Diverse aspirant-newbie vragen

Gestart door ff, februari 21, 2011, 10:39:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lien

Misschien kan jezelf, in de buurt van je collega, een overdekte plek vinden waar je gegarandeerd droog kunt opzetten  :J. Of vraag het hier op het forum er zijn diverse leden die een plek in hun buurt hebben waar dit kan. Geef even aan naar welke plaats/plaatsen je zou kunnen rijden en misschien weet hier dan iemand waar dit kan.  :)

ff

Citaat van: Lien op maart 02, 2011, 01:18:55 PM
Misschien kan jezelf, in de buurt van je collega, een overdekte plek vinden waar je gegarandeerd droog kunt opzetten  :J. Of vraag het hier op het forum er zijn diverse leden die een plek in hun buurt hebben waar dit kan. Geef even aan naar welke plaats/plaatsen je zou kunnen rijden en misschien weet hier dan iemand waar dit kan.  :)

Dat is ook nog een optie ja.
Ik weet dat de vw in Epe staat.

FiPe

Wij gaan onze Jamet Arizona bouwjaar 2004 inruilen :H voor een Jamet 4x4. :>
Wij willen onze e-bikes op onze vakanties meenemen.
Inmiddels gezien dat er (zeer) beperkte mogelijkheden zijn. :N
Wij zoeken bij voorkeur een disseldrager met kogel waarop een Movanext Verto fietsendrager gezet kan worden.
De Movanext fietsendrager en de fietsen wegen samen tussen de 70 en 75 kilo.
Wie weet of iets dergelijks verkrijgbaar is en waar dat gekocht kan worden.

Bosje

Citaat van: FiPe op april 19, 2011, 09:56:45 PM
Wij gaan onze Jamet Arizona bouwjaar 2004 inruilen :H voor een Jamet 4x4. :>
Wij willen onze e-bikes op onze vakanties meenemen.
Inmiddels gezien dat er (zeer) beperkte mogelijkheden zijn. :N
Wij zoeken bij voorkeur een disseldrager met kogel waarop een Movanext Verto fietsendrager gezet kan worden.
De Movanext fietsendrager en de fietsen wegen samen tussen de 70 en 75 kilo.
Wie weet of iets dergelijks verkrijgbaar is en waar dat gekocht kan worden.

Maximaal 60 kg kogeldruk voor plezierig rijgedrag! gaat dus niet lukken met zware fietsen op de dissel. :N
En als het zou lukken, hoop ik hem niet tegen te komen. Veel te gevaarlijk.

Enige valide optie is een imperial op de vw, maar dat zal niet meevallen om de zware e-bikes daarop te krijgen.
I:

FiPe

Vreemd dat maximaal 60 kg aan fietsen, fietsendrager en disseldrager plots "gevaarlijk" zou zijn.  :?
Op mijn oude Jamet Arizona staat op de dissel een disselbak (20kg), twee grote gasflessen (25kg), stroomkabel (10kg), Cadac scottelbraai (5kg) plus nog wat kleine dingen.
Bij elkaar ben ik er van overtuigd dat dit tesamen meer dan 60 kg is.
Ik heb, eerlijk gezegd, nooit iets gemerkt van slingeren, stuiteren of opduwen bij 100 km/u.

panevino

Het is natuurlijk ook afhankelijk van de trekauto...
// Marcellino Pane e Vino \\

boswachter

En de vouwwagen al bekeken?
Wij hebben vorig jaar een jamet Arizona uit 2007/2008 gekocht (weet niet meer precies) 2500 euro is wat dat betreft voor een complete wagen 9incl. imperial) een redelijk bedrag, wij waren iets meer kwijt (maar met tenttapijt voor de voortent)
Het enige dat bij ons kapot was was de luifel, die is waarschijnlijk een keer nat opgeborgen en past niet meer helemaal over het frame (aan de zijkanten zit een ier tussen de zijwand en het luifeldak)
Qua rook, tja, ik ben er gevoelig voor, maar ik kan me voorstellen dat die lucht van 4-5 weken kamperen op een heel seizoen uitgeklapt staan erg mee zal vallen. Aan de andere kant als de lucht er in zit.... is het balen (heb ik eens emt een auto gehad.... waar zogenaamd niet in gerookt was, twee weken later wist ik beter)
succes met de keuze....
Oh enne een paar fietsen op de drager gaat prima, wij hebben er 5 op gehad, maar dan moet je wel opletten dat de drager stevig zit en niet kan wiebelen (spanbandje erbij en klaar is kees)