Wassen Binnentent/slaapcabine

Gestart door michieldh, oktober 03, 2010, 11:58:26 AM

Vorige topic - Volgende topic

michieldh

Hallo medeklappers,

Wij hebben een 2de hands klapper gekocht en willen graag de slaapcabine en binnentent van de wagenbak uitwassen.
Zijn er mensen met tips?
Hoeveel graden? wel of geen wasmiddel?

BVD Michiel

caspar

wij hebben ze gewoon in de machine gestopt op 40 gr met wasmiddel alleen ff de ophang haakjes bij elkaar in een washand stoppen en een elastiek er om zo dat deze niet aan je trommel blijven hangen
vg caspar

Alex

Zou zelf voor 30 graden gaan voor de veiligheid.
Als de boel krimpt ben je verder van huis.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

muis

Voor die van ons wordt koud wassen aangeraden

Purk2000

Ik heb de binnentent/hemel (dat is een geheel) + gordijnen van onze Jametic gewassen in de wasmachine op 30 graden met vloeibaar wasmiddel, programma fijnwas.
Ook de hoes om het bed heb ik zo gewassen.
Het is niet gekrompen, en is nu weer lekker fris en schoon.
Waarschijnlijk had 40 graden ook gekunt, maar zo vuil was het nu ook weer niet.

CEO

Het helpt om eerst te zoeken voor je vraagt, er is hier al een topic over. Conclusie: wassen kan, zo koud mogelijk en na uiterst goed spoelen, gewoon weer spoelen.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

sarah

Het oude topic even naar boven halen:

Ik wil de binnentent ook wassen van mijn nieuw aangeschafde 2ehands flyer uit 1994. getest met een  gordijn.... eerst 15graden met wasmiddel en hoe heet dat roze spul ook alweer om vlekker eruit te halen verpakking roze..... kom er even niet op, ging goed... niks verpulvert. Toen 60 graden we wachten af... ja gelukt! Straks even checken of het gekrompen is.

Zijn de gordijnen van dezelfde stof als de binnentent? BIj Holtkamper flyer? Die gordijnen die kan ik zelf nog maken als het zou moeten, maar met een binnentent wil ik iets minder risico nemen.

Blackraven

past de binnentent in je wasmachine dan???

buzz

ik heb hem van mijn flyer ook gewassen paste gewoon in de wasmachine. wel een 6kg trommel. is goed gegaan alleen komt er nu wat stof vanaf nu hij weer droog is

Blackraven

Ik wil 'm ook wel graag wassen, maar het lijkt me nogal proppen in een 6kg machine.
Hoe heb je hem gedroogd want zoveel waslijn heb ik ook niet, of heb je 'm nat weer in de flyer opgehangen?

buzz

ik mag zelf niet aan de wasmachine komen :N :N dat heeft mijn vrouw gedaan, maar volgens mij ging de binnentent er goed in, en ze heeft hem over de zolderverdieping zo goed mogelijk uitgehangen over een aantal rekjes en stoelen. en zaterdag ga ik kijken of hij nog past!!!!

rschoppema

Nu we het toch over het wassen van de binnentent van de slaapcabine hebben.

Heeft iemand een succesvol recept voor het verwijderen van roestvlekjes, met dank aan ons wasrekje zijn er wat roestvlekjes in de binnentent gekomen  ::)

Alvast bedankt.

Groetjes,

Rob

Bosje

tuurlijk past je binnentent nog, is een soort lakenstof, wat wel dun is, maar gewoonmet koud water (30-40C) gewassen kan worden.

sarah

Ik dacht dat de kleur ivoor was van de gordijnen, maar ze zijn nu weer wit :K. We hebben een wasmachine voor 7 kilo ben ik zo blij mee! SInds 2 jaar geweldig ding.
Ben benieuwd of de tent nog past buzz.
Enne ben ook erg benieuwd naar behandeling roestplekjes.

Mimicow

Ik heb toevallig net deze week ook de hele handel in de wasmachine gehad. Gewoon op koud programma, met wasmiddel en een scheutje natuurazijn in het wasverzachterbakje en alles is weer lekker schoon en fris. Nu alleen de gordijnen nog even strijken en we kunnen weer!  :nl