Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: stallingskarretje  (gelezen 3346 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

scrapklapper

  • Gast
stallingskarretje
« Gepost op: augustus 01, 2010, 10:29:37 pm »

Beste medeklappers,

De vakantie in Frankrijk zit er weer op dus de vouwwagen moet weer netjes in de garage opgeborgen worden. Hij staat altijd bij ons in de garage. Alleen de motorfiets moet er ook nog naast. Toen ik de kar kocht zaten er twee nieuwe kantelbeugels bij. Maar een Louisiana is op zijn wielen 1,40 meter breed en op zijn kant 1,10 meter. :? Daar zit dus weinig winst. Plus dat de kar dan leeg moet. Dan zelf de handen maar uit de mouwen en de slijpschijf maar in de beugels. Ik heb ze verbouwd tot een karretje met steunen die onder de as past. Nu staan de wielen niet meer op de grond en kan ik de vouwwagen elke kant opduwen die ik wil, dus niet meer twintig keer voor- en achteruit tot hij stijf tegen de muur aan staat. :) :) Erop zetten doe ik met een klein potkrikje, eerst de ene kant en dan de andere kant. Ik heb een paar foto?s bij gevoegd van het resultaat. Let niet op het laswerk want ik ben maar een goedbedoelende amateur. :O
Gelogd

Herwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk: kampeermiddel : gerjak tago pacific 2005
Re:stallingskarretje
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2010, 11:11:52 pm »

super oplossing!

maar kun je niet beter nog een hoekijzer of U profiel bovenop lassen waar nu dat blokje hout zit zeg maar, iig iets waar de as een beetje 'in ligt'
het lijkt ( op de foto's tenminste) dat hij zo van het karretje af kan schieten?

des al niet te min goede oplossing ;)

Groet'n Herwin
Gelogd

Sidecarmaniac

  • Gast
Re:stallingskarretje
« Reactie #2 Gepost op: augustus 01, 2010, 11:42:15 pm »

Slim idee!  :J :J
Ik sluit me bij Herwin's opmerking aan over de extra U-steuntjes om de as in te dragen.
Voor motorfietsen is er ook zoiets te koop waar dan de middenbok in wordt gezet en de fiets ook alle kanten op is te manoeuvreren (moet er wel een middenbok aanwezig zijn natuurlijk. Maar zo'n apparaat zal waarschijnlijk niet goedkoop zijn.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.686
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:stallingskarretje
« Reactie #3 Gepost op: augustus 02, 2010, 08:31:55 am »

Behalve op het karretje, steunt de wagen op zijn neuswiel?

Zo kan de klappert zelfs in mijn garage... Goed idee en minstens zo goed dat je het wil delen met ons!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

coinoperator

  • Gast
Re:stallingskarretje
« Reactie #4 Gepost op: augustus 02, 2010, 09:05:57 am »

Gelogd

scrapklapper

  • Gast
Re:stallingskarretje
« Reactie #5 Gepost op: augustus 02, 2010, 11:44:30 am »

Die opmerking over de houten blokjes is helemaal juist. Ik had er dan ook al een schotelvormig plaatje boven op de steunen gelast, maar dat werd net te laag, de wielen waren dan net niet helemaal vrij van de grond en deze blokjes lagen vooraan in mijn rommelschuurtje, vandaar.
waarschijnlijk maak ik nog wel wat passender blokjes.
@ coinoperator; die link van jouw is wel leuk maar dan staan de wielen nog steeds niet vrij van de grond om een ei te voorkomen.
« Laatst bewerkt op: augustus 02, 2010, 11:47:50 am door scrapklapper »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.686
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:stallingskarretje
« Reactie #6 Gepost op: augustus 02, 2010, 12:37:31 pm »

@ ei-voorkomen: dat probleem valt in de praktijk reuze mee. Banden netjes op spanning brengen en daarna het eerste uurtje netjes 90 rijden. Mijn ervaring is dat alles dan weer keurig rond is.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

coinoperator

  • Gast
Re:stallingskarretje
« Reactie #7 Gepost op: augustus 02, 2010, 01:03:28 pm »

Die opmerking over de houten blokjes is helemaal juist. Ik had er dan ook al een schotelvormig plaatje boven op de steunen gelast, maar dat werd net te laag, de wielen waren dan net niet helemaal vrij van de grond en deze blokjes lagen vooraan in mijn rommelschuurtje, vandaar.
waarschijnlijk maak ik nog wel wat passender blokjes.
@ coinoperator; die link van jouw is wel leuk maar dan staan de wielen nog steeds niet vrij van de grond om een ei te voorkomen.

Je moet ze iets anders gebruiken dan je denkt.
Een paar autobanden er op en daar de VW op
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal