Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Tabora  (gelezen 12251 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roosje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 48
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Taiga
Cabanon Tabora
« Gepost op: februari 16, 2011, 10:57:15 am »

Hallo allemaal,

wij zijn op zoek naar een vouwwagen en hebben een Cabanon Tabora gezien. Al googlend kwam ik op dit forum terecht, maar zie geen posts over de Tabora. Is er iemand die deze wagen kent? Ik lees wel het een en ander over de slechte matrassen, neem aan dat in alle Cabanon modellen dezelfde matrassen worden geplaatst. Welke oplossingen hebben anderen hiervoor?
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Cabanon Tabora
« Reactie #1 Gepost op: februari 16, 2011, 11:01:02 am »

De laatste tijd komen er hier steeds meer leden die een Cabanon hebben en gaan kopen. Dus wie weet dat een van die leden er iets meer van weet.
Zelf ken ik het type niet.

Voor slechte matrassen zijn meerdere oplossingen. Je zou een nieuw matras erin kunnen leggen, of een opdekmatras op het huidige matras kunnen toepassen. en verder zijn er leden die een eiermatras onder (of op) het huidige matras leggen. Of je kan denken aan een Froli systeem.
Elke oplossing heeft zijn eigen voor en nadelen (inclusief aanschafkosten).


Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.787
  • Merk: kampeermiddel : Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Cabanon Tabora
« Reactie #2 Gepost op: februari 16, 2011, 11:49:12 am »

Wij gebruiken op de vouwwagenmatras (geen Cabanon, maar ook niet voldoende zonder extra toevoeging) selfinflatable matjes (ook weer op advies van een forumgenoot hier) en dat bevalt ons uitstekend!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

biccie

  • Gast
Re:Cabanon Tabora
« Reactie #3 Gepost op: februari 16, 2011, 03:48:07 pm »

hoi roosje,

wij hebben de manga. die is qua formaat hetzelfde als de tabora, geloof ik. alleen hebben wij twee uitklapbedden en de tabora 1. de andere kant is leefruimte/keuken geloof ik. je kan de tabora uitbreiden met een tent of een luxe luifel.
het slapen is nog uitvinden voor ons wat lekker ligt, de matrassen zijn idd dun. de lattenbodem die ze erbij verkopen vinden we niet echt geweldig, ze nemen ook veel ruimte in, want je kan ze niet laten liggen met inklappen. de tip van de inflatables lijkt me een prima oplossing. wij hebben een traagschuim oplegmatras gekocht, maar vonden dat zelfs nog te dun (tja, prinses op de erwt  ;) ).
wij hebben nu een 2 persoonsluchtbed met oplegmatras. maar ik hou de inflatebles in mijn achterhoofd, makkelijk opbergen en ligt niet zo hoog als een dik luchtbed...
verder zijn we zeer tevreden over onze manga. we vinden het een mooie wagen en hij is redelijk snel op te zetten. dit kost ons nog wel wat tijd om meer te oefenen, we zijn beginners in vouwwagenland en we hebben hem pas een jaar, maar we vinden onszelf al snel :#
succes met jullie keuze!!

grtz, bianca
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.360
  • Merk: kampeermiddel : HK Aero
Re:Cabanon Tabora
« Reactie #4 Gepost op: februari 17, 2011, 08:02:29 pm »

Volgens mij zijn bij geen 1 vouwwagen de matrassen perfect.

Wij hebben verschillende dingen geprobeerd bij onze Cabanon. Eerste keer hadden we maar 1 bed nodig. Dus uit nood beide matrassen aan 1 kant leggen, dan heb je bijna 14 cm... Die matrassen zijn te hard tus 2 lagen ook niet goed. Volgens mij liggen 10 van die dingen nog te hard..
Toen in Frankrijk een luchtbed gekocht die er precies in kon. Ook niet ideaal. Vinden we niet comfortabel met zn tweeen. Maakt geluid bij omdraaien en ligt koud snachts. Telkens op- en bijpompen was ook een drama.
We hebben daarna gezocht naar oplossingen. Voorwaarde is voor ons dat het geen bagageruimte in neemt. het MOET dus mee in te klappen zijn / cq het moet blijven liggen bij inklappen. Dit is bij de Cabanon wagens prima mogelijk. Als je goed kijkt blijft er bij inklappen ruimte over.

Self inflatables overwogen; dop los en dan dichtklappen. Worden ze vanzelf dun leek me. Dit uiteindelijk niet gedaan omdat het dan twee losse matrassen zijn.
Ikea dekmatras zou kunnen maar daar moet je dan een strip afsnijden ter grootte van de bank. Dan moet je nieuwe hoezen gaan maken etc. Werd het dus ook niet.

Uiteindelijk gekozen om een noppenmatras op het bestaande matras te leggen. 140x200 en 7 cm dik, 35 euro betaald geloof ik. Deze vouwen we ter plaatse van de bank even terug bij het opklappen. Het matras kan prima blijven liggen. Het ligt nog niet als een boxspring thuis maar we hebben ten opzichte van de eerdere oplossingen prima geslapen! PS naast het noppenmatras blijft bij verkassen ook het dekbed gewoon liggen. Dit past prima. Bij aankomst op volgende camping is het dus alleen een kwestie van bankkussen erin, noppenmatras terugvouwen en slapen.  :ZZZ

Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Cabanon Tabora
« Reactie #5 Gepost op: februari 17, 2011, 10:15:24 pm »

Bij onze oude wagen hebben we eigenlijk niet eens geprobeerd om direct op het matras te gaan liggen, maar gelijk een luchtbed gekocht. Niet ideaal want die dingen lopen leeg en dan lig je in een kuil. 's Avonds opblazen vergeet je en we hebben zo'n elektrische pomp. Zeer snel maar ook een herrie.

Bij de Cabanon gaan we het gewoon maar eens proberen. Een harde matras vinden we niet erg, als je maar niet op de plank ligt. Verder denk ik dat er inderdaad vrij weinig vouwwagens en caravans zijn die net zo lekker liggen als thuis.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Cabanon Tabora
« Reactie #6 Gepost op: februari 18, 2011, 04:16:51 pm »

Volgens mij zijn bij geen 1 vouwwagen de matrassen perfect.

Bij een "vouwwagen"  misschien niet, maar ik verwacht bij een" tenttrailer" van Hotlkamper dat de droommatras net zo lekker ligt  :ZZZ dan je bed thuis.  :#
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:Cabanon Tabora
« Reactie #7 Gepost op: februari 18, 2011, 05:06:24 pm »

voor 10.00. euro meer mag je wel iets verwachten.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.414
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re:Cabanon Tabora
« Reactie #8 Gepost op: februari 18, 2011, 06:56:24 pm »

Wij hebben een goede topmatras (Nasaschuim :?) op de standaard Jametic matras liggen.
Dit in combinatie met een lattenbodem ligt toch bijna net als thuis.
In ieder geval veel beter dan de plank en luchtbed wat in de vorige Jamet hadden.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.360
  • Merk: kampeermiddel : HK Aero
Re:Cabanon Tabora
« Reactie #9 Gepost op: februari 18, 2011, 07:15:03 pm »

voor 10.00. euro meer mag je wel iets verwachten.
Maar nog steeds komt het niet in de buurt van ons bed thuis. Wellicht zijn we verwend..
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Cabanon Tabora
« Reactie #10 Gepost op: februari 18, 2011, 08:31:01 pm »

Wij hebben een goede topmatras (Nasaschuim :?) op de standaard Jametic matras liggen.
Dit in combinatie met een lattenbodem ligt toch bijna net als thuis.
In ieder geval veel beter dan de plank en luchtbed wat in de vorige Jamet hadden.
IN onze Jametic 2010 valt de slaapkwaliteit beslist niet tegen. We hebben niets extra's gedaan. gewoon het standaard matras op de lattenbodem. Misschien wat minder verwend.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Roosje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 48
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Taiga
Re:Cabanon Tabora
« Reactie #11 Gepost op: februari 18, 2011, 11:46:05 pm »

Dank jullie wel voor jullie reacties.
@ Bianca: de Tabora is idd hetzelfde als de Manga, maar op de plaats van het tweede bed ontstaat een leefruimte (less is more). Onze kids slapen nl. in twee kleine tentjes, we hebben dus geen twee bedden nodig. Voor onderweg (maximaal 2 nachten) hebben we bedacht dat de twee meiden in de leefruimte op hun luchtbed kunnen en onze zoon in het ondertentje. De Tabora heeft ook geen keuken, maar we moeten bij de Witt nog navragen of je deze los kunt kopen.
Het gebruik van een luchtbed valt af, we hebben jaren in een tent gekampeerd en het lijkt ons juist handig dat je bed al klaar ligt als je de wagen open klapt. (Overigens is voor wie een comfortabel luchtbed zoekt, Coleman een aanrader. En dan de versie waarin je beide helften los van elkaar oppompt.) Ook selfinflatables lijkt ons niets. Dat je qua comfort inlevert op thuis zijn we gewend, maar een goede nachtrust vinden we wel belangrijk.
Een nieuw matras is ook niet eenvoudig, omdat het in twee delen moet.
@GJT: wat bedoel je met een noppenmatras? Is dat hetzelfde als een eiermatras?
Nog iemand die ervaring heeft met de Tabora?
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.360
  • Merk: kampeermiddel : HK Aero
Re:Cabanon Tabora
« Reactie #12 Gepost op: februari 19, 2011, 11:00:38 am »

Noppenmatras is idd hetzelfde als een eiermatras.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.787
  • Merk: kampeermiddel : Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Cabanon Tabora
« Reactie #13 Gepost op: februari 19, 2011, 07:53:10 pm »

Slaap op de vouwwagenmatras met selfinflatable haast net zo lekker als thuis... Wij hebben wel 'dikke' SI matjes van 10cm (ben de dunste niet...) maar naar wat ik van anderen hoor, zijn er dunnere die ook prima comfortabel zijn.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

muis

  • Gast
Re:Cabanon Tabora
« Reactie #14 Gepost op: februari 19, 2011, 11:04:45 pm »

Wij hebben het schuimrubber eruit gedaan en een echte matras op maat laten maken. We hadden eerst een dekmatras op de schuimrubbermatras liggen maar dat hielp niet echt.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal