Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat hebben we nodig????  (gelezen 12367 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

michieldh

  • Gast
Wat hebben we nodig????
« Gepost op: september 14, 2010, 06:17:59 pm »

Hallo ervaren campeerders,

Voorheen gingen wij altijd op vakantie naar italië en boekte daar een huisje of appartement.
Nu hebben we een ontdekkings wandeling gemaakt over een nabij gelegen camping daar en zijn aangestoken door het campeer virus.
De vrijheid en gezelligheid zoals wij het hebben gezien/ervaren lijkt ons wel iets.
Nu hebben we al een vouwwagen gekocht (Jamet Canyon 2001) maar daar zitten verder behalve alle spulletjes voor de vouwwagen zelf geen verdere campeer artikelen in.

Nu is onze vraag:

Wat hebben we voor de rest nog allemaal nodig buiten de standaard spullen, bestaan er ook eventueel lijsten van?
Standaard spullen als servies, bestek, koelkast e.d. kunnen we ook verzinnen maar jullie als ervaren campeerders kunnen ons vast veel nuttige tips geven.
We gaan pas in de zomer van 2011 ver weg en zijn van plan voor die tijd eens proef te gaan draaien in nederland.
Ons gezin bestaat uit 2 volwassenen en drie kids van 8,7 en 4 jaar.
Wij hopen op veel nuttige tips!!!!

Michiel en Jolanda


 
« Laatst bewerkt op: november 01, 2010, 07:59:35 pm door marcel.s »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.686
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Wat heben we nodig????
« Reactie #1 Gepost op: september 14, 2010, 07:03:06 pm »

Wat je nodig hebt is nogal persoonlijk.

Probeer eens te bedenken wat je thuis allemaal gebruikt... Bedenk daarna wat je echt nodig hebt... Ga daarna een week(end)je proefkamperen, liefst niet te ver weg en dicht in de buurt van een goede (grote) kampeerwinkel. Houd wel de hand op de knip: ze hebben nl. niet alleen voor ieder probleem een oplossing, maar ook oplossingen voor dingen waarvan je niet eens kon vermoeden dat het een probleem zou kunnen worden.

Houd ook je laadvermogen (en volume) in de gaten... Wij hadden de eerste keer kamperen wat problemen met inladen.

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Cocoon XL
Re:Wat heben we nodig????
« Reactie #2 Gepost op: september 14, 2010, 07:18:07 pm »

Tip van mij is neem voor de kids eventueel ook een fleece slaapzak mee lekker warm als het effe wat kouder is.
Nog iets zorg dat er altijd een zaklamp voor handen is ook handig als 1 van de kids naar de porta moet.
Haha en zorg dat je een goede ehbo doos bij de hand heb beter mee verlegen dan om verlegen.

Gelogd
Jevipro

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Wat heben we nodig????
« Reactie #3 Gepost op: september 14, 2010, 07:38:48 pm »

welkom op het forum ik heb een paar ideeen voor jullie
extra haringen en elastieken zijn een must je bestek servies bakjes om etenswaar in te doen afwasteil +toebehoren
pannen koekepan niet vergeten mischien een scottelbraai (in sommige landen mag je niet op kolen bbqen)stoelen die je zo plat als mogelijk op klapt voor ruimte en stevige klaptafel mischien een kastje (opklapbaar) dat is alles wat ik ff kan bedenken
groeten caspar
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Wat heben we nodig????
« Reactie #4 Gepost op: september 14, 2010, 08:30:14 pm »

Gereedschap..schroevendraaiers, hamer, baco, extra touw,tear aid b voor scheurtjes in de tentdoek...zaklampje extra batterijen..extra lampjes voor de vouwwagenverlichting....ja ook zekeringen....
Gelogd

michieldh

  • Gast
Re:Wat heben we nodig????
« Reactie #5 Gepost op: september 14, 2010, 08:55:36 pm »

Dit zijn allemaal tips waar ik wel iets mee kan.
Wij willen naar camping Al Pescatore in calceranica italië. Ik heb daar bij alle plaatsen van die stroomkasten gezien, zijn die aansluitingen op die kasten universeel of moet ik daarbij ook nog ergens rekening mee houden?
Electra lijkt me geen overbodige luxe, altijd makkelijk voor een waterkoker, kacheltje, verlichting of id!
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Wat heben we nodig????
« Reactie #6 Gepost op: september 14, 2010, 09:09:35 pm »

Zoveel mogelijk op gas, verwarming, verlichting, want soms laat elektrisch het wel eens afweten..
Waterkoker niet nodig..gewoon wat warm water halen in washok en dan op het fornuis kokenend maken....
Een electrische kachel met 2=of 3 standen 400watt 800 watt en of 1200 watt..
snoerverlichting (ledjes) etc..
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Wat heben we nodig????
« Reactie #7 Gepost op: september 14, 2010, 10:23:40 pm »

in nl is het normaal een eurostekker te gebruiken maar in het buitenland wil het nog wel eens en gewoon stekker zijn
zo stonden wij in frankrijk daar hebbenze gewone stekkers met in het stopcontakt een extra pennetje voor de aarde dus niet zo als bij ons aan de zijkant op het stekker
dus ga ff bij de anwb op visite en vraag welke stekkers ze in het buitenland hebben
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Wat heben we nodig????
« Reactie #8 Gepost op: september 14, 2010, 11:16:11 pm »

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,3957.0.html

Hier staat een topic vol met tip om mee te nemen. Dit waren alle tips nav jou vraag.
Gelogd

michieldh

  • Gast
Re:Wat heben we nodig????
« Reactie #9 Gepost op: september 14, 2010, 11:28:24 pm »

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,3957.0.html

Hier staat een topic vol met tip om mee te nemen. Dit waren alle tips nav jou vraag.

Dank je wel Muis!!!
Hier kan ik alles eens rustig na lezen en bepalen wat voor ons wel en niet van belang is.
Ik vind de site van de vouwwagenclub echt leuk om rond te kijken en er staan heel veel leuke weetjes en tips op,
Ik zal hier veel te vinden zijn om gewoon eens wat rond te serven!!!

Michiel
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Wat heben we nodig????
« Reactie #10 Gepost op: september 15, 2010, 12:12:12 am »

Welkom op het forum, als je nog aanvullingen hebt voor de lijst horen we het graag en verder, als je vragen hebt... gewoon stellen, we proberen altijd een antwoord te vinden met zn allen :J
Gelogd

masker

  • Gast
Re:Wat heben we nodig????
« Reactie #11 Gepost op: oktober 27, 2010, 09:49:04 pm »

hoi

zorg dat je een lange elektrischiteits kabel-haspel heb
toen wij de eertste x gingen kamperen hadden we een haspel die tekort was
je kan wel eens aardig ver van het kastje staan
Gelogd

Jofiena

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Easy
Re:Wat heben we nodig????
« Reactie #12 Gepost op: oktober 31, 2010, 08:14:50 pm »

Handig is een lekkere vliesdeken, mocht het het 's avonds koud zijn of 's nachts kan je die extra over je slaapzak leggen. Scheeld echt.
En extra lampjes en zekeringen is heel verstandig. Wij hebben in het voorjaar ook een zekering in de auto moeten vervangen voor de verlichting.

En inderdaad gereedschap en rubberen hamers etc. extra scheerlijnen en spijkerharingen is ook wel handig als je bv. een stenengrond heb in je voortent. Je kan spijkerpennen tussen de stenen in slaan.
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re:Wat hebben we nodig????
« Reactie #13 Gepost op: november 02, 2010, 07:47:34 am »

Nu is onze vraag:

Wat hebben we voor de rest nog allemaal nodig buiten de standaard spullen, bestaan er ook eventueel lijsten van?
Standaard spullen als servies, bestek, koelkast e.d. kunnen we ook verzinnen maar jullie als ervaren campeerders kunnen ons vast veel nuttige tips geven.
We gaan pas in de zomer van 2011 ver weg en zijn van plan voor die tijd eens proef te gaan draaien in nederland.
Ons gezin bestaat uit 2 volwassenen en drie kids van 8,7 en 4 jaar.
Wij hopen op veel nuttige tips!!!!

Michiel en Jolanda
 
Leuk dat jullie ook een Roadmaster hebben, voor ons de ideale VW.
Als je wilt gaan proefdraaien in Nederland, waarom dan niet tijdens ons klapweekend met Hemelvaart 2011, Camping kom-es-an, Hengelo (Gld.). Daar tref je behalve een mooi assortiment vouwwagens, ook jaren en jaren kampeerervaring aan. Zou zeggen, snuffel eens rond in de diverse wagens en doe ter plekke goede ideeën op.
Misschien tot dan.

Gelogd

michieldh

  • Gast
Re:Wat hebben we nodig????
« Reactie #14 Gepost op: november 02, 2010, 08:45:25 pm »

Leuk dat jullie ook een Roadmaster hebben, voor ons de ideale VW.
Als je wilt gaan proefdraaien in Nederland, waarom dan niet tijdens ons klapweekend met Hemelvaart 2011, Camping kom-es-an, Hengelo (Gld.). Daar tref je behalve een mooi assortiment vouwwagens, ook jaren en jaren kampeerervaring aan. Zou zeggen, snuffel eens rond in de diverse wagens en doe ter plekke goede ideeën op.
Misschien tot dan.



Sorry wij hebben geen roadmaster maar een Jamet Canyon!!!
Maar mischien is het idd iets voor ons met de hemelvaart.
Moet eerst weten hoe ik ben ingedeeld met de storingsdienst op mn werk ::)
Maar dat weet ik pas 2 maanden van te voren helaas.
De zomervakantie staat in ieder geval al wel vast!!!Week 28,29 en 30 staan wij in italië, zelfs de camping is al besproken!!!!!
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal