Bij het delen van informatie en kennis kun je van menig verschillen.  :**

Laten we teruggaan naar de kern: Het onderdeel waar dit topic staat is techniek en de titel is: de Holtkamper en de inrichting.

meeder

Precies, laten we het gezellig houden.

Niet iedereen heeft geld voor topkwaliteit spullen, dat geeft ook niet. Maar als je dan als alternatief met stekkerdozen/haspels van Action gaat werken in een vochtige omgeving dan moet je toch wel bij jezelf gaan denken of je wel slim bezig bent.
IP68 materiaal zoals Coinoperator gebruikt heb je ook helemaal niet nodig, maar zoek op z'n minst IP54 stekkerdozen en verlengkabels uit die zijn dan in ieder geval spatwaterdicht en zijn ook helemaal niet zo duur.
Je moet het ook bekijken als een investering, 100 Euro uitgeven aan goed materiaal wat vervolgens 10 jaar mee gaat is maar een tientje per jaar.

Aan de andere kant zie je te vaak dat mensen "gevaarlijke" situaties creëren uit gemakzucht of omdat ze het geld er niet voor over hebben.
Wij kamperen nog steeds stroomloos maar als we daar een keer vanaf stappen dan zorg ik hoe dan ook voor veilige spullen. En nee, een CE keurmerk zegt op zich nog niets over de elektrische veiligheid van een haspel of verdeeldoos. Het beste kan je gewoon naar de lokale gereedschaphandel gaan (dus niet een bouwmarkt) en ga daar eens kijken dan zul je zien dat veilige en kwalitatief goede spullen helemaal niet veel geld hoeven te kosten.