De Holtkamper en de inrichting

Gestart door coinoperator, april 19, 2010, 05:05:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

meeder

Je conrad link werkt niet. Je kan beter even het artikelnummer van Conrad er bij zetten dan zoek je het zo op.

marcel.s

gewoon zoeken op stekkerdoosen   ;)

meeder

626038 - 89
145 Euro voor 40 meter kabel, IP54.

coinoperator

Zo,
vandaag de daad bij het woord gevoegd en een nieuwe brandblusser gemonteerd.

Omdat die aan de dissel komt eerst even een paar plaatjes gemaakt.
Voorlopig even koud gegalvaniseerd maar als ik effe tijd heb laat ik ze in het najaar wel even echt verzinken.

Die plaatjes zijn trouwens nodig omdat de beugels anders niet op de dissel passen.

coinoperator

En dan komt het er dus zo uit te zien.

De extra clips zijn voorzien van sleutelringen om ze er makkelijk te kunnen uittrekken.

Nog even de keuken gepoezeld  :#
En we zijn nu ongeveer wel klaar voor een weekje voorjaarsvakantie.

stkl

leuk, maar...
hangt die blusser daar niet wat kwetsbaar?
(en dan nog wel met z'n nek naar voren)
Tis wel geen persluchtfles maar mijn schuimblussertje hier zit op +/- 20 bar.
Benieuwd waar ie heen vliegt als ie z'n nek breek door een rond stuiterende kiezel.

CEO

Vandalisme gevaar? En het lijkt dat koken ook niet meer gaat zonder de keuken af te tillen. Even een bakkie zetten op de dissel wordt een avontuurlijke aangelegenheid.

En, maar dat is natuurlijk persoonlijk: mooi is anders. (Vrij naar Herman Finkers: anders, anders, wat is anders. Ik keek naar mijn vrouw en dacht... mooi is anders).
If you choose not to decide, you still have made a choice!

fish

Mag zoiets ook in de volle zon staan/hangen  :? Maar.......bij ons op de bhv cursus zei de brandweer, dat je met zo een blusser net genoeg schuim had om een kaars uit te spuiten  ;)

stkl

Citaat van: nel op april 26, 2010, 07:50:22 PM
Mag zoiets ook in de volle zon staan/hangen  :? Maar.......bij ons op de bhv cursus zei de brandweer, dat je met zo een blusser net genoeg schuim had om een kaars uit te spuiten  ;)

Ja... maar als (een kleine) brand niet groot genoeg is naar de zin van de heren pyromanen zeggen ze ook
dat ze " 'm uit hadden kunnen pissen". :H
Overdrijven is ook vak hoor... tuinfakkel moet zekers lukken :J

meeder

Er is mij verteld dat een 2kg blusser ongeveer 2 seconden spuit ongeacht het een schuim of een poederblusser is.
Hier in huis hangt een 6kg poederblusser.

stkl

Citaat van: meeder op april 26, 2010, 08:24:43 PM
Er is mij verteld dat een 2kg blusser ongeveer 2 seconden spuit ongeacht het een schuim of een poederblusser is.
goed mikken, en dan spuiten dus...  :X
volgens mij gaan we offtopic

Yella

Citaat van: meeder op april 26, 2010, 08:24:43 PM
Helemaal mee eens. Meende iets van 10 seconden voor een 6 kg blusser. En het is ook handig als je weet hoe een blusser te gebruiken.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

muis

@Coinoperator, Ik neem aan dat je hem eraf haalt als je op de plaats van bestemming bent? Het is netjes gedaan maar deel de vraag van de anderen, is het niet link?

coinoperator

Citaat van: nel op april 26, 2010, 07:50:22 PM
Mag zoiets ook in de volle zon staan/hangen  :? Maar.......bij ons op de bhv cursus zei de brandweer, dat je met zo een blusser net genoeg schuim had om een kaars uit te spuiten  ;)

Deze blusser is niet zo klein hoor, het is een 2.4liter blusser en zelfs de zeikerds van de FIA keuren hem goed in tegenstelling tot de bagger van de gammel die absoluut wordt geweigerd. (wist je dat de meeste van die dingen letterlijk geen kaars uitkrijgen)

Feit blijft dat blussers inderdaad veel sneller leeg zijn dan de meesten denken, OOK DEZE, en dat een keertje oefenen absoluut een must is..
Lees ook een eind terug wat ik er over geschreven heb dan zie je wat ik bedoel ondanks dat dat in de zeik zetten wordt genoemd.

De blusser hangt in de regel niet in de zon daar maar hij mag zeker wel in de zon hangen.
De opspattende steen moet ook wel erg groot zijn om de nek er af te slaan en dan heb ik nog mazzel want een kei van die afmetingen had ook door mijn carter heen kunnen slaan of een remleiding oid.

coinoperator

Citaat van: CEO op april 26, 2010, 07:42:08 PM

- Vandalisme gevaar?
- Het lijkt dat koken ook niet meer gaat zonder de keuken af te tillen
- Mooi is anders.

- Thuis voor de deur is ie er af.
- Zondermeer, de kookplaat zit trouwens aan de andere kant.
- Past prima in de adventurestijl van de wagen.
(zie ook ff de foto waar ie achter één van mijn Rally wagens hangt)

Zou inderdaad totaal niet hebben gestaan op mijn vroegere jamet of AK's