Banden druk Jamet Louisiana

Gestart door piet100, juni 27, 2010, 10:22:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

piet100

Hallo,

Ik heb sinds kort een Jamet Louisiana uit '99 en ga daar binnenkort mee weg, op de banden staat een maximale druk van 4 bar vermeld, echter weet ik niet wat de aanbevolen bandenspanning is.

Kan iemand dat mij vertellen, of is het ergens op te zoeken ?

Alex

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

jadatis

De middelste link van vorige poster verwijst naar mijn topic op dit forum over het zelf uitrekenen van bandendruk.
Daar heb ik nu net aanvulling op bijgeschreven met link naar dit spreadsheet te vinden in deze map.
http://cid-a526e0eee092e6dc.office.live.com/browse.aspx/.Public/Bandendruk%20voor%20aanhangers
Kunt het dus voor iedere aanhanger dus zelf uitrekenen met de gegevens die vaak wel te vinden zijn op de banden en aanhanger, hier vouwwagen.

comfortcruiser

Toch nog een vraagje over de banden druk
Vandaag heb ik nieuw reservebandje gehaald, dezelde type als verleden jaar nl.: Maxxis 145-80 R10 CR966 74N
De bandenboer heeft de druk van alle 3 de banden op 3.5 bar gezet.
Als ik de spreadsheet van Peter Jadatis gebruik kom ik uit op 2.4 bar en op de band zelf staat 36 PSI is ongeveer 2.5 bar

Erg confusing vindt ik het.... What to do?   :I

Ik denk dat dat er wat stikstof uit laat lopen tot 3.0 bar zit ik er tussen in

Alberik

Wat ik mij herinner uit de tijd dat wij een louisanne en later een jametic hadden is dat Jamet voor de 10 inch banden 3,5 bar adviseerde.

Bosje

Bij nieuwe jamets, zit er zelfs een stickertje op de wagenba, net boven het wiel met de tekst 3,5 bar

comfortcruiser

Dus... de bandenboer heeft "gelijk "met 3.5 bar.
Kan het alleen geen kwaad? Op de band zelf staat: max 250 kpa = 2.5 bar

CEO

Het maximum wat op de band staat staat er nmbm niet voor niets. Heb je de originele banden? Te veel druk is ook niet goed...

Bij onze Odyssee staat ook 3,5 bar in de documentatie, ik heb nog niet naar de banden gekeken.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

comfortcruiser

Het zijn niet de orginele banden maar nieuwe Maxxis,  speciaal voor aanhangwagens:

Ik zal een contact op nemen met ze, misschien weten zij het.....

comfortcruiser

Heb net een reactie terug gekregen, 3.5 bar is volgens hun prima...
Dus laat ik het zo, chapeu voor de bandenboer  :K