Gasveren Cocoon

Gestart door mavi, augustus 18, 2010, 10:43:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

mavi

Hoi,

Wij hebben onze Cocoon alweer gestald, maar hebben nog een vraag. We willen graag sterkere gasveren onder het bed. We hebben nl. een echte matras erop gelegd en merken dat het optillen nu heel zwaar gaat. Heeft iemand zijn Cocoon nog in de buurt? Wil die iemand dan misschien voor mij even kijken wat voor veren eronder zitten?

Mijn dank is groot!

mavi

Oud topic, maar toch een schopje. Iemand?

retteketed

We hebben een cocoon, en gaan over 2 weken weg, ik weet dat we verschillende gasdrukveren hebben.
Een voor de latte-bodem én een set voor de pack n go, deze laaste zijn groter en zwaarder, zal een skijken welke dit zijn.
Wordt vervolgt

mavi

Dat zou heel fijn zijn  :)

leeuw

Idd twee formaten veren. Beide zijn van het merk airax. Staat daarnaast een hele hoop extra info op waar ik niet echt een serie nummer oid uit kan ontdekken.

Waarom geen telefoontje naar het service center van holtkamper

mavi

Dat ga ik doen, bedankt voor de moeite  :W

marcovg

mavi,weet je al iets zo ja kan je aub een tip geven want ik heb hetzelfde probleem met een matras in mijn astro. dacht zelf een paar extra gasveren toe te voegen

mavi

Nee, weet nog niets. Ben de hele week druk aan het werk (heb een duo-baan, collega is op vakantie). Ga kijken of ik morgen of vrijdag kan bellen/mailen.

marcovg

retteketed

Citaat van: retteketed op juli 17, 2011, 09:37:47 PM
We hebben een cocoon, en gaan over 2 weken weg, ik weet dat we verschillende gasdrukveren hebben.
Een voor de latte-bodem én een set voor de pack n go, deze laaste zijn groter en zwaarder, zal een skijken welke dit zijn.
Wordt vervolgt

vakantie een week verzet, we gaan volgende week, dan zal ik detailfoto maken en proberen nog online te zetten

Lowlander65

Hallo,

ik heb idd ook problemen met de gasveren in mijn Cocoon omdat ik een opdekmatras op mijn matras heb. Wordt allemaal wat zwaarder dan 'standaard' dus.

Weet iemand al iets over welk type gasveren?

Peter

mavi

Dit is het nummer wat er op staat:

241059 0475N 022/01 C0 05

Misschien dat iemand dat kan vertalen?

DiscoveryTD5

Ik heb zelf al een paar keer gasdrukveren bij springmasters.nl (geen aandelen) besteld.  Als je die code doorgeeft weten zij precies wat je wilt hebben. Code heeft met lengte in en uit, diameter, druk en montage bevestiging te maken. De genoemde veer heeft een druk van 450n denk ik.

C5CCV

475N is inderdaad de druk waarmee de gasveer zijn werk doet (een veer van een Auping spiraal is bv 800N). De andere codes zijn de maat en het type bevestigingspunten, die moeten gelijk blijven.

mavi

Dank je wel. Hiermee moet ik op internet toch zwaardere gasveren kunnen vinden.