disselbak

Gestart door beginner, mei 26, 2010, 08:06:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

beginner

Wij willen een disselbak maken van een bestaande kussenbox (merk Keter).
Weet iemand wat hier de voor- en/of nadelen van zijn? En of we nog met iets speciaals rekening moeten houden.

marcel.s

heb je er een foto van?

hoe ga je die monteren?

is de box uit 1 geheel?

en is hij groot genoeg , of niet te groot ?

tja, dat lijken mij een paar goede vragen waar je even over kunt denken.

CEO

Is de box sterk genoeg? Uren en uren trillen op twee disselbalkjes die met soms 130 km/u voortrazen is wat anders dan in een vergeten hoekje in de tuin staan suffen.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

beginner

De kussenbox is van het merk Keter. 125 x 55 x 61. Een geheel.

We hebben hem net op de dissel gehad en de draaicirkel uitgeprobeerd. Gaat prima gelukkig!
Het is een box van, volgens ons, stevig kunststof. We willen er een plaat onder maken, zodat hij helemaal stabiel staat tijdens het rijden. Met een paar spanbandjes moet dat volgens ons gaan lukken.

Bedankt voor jullie reacties.

Alex

Let je wel op je kogeldruk.?
Want je weet het hoe groter hoe meer je er in wilt doen.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

marcel.s

ik zou het met bouten doen ipv een spanbandje,dan heb je er echt wat aan.
als je een noodstop moet maken is het wel fijn dat je bandje dat ook houd .

wat wil je er in vervoeren?
die plaat is een goed idee, maar dan zou ik gaten door en door boren met een paar bouten en moeren en carrosserie ringen en plaatjes onder de balken van de dissel, zodat je hem wel goed vast zet, maar niet je dissel verzwakt door daar gaten in te boren.

famprima

hoi,
we gaan voor deze:

http://aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_23/OFF10.SHTML

van de Aldi. Vanaf 12 juni in de aanbieding.

Ons idee is om er een frame omheen te maken van u-profielen, gelast, waar de bak inzakt, van bovenaf. En dan nog borgen. We doen het op de twinload die we gratis en voor niks bij de Bobcat kregen (vorige eigenaar dacht dat het een onaffe fietsdrager was hoeraaaa).
We zijn nog niet helemaal uitge-techniekt in dit idee, maar hebben het er al meermalen over gehad.
Dat van het testen van de draaicirkel is wel een goede overigens.
Er gaat bij ons niet heel veel bijzonders in, de portapotti, opblaaszwembad van Rik, misschien de bakken van de honden en zonogwat.
Ik moet zeggen - die Bobcat heeft zoveel bergruimte - ik heb nog de helft van het keukenblok, en een hele bank leeg, en dan de ruimte tussen de banken onder de tafel nog!!! Ik denk eerlijk gezegd dat ik niet zoveel extra ruimte nodig heb...
Oh ja, de Cadac Safari Chef moet nog mee... Nou, kijk... ik bedoel maar... daar heb je toch een disselbak voor nodig  :H

muis

We zien de foto's graag  :J :J

famprima

Citaat van: muis op juni 08, 2010, 11:12:44 PM
We zien de foto's graag  :J :J

kalmpies an... Het is nog een PMS hé.
Een Project in het Mentale Stadium. Waar ik overigens óok migraine van krijg. :I