Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Imperiaal  (gelezen 11286 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Qwaqa

  • Gast
Imperiaal
« Gepost op: februari 26, 2011, 05:44:26 pm »

Is er iemand die ervaring heeft met het imperiaal om de Cabanon? Wij hebben 'm niet gekocht voor onze wagen, maar we zijn nu aan het twijfelen... Is het een beetje makkelijk erop te zetten en eraf te halen?
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Imperiaal
« Reactie #1 Gepost op: maart 12, 2011, 03:29:15 pm »

beetje late reactie op je bericht maar ik meen me te herinneren dat ik ergens gelezen heb dat Biccie met de imperiaal aan het stoeien geweest is, misschien dat je het haar eens kunt vragen?
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Saskia13

  • Gast
Re:Imperiaal
« Reactie #2 Gepost op: maart 13, 2011, 10:52:48 am »

Wij willen eventueel ook (ooit) een imperiaal op onze Columbia. Maar in een ander berichtje kwam ik het volgende tegen:

???
de steunen zitten vast aan de valpoten op de uiterste hoeken met dikke moeren. deze valpoten kan je alleen maar op en neer schuiven.
ik kan ze niet naar buiten trekken....heb het idd geprobeerd...
ik ben bang dat dat een ander systeem is?
we hebben ook nog gewone draaipootjes onder de vouwwagen. dus die valpoten zitten er nu alleen maar extra onder voor het imperiaal, denk ik. ik denk dat als je een vouwwagen koopt zonder imperiaal er die valpoten er niet bij zitten. ik had gehoopt dat ze korter waren, zodat ze er zo uit konden...
ik zal kijken of ik er een foto van kan plaatsen.
thnx

Hierdoor vraag ik me twee dingen af: Kan het onderste gedeelte van de imperiaal er echt NOOIT meer af, als-ie eenmaal geinstalleerd is? en ten tweede: maar wat is nu het doel van die valpoten? Ik zie het niet?

Hopelijk heeft iemand antwoorden op mijn brandende vragen ;)

groetjes,
Saskia
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:Imperiaal
« Reactie #3 Gepost op: maart 13, 2011, 07:29:26 pm »

tja, we zijn eigenlijk met deze vraag niet meer naar de wit geweest.... want voor zover ik weet kunnen de draagpoten van het imperiaal er niet af. in het draadje wat is aangehaald staat en foto. als je die aanklikt wordt hij heel groot en kan je het een beetje beter bestuderen.
het neemt niet veel tijd in beslag om het imperiaal van de draagstangen af te halen. 4 moeren los en met 2 man eraf halen.
we gaan binnenkort nog wel een keer naar de wit. we hebben nog wat spulletjes nodig. hoop dat ik het niet vergeet om deze vraag idd nog te stellen ;)
ik hoor het wel als er nog vragen zijn :)
groetjes,
bianca
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Imperiaal
« Reactie #4 Gepost op: maart 24, 2011, 03:21:34 pm »

Wij willen eventueel ook (ooit) een imperiaal op onze Columbia. Maar in een ander berichtje kwam ik het volgende tegen:

Hierdoor vraag ik me twee dingen af: Kan het onderste gedeelte van de imperiaal er echt NOOIT meer af, als-ie eenmaal geinstalleerd is? en ten tweede: maar wat is nu het doel van die valpoten? Ik zie het niet?

Hopelijk heeft iemand antwoorden op mijn brandende vragen ;)

groetjes,
Saskia

1) ook het onderstel van de imperiaal kan er gewoon nog af. Even de bout onderaan (de valpoten) helemaal losdraaien bij alle poten en de imperiaal kan er af.
2) het idee van de valpoten is het volgende. Bovenaan de imperiaal zitten zwarte knoppen die je los kan draaien en dan til je (met z'n 2-en) de bovenzijde van de imperiaal eraf. De poten waar deze op steunde kan je nu plat leggen langs de vouwwagen. Dit zijn dan ook de valpoten, en niet iets extra's onder vouwwagen (mocht je dat denken)

Zie ook hier. Dit is de imperiaal op een Trigano, maar het is hetzelfde imperiaal systeem.


Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk: kampeermiddel : (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:Imperiaal
« Reactie #5 Gepost op: maart 24, 2011, 06:37:49 pm »

Maar wat doen die valpoten ;) ?
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Imperiaal
« Reactie #6 Gepost op: maart 24, 2011, 08:48:36 pm »

Wat dacht je van naar beneden vallen!!!!
Als je het bovendeel van de imperiaal eraf haalt, (en de bouten onderaan zitten niet klemvast) dan vallen ze zelf plat!
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk: kampeermiddel : (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:Imperiaal
« Reactie #7 Gepost op: maart 24, 2011, 09:16:34 pm »

Wat dacht je van naar beneden vallen!!!!
Als je het bovendeel van de imperiaal eraf haalt, (en de bouten onderaan zitten niet klemvast) dan vallen ze zelf plat!

Als ik de foto zo zie, dan denk ik eerder dat ze op de grond vallen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Imperiaal
« Reactie #8 Gepost op: maart 24, 2011, 09:57:10 pm »

Goed, de foto is duidelijk en zegt genoeg volgens mij. Hebben we het even niet meer over de valpoten of er moet een serieuze vraag zijn :J
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Imperiaal
« Reactie #9 Gepost op: maart 24, 2011, 10:20:15 pm »

Toch heb ik daar even een serieuze vraag over: als die poten -het onderste stuk wat aan de wagen vastzit dus- ni?t naar beneden verdwijnen, zitten ze dan het klappen niet in de weg?

En als ze w?l naar beneden klappen dan moet je ze weer opnieuw in de juiste positie omhoog brengen voordat je het bovenstuk opnieuw kunt monteren. Is dat wel te doen met twee personen?
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk: kampeermiddel : (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:Imperiaal
« Reactie #10 Gepost op: maart 24, 2011, 10:23:57 pm »

Toch heb ik daar even een serieuze vraag over: als die poten -het onderste stuk wat aan de wagen vastzit dus- ni?t naar beneden verdwijnen, zitten ze dan het klappen niet in de weg?

En als ze w?l naar beneden klappen dan moet je ze weer opnieuw in de juiste positie omhoog brengen voordat je het bovenstuk opnieuw kunt monteren. Is dat wel te doen met twee personen?

Ik snap het dus ook niet.
Zat me dat ook al af te vragen bij de constructies die ik voor andere vw's zag.

Het lijkt mij makkelijker om het geheel van de wagen te halen zodat je het makkelijk terug kan plaatsen.

Of die poten blijven staan en je kan je imperiaal er makkelijk op prikken (nou ja, makkelijk...??).
Of je haalt ze eraf.

Anders heb je toch 4 poten die een beetje op de grond hangen tussen de wagen en de klep in?
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Imperiaal
« Reactie #11 Gepost op: maart 25, 2011, 05:56:50 am »

waarschijnlijk heeft een fabrikant dit ook bedacht, en er voor gezorgd dat er geen problemen zijn.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Imperiaal
« Reactie #12 Gepost op: maart 25, 2011, 07:12:25 am »

waarschijnlijk heeft een fabrikant dit ook bedacht, en er voor gezorgd dat er geen problemen zijn.

Sorry hoor, dit is een echte vraag van mij want ik vraag me, als ik de foto's zie, gewoon af hoe dit dan werkt. Dus als iemand weet hoe dat zit zou ik een antwoord op prijs stellen. (Dit vond ik een wat flauwe en bovendien nogal onware reactie: fabrikanten grossieren over het algemeen juist in onhandigheden op dit vlak  ;) )
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Imperiaal
« Reactie #13 Gepost op: maart 25, 2011, 08:04:46 am »

Inderdaad, ik kan er ook nog niet zo veel mee, en het is nog steeds een serieuze vraag. Kan je het imperiaal er in het geheel van afhalen, of niet? Als ik geen fietsen mee neem dan hoef ik ook geen imperiaal mee. En dan is het niet handig dat er valpoten zijn waarvan ik niet begrijp wat ze doen.
« Laatst bewerkt op: maart 25, 2011, 08:06:34 am door Qwaqa »
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Imperiaal
« Reactie #14 Gepost op: maart 25, 2011, 10:22:06 am »

zoals eerder aangegeven: de imperiaal kan eraf
1) ook het onderstel van de imperiaal kan er gewoon nog af. Even de bout onderaan (de valpoten) helemaal losdraaien bij alle poten en de imperiaal kan er af.

Als de bouten onderaan gewoon netjes vast zitten (dus niet te los) dan blijven de poten omhoog staan. Als ze te los zitten en naar beneden vallen moet je opletten op je tenen.
De imperiaal paatsen is gewoon met 2 personen te doen.
1) als eerste leg je de imperiaal op de vouwwagen.
2) dan sta je dus allebei aan een andere kant van de vouwwagen
3) zet de (val)poten omhoog
4) til dan allebei tegelijk de voorzijde van de imperiaal omhoog en monteer de imperiaal aan de (val)poten
5) daarna aan de achterzijde hetzelfde doen, en hij zit vast.

Als de valpoten te los zitten gaat het monteren als volgt:
1a) als eerste leg je de imperiaal op de vouwwagen.
2a) dan sta je dus allebei aan een andere kant van de vouwwagen
3a) til de (val)poten omhoog met één hand
4a) til dan allebei tegelijk de voorzijde van de imperiaal omhoog (met je andere vrije hand) en zet de imperiaal op de valpoot. Door het gewicht blijft dit staan. Nu heb je weer één hand vrij om de imperiaal aan de (val)poten te monteren
5a) daarna aan de achterzijde hetzelfde doen, en hij zit vast.

Aandachtspunt is wel dat je moet opletten met schuiven van de imperiaal op je dekzeil ivm mogelijkheid tot beschadigen.

Hopelijk is het zo wel duidelijk. En anders lees ik hetw el weer.
Zie ook de bijlage, dat is de officiele montagehandleiding van de imperiaal voor trigano.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal