typeplaatje en betekenins

Gestart door swapevent, maart 21, 2011, 11:18:20 AM

Vorige topic - Volgende topic

Qwaqa

Als je een aanhanger met eigen kenteken hebt staat daar nooit de minimale druk op, maar altijd de maximale. Die mag je niet overschreiden. Vandaar dat ik denk dat dit je maximum is. Het maximum van je auto staat op de kogel van de trekhaak. Waarschijnlijk iets van 50kg.

swapevent

dit soort aanhangers hebben geen eigen kenteken daarvoor zijn ze te licht

Qwaqa

Klopt, maar ik neem aan dat dezelfde technische informatie aanwezig moet zijn op de bak. Je moet toch in staat zijn om je wagen correct te laden en aan tonen dat het correct is

swapevent

doe hoeft dus niet hetzelfde te zijn.
bijv een aanhanger ( tandemasser ) mag een kogeldruk van 75 kilo max hebben terwijl de bewuste trekhaak onder jouw auto max 50 kilo kogeldruk mag hebben
dan geld voor de combinatie dus de laagste waarde. ( die 50 kilo dus )

zo ook voor de aanhanger
qua constructie kan deze bijv 600 kg
de as daarentegen mag bijv 700 kg hebben echter is de aanhanger in zijn geheel hier niet op gebouwd.

in het voorbeeld wat ik middels het plaatje liet zien
is het te laden gewicht 495 en de as capaciteit ook 495
alleen die 30kg  is dus nog twijfelachtig

muis

Citaat van: jellejawa op maart 23, 2011, 07:34:48 AM
Onze Jametic 2010 heeft eenzelfde Trigano typeplaatje met de getallen 650 - 650 - 60 op de wagenbak.
Nee, dat lijkt me ook niet, oke die optie valt af :J

Yella

Citaat van: muis op maart 23, 2011, 02:03:29 PM
Nee, dat lijkt me ook niet, oke die optie valt af :J
Ik denk dat de max. kogeldruk toch de meest voor de hand liggende optie is. Tenslotte zijn aslast en wagenlast en kogeldruk van belang voor de veiligheid. Het gaat hier om een wagen die niet zo veel mag hebben, 495 kg. Daar past natuurlijk heel goed een kogeldruk van 30 kg bij. Bij meer gewicht op de kogel kan de vw sneller gaan slingeren misschien.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Qwaqa

Citaat van: swapevent op maart 22, 2011, 09:31:08 AM
voor zover ik het kan inschatten houd het in dat bij een maximale belading van 600kg de kogeldruk 30kg is.
maar of die beredenatie correct is, durf ik niet te zeggen

Wat de kogeldruk is hangt af van je verdeling in de wagen. Leg je alles achter in dan heb je een negatieve kogeldruk... Leg je 30kg op de koppeling dan zit je er gelijk aan, terwijl de wagen nog lang niet vol is.

muis

Citaat van: swapevent op maart 23, 2011, 06:38:16 AM
hoe moet ik dat opvatten
laadvermogen keukenblok????
Die vraag had ik even over het hoofd gezien. Het laadvermogen van je keuken is het maximale gewicht dat je keuken kan hebben qua lading als hij aan de vouwwagen hangt maar zoals JelleJawa al aangaf, dat kan hem niet zijn. Welk merk en type wagen heb je? Misschien kan ik daar nog iets op vinden :J

Hypocrates

die 30kg is bij de trigano nhet maximale gewicht wat op de klep mag slapen..  :J
:H

swapevent

::) het moet niet gekker worden  :H

nikkel1964

Citaat van: Hypocrates op maart 30, 2011, 09:10:36 AM
die 30kg is bij de trigano nhet maximale gewicht wat op de klep mag slapen..  :J
:H

Waar laat ik mijn andere 80 kilo dan??  :O

:#

swapevent

gewoon dat buikje buiten de klep laten hangen  :**

Gnoric

gelukkig mag ik 6 kg meer buik op deksel houden  :P

rest leg ik op chassis

Gnoric

Misschien wijst de folder van Jamet uitkomst.
In de folder op http://www.jamet.nl/MP10Folder/JametFolderInt2011.pdf
worden bij alle VWs een schematje weergegeven met eenzelfde opmaak als de type plaatjes :
Essieu AF 650 maximale asbelasting
PTAC        650 "Poids Total Autorisé en Charge" maximum gewicht
PV            390 "Poids Vide" leeggewicht

Waarom bij mij dan 36 i.p.v. 360 o.i.d. is mij een raadsel, wie weet was de stansletter kwijt of gestanst met
de franse slag ...