oplooprem jamet louisiana

Gestart door Herwin, juli 23, 2010, 09:42:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

Herwin

Hoi,

Ik heb een probleem met mijn oplooprem (denk ik :?)

de rem geeft geen tot zeer weinig tegendruk bij het remmen hij bonkt vaak in één keer in, ook kan ik hem 'gewoon' met de hand helemaal indrukken en weer uit trekken, hij gaat niet vanzelf uit als ik hem heb ingedrukt ::)

het gaat om een jamet louisiana bouwjaar 2002

groet'n Herwin

muis

Bij ons bonkte hij ook, we hebben net de demper vervangen. Hij hoort tegendruk te geven en hoe sneller je hem in wilt drukken des te meer tegendruk hij moet geven.

CEO

De onze geeft geen problemen tot nu toe. Komt ook uit 2002.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

muis

Die van ons is uit 1997, dan mag er wel een keertje iets zijn ;)

coinoperator

Er zit een soort van schokbreker met veer in de dissel, die is dus kapot en moet zéééér dringend worden vervangen.
Je kunt er nu beslist niet (veilig) mee rijden.

Alex

Oke dus je zegt als je vouwwagen achter de auto bonkt dan moet de oploop rem worden nagekeken?

Hmzz zal dus vaker even de disselkop indrukken om te kijken dat die niet te makkelijk gaat en vanzelf weer terug komt.
Bij het rijden hoor ik nog geen gebonk.
Wel merk ik dat ik de handrem verder moet uittrekken dan de oude jamet van mij.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

coinoperator

De remkabels horen gewoon jaarlijks te worden nagesteld.
dat heet onderhoud.

Nogmaals
met deze wagen kun je NIET meer rijden.
het "bonken" zijn de remmen die steeds aanslaan.
kwestie even volhouden en je hebt geen remmen meer en een veelvoud aan reparatiekosten.

Alex

Oke de wagen staat nu nog goed op de rem.
Volgend jaar maar eens gaan kijken hoe dit gedaan moet worden.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Herwin

Citaat van: coinoperator op juli 24, 2010, 10:38:08 AM
De remkabels horen gewoon jaarlijks te worden nagesteld.
dat heet onderhoud.

Nogmaals
met deze wagen kun je NIET meer rijden.
het "bonken" zijn de remmen die steeds aanslaan.
kwestie even volhouden en je hebt geen remmen meer en een veelvoud aan reparatiekosten.

als ik rem met de auto dan drukt hij de kop van de dissel in en dat geeft dan een 'bonk' omdat hij volgens mij weinig tegendruk geeft  :? dus niet onder het rijden want dan trekt hij de kop weer uit. met rijden dus géén 'bonken'!
ik kan hem met de hand gewoon helemaal indrukken, maar volgens mij moet hij hoe verder je hem indrukt meer tegendruk geven??

coinoperator

Probeer hetzelfde eens met alleen je auto.
Gewoon steeds knoerthard een onbenullige rottrap op je rempedaal geven...
En dat een heleboel keren achtermekaar....

Dat is dus wat je vw nu dus aan het doen is.

Herwin

ja dat snap ik wel, maar is dan de demper kapot of is het een kwestie van afstellen?? net gekeken ik kan de trekstang gewoon heen en weer bewegen er zit zeker 1 cm spelling op is dit normaal??
ik heb hem bij de stalling weg gehaald en probeer nu het probleem op te vinden en op te lossen voor ik ermee weg ga

coinoperator

De demper/veer is gewoon kapot en moet worden vervangen.
Daarna de boel opnieuw afstellen en je kunt weer een poos vooruit.

Echt kostbaar is zo'n ding trouwens ook niet maar ik heb geen idee wat die bokkiewokkiezooi van Jamet kost,
ik zou 'm er even onderuit peuteren en eens kijken bij bijvoorbeeld de Witte Smid of een aanverwantte tent of ze er een betere kwaliteit voor hebben dan dit prul want ik vind 't dat het wel heel erg snel kapot is gegaan...
Wellicht ook even bij Velba, Brezan of Gami vragen of ze 'm daar hebben.

Herwin

bedankt voor de reacties

ik zal hem er eens uit sleutelen en foto's maken voor de nieuwsgierigen onder ons O0

Herwin

demper er net uit gehaald, is niks mis mee volgens mij, ik moet hem met vrij veel kracht indrukken en dan kom hij mooi en geleidelijk weer eruit
hij geeft goed tegendruk dus... ::) :I

coinoperator

Dan klopt er iets niet in de bevestiging.
De dissel moet hem indrukken zoals bekend en dat gaat dus blijkbaar fout.

ik vond het al vreemd, dit soort zaken heeft normaal een veel hogere leeftijdsverwachting.