Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Ondergrondzeil  (gelezen 18176 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Ondergrondzeil
« Gepost op: februari 16, 2011, 06:51:41 pm »

In onze vorige vouwwagens hadden wij geen vast grondzeil. In de voortent legde wij eerst bouwplastic en daarboven op tenttapijt. Dit was toen de beste oplossing. Nu met de kyte krijgen we een vastgrondzeil. Hieronder willen wij ook zeil leggen zodat het niet vies wordt want elke keer schoonmaken vinden we niet zo leuk. Wie kan mij vertellen wat het beste folie/plastic of wat dan ook is om onder een vastgrondzeil te leggen :**?
Gelogd

Henk1973

  • Gast
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #1 Gepost op: februari 16, 2011, 07:42:16 pm »

Vroeger gebruikte ik hiervoor landbouwfolie, maar dat mag niet meer overal. Ik koop onder de Kyte worteldoek, en gebruik dat zoveel mogelijk. Zodra ik het zat ben,dan gooien wij het weg.
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #2 Gepost op: februari 16, 2011, 08:20:06 pm »

bij onze vw zit het kuipgrondzeil ook aan de tent vast.
we hebben de eerste keer van dat goedkope plastic gebruikt wat steeds wegwaaide voor je de tent er uberhaubt op had uitgevouwen :(
de tweede keer hebben we worteldoek gebruikt. precies op maat bij de wit gekocht. dit werkte perfect. lekker met grondpennen goed vast te zetten.
water liep goed weg, daardoor was het kuipzeil best schoon.  prima!
en na gebruik in een zak en thuis schoonspuiten werkt goed, denk ik, alleen heeft mijn man het weggegooid in frankrijk ::)
gaan we de volgende keer proberen ;)
succes!!
grtz,
bianc
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Cocoon XL
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #3 Gepost op: februari 16, 2011, 08:54:11 pm »

wij hebben een cocoon xl met vast grondzeil en ook wij hebben worteldoek gekocht.
want dan loopt het water weg en we hopen dat dat beter werkt dan met dat dunne plastic.
ik weet van me zwager .. hij had dat bij hun tent en volgens hem was het een groot succes dus wij gaan dat ook proberen het ligt al in de cocoon.
Gelogd
Jevipro

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #4 Gepost op: februari 16, 2011, 09:10:43 pm »

Wij hebben een inritsbaar grondzeil voor de Jametic. Maar we gebruiken er een goedkoop dekzeiltje onder. Die ligt er ook als we het grondzeil niet gebruiken en dan daar het tenttapijt op. Thuis maken we het dekzeil wel weer schoon. Het waait ook niet zomaar weg. Maar wij klappen eerst wagen en voortent uit en leggen dan pas het grondzeil, dus geen last van de wind.
« Laatst bewerkt op: februari 16, 2011, 09:25:22 pm door jellejawa »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #5 Gepost op: februari 16, 2011, 09:49:39 pm »

Worteldoek, daar zou ikzelf nooit aan gedacht hebben. Bedankt voor jullie tip gaan we zeker uitproberen.
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #6 Gepost op: februari 17, 2011, 08:30:22 am »

Wij gebruikten voor onze kuip in de tent gewoon goedkoop plastic. Namen we wat pakketjes mee een kon dus na gebruik weg. In de hoeken vastzetten met een haring, geen probleem dan met de wind. Geen zwart landbouwplastic gebruiken werd ons gezegd. Daar zitten weekmakers (?) in die reageren met het kunstof van het kuipgrondzeil.

Nu hebben we geen vaste kuip. We hebben een grondzeil gekregen met opblaasbare randen, ben benieuwd hoe dat werkt.
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #7 Gepost op: februari 17, 2011, 10:06:22 am »

wij gebruiken de volgende oplossing.
laag 1: dun (doorzichtig) schilderszeil
laag 2: anti-worteldoek
laag 3: tenttapijt

voordelen zijn:
- het loopt zacht,
- vuil zakt door het tenttapijt heen,
- het worteldoek beschermd je voeten en tenttapijt tegen eventuele kiezels en/of denneappels en boomwortels,
- het plastic houdt het water weg. Dus geen natte voeten, en droog en schoon worteldoek.
- als je het tenttapijt en worteldoek hebt opgeruimd heb je nog steeds droge voeten en veel neerlegruimte om in te klappen. Je spullen hoeven dus nooit (met inpakken) op het vochtige gras te staan.

nadeel:
- veel lagen, dus het neerleggen duurt lang(er)
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #8 Gepost op: februari 17, 2011, 10:44:03 am »

Ik heb in de tuin wel antiworteldoek gebruikt en mijn ervaring is dat dit nogal snel rafelt. Is er een manier om de randen die geknipt zijn te bewerken zodat ze niet rafelen?
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #9 Gepost op: februari 17, 2011, 10:56:04 am »

Dan zou je er een zoom omheen kunnen stikken. Maar om dat nou te gan doen, gaat mischien ook wat ver.
Een andere makkelijk oplossing zou zijn om de rand af te plakken. Met ducktape (=gaffeltape of wat voor naam er ook aan gegeven wordt) bijvoorbeeld.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #10 Gepost op: februari 17, 2011, 12:43:03 pm »

Dan zou je er een zoom omheen kunnen stikken. Maar om dat nou te gan doen, gaat mischien ook wat ver.
Een andere makkelijk oplossing zou zijn om de rand af te plakken. Met ducktape (=gaffeltape of wat voor naam er ook aan gegeven wordt) bijvoorbeeld.
Om al dat gedoe niet te hebben gebruiken wij dus al jaren dat goedkope dekzeil voor een Euro of 5 bij De Action. Thuis leggen te drogen, afvegen en klaar voor volgend jaar.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

screech

  • Gast
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #11 Gepost op: februari 17, 2011, 12:55:44 pm »

wij hebben het antiworteldoek gekocht bij Obelink, en dat is een vaste maat. Volgens mij is de rand dan ook meteen afgewerkt.
(of het is me niet opgevallen dat ie gaat rafelen).

In ieder geval heb ik er zelf niks aan gedaan.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #12 Gepost op: februari 17, 2011, 03:27:00 pm »

wij hebben het antiworteldoek gekocht bij Obelink, en dat is een vaste maat.

We gaan binnenkort wel eens kijken bij Obelink als we weer in de buurt zijn.  :J
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Cocoon XL
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #13 Gepost op: februari 17, 2011, 03:33:48 pm »

wij gebruiken de volgende oplossing.
laag 1: dun (doorzichtig) schilderszeil
laag 2: anti-worteldoek
laag 3: tenttapijt

voordelen zijn:
- het loopt zacht,
- vuil zakt door het tenttapijt heen,
- het worteldoek beschermd je voeten en tenttapijt tegen eventuele kiezels en/of denneappels en boomwortels,
- het plastic houdt het water weg. Dus geen natte voeten, en droog en schoon worteldoek.
- als je het tenttapijt en worteldoek hebt opgeruimd heb je nog steeds droge voeten en veel neerlegruimte om in te klappen. Je spullen hoeven dus nooit (met inpakken) op het vochtige gras te staan.

nadeel:
- veel lagen, dus het neerleggen duurt lang(er)

Wat ik toch ook nog een nadeel vindt is... dat het water op het dunne zeil (schilderszeil) blijft staan na een fikse bui. Dan is het effect van je worteldoek ook weg want er blijft altijd water op dat andere (schilderszeil) staan.
Gelogd
Jevipro

marcel.s

  • Gast
Re:Ondergrondzeil
« Reactie #14 Gepost op: februari 17, 2011, 03:53:57 pm »

wij halen doorzichtig folie bij de kampeer winkel, er zitten wel kleine gaatjes in, maar werkt prima.
kom niet in de verleiding om de goedkope variant te halen bij een bouwmarkt, want dan kom je bedrogen uit.
onze ervaring was, met opzetten erg snel scheurend, wij zetten de hoeken tijdelijk vast met grond pennen.
en na 2 weken staan krijg je hem niet in 1 geheel van het gras af, het scheurt aan alle kanten,en dan loop je een half uur naar stukjes plastik te zoeken om de kamping netjes achter te laten, en het gras stikt.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal