[Louisiana] PVC 'plaat' boven keuken?

Gestart door ff, maart 28, 2011, 08:41:36 AM

Vorige topic - Volgende topic

ff

Nu komen de vragen pas echt los ;)

Ik zag in de gebruiksaanwijzing van de Louisiana staan dat er een pvc-plaat boven de keuken bevestigd moet worden in de voortent.

Hoe ziet dit ding er uit?
Is het echt een hard stuk plastic?

Ik heb wel een zilverkleurige rol gezien die een beetje op isolatiefolie lijkt, is dit het?

Marinajl

Dat is een soort pvc zeiltje dat je boven de keuken kan hangen, wordt je tentdoek niet vet.

ff

Citaat van: Marinajl op maart 28, 2011, 04:30:31 PM
Dat is een soort pvc zeiltje dat je boven de keuken kan hangen, wordt je tentdoek niet vet.

Is dit toevallig zilverkleurig (net zoals zo'n isolatiematje) ?

Alex

Ja met haakjes om hem op te hangen zoals de binnen hemel van de voortent.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

CEO

Bij ons (een 2002 model) is het gewoon een stukje 'grondzeil' achtig spul, met an die plastic haken eraan...
If you choose not to decide, you still have made a choice!

ff

Dit is het matje wat ik gevonden heb. Ik heb geen bevestigingsbeugels of wat dan ook.
De maat lijkt mij goed, het is te klein voor een isolatiematje onder een bedje.

Alex

Die ziet er heel anders uit dan wat wij hadden.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

Citaat van: Alex op april 03, 2011, 09:23:40 PM
Die ziet er heel anders uit dan wat wij hadden.
Hoort dit er wel bij en op die plaats? In onze Jametic 2010 zit ook niet zoiets bij.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

ff

Citaat van: jellejawa op april 03, 2011, 09:48:16 PM
Hoort dit er wel bij en op die plaats? In onze Jametic 2010 zit ook niet zoiets bij.

In de handleiding hebben ze het over iets van PVC dat je boven je keukenblok moet ophangen.
Maar ik weet niet wat het is.

Hopelijk kan ik volgende week naar Vervat en zie ik het daar.

Yella

Citaat van: ff op april 03, 2011, 10:15:18 PM
In de handleiding hebben ze het over iets van PVC dat je boven je keukenblok moet ophangen.
Maar ik weet niet wat het is.

Hopelijk kan ik volgende week naar Vervat en zie ik het daar.
Daar ben ik dan wel zeer benieuwd naar. Heb het bij de dealer in HHWaard nooit gezien, bij geen enkele Jamet. Als het belangrijk zou zijn, zou je verwachten dat het toch bij de keuken zou moeten zitten. Zou trouwens ook niet weten hoe dit op te hangen in een Jametic. Is wel een hele grote overspanning zonder dwarsstok in het midden van de voortent.

Yella

Net even handleiding nagelezen. Staat inderdaad iets in over een pvc keukenplafond. Maar dit staat ingetekend in een keukencabine. Dat heeft de Jametic helemaal niet. Nu vraag ik mij af of dit echt noodzakelijk is, of dat het alleen een accessoire is wat behoort bij een keukencabine. Wie heeft hierop het antwoord?

ff

Citaat van: jellejawa op april 04, 2011, 07:51:50 AM
Net even handleiding nagelezen. Staat inderdaad iets in over een pvc keukenplafond. Maar dit staat ingetekend in een keukencabine. Dat heeft de Jametic helemaal niet. Nu vraag ik mij af of dit echt noodzakelijk is, of dat het alleen een accessoire is wat behoort bij een keukencabine. Wie heeft hierop het antwoord?

De Louisiana heeft dus een 'uitbouw' voor de keuken en kast.
Wat mij daarbij nog wel verbaasd is dat aan de binnentent een flap zit met zakken erin die naast/voor de keuken hangt waar een touwtje aan zit om ergens aan vast te maken. Alleen staat er geen stok naast  :?

nikkel1964

Als ik de foto's bekijk (zelf ken ik deze wagens niet) lijkt het wel zo'n isolatiematje wat je vaak onder een luchtbed legt. Het lijkt mij geen PVC eigenlijk?

Is het geen (zelf bedachte) aanpassing van de vorige eigenaar om het tentdoek te beschermen tegen alles wat van het fornuis opstijgt tijdens het koken?

Yella

Citaat van: NielsP op april 04, 2011, 09:26:08 AM
Als ik de foto's bekijk (zelf ken ik deze wagens niet) lijkt het wel zo'n isolatiematje wat je vaak onder een luchtbed legt. Het lijkt mij geen PVC eigenlijk?

Is het geen (zelf bedachte) aanpassing van de vorige eigenaar om het tentdoek te beschermen tegen alles wat van het fornuis opstijgt tijdens het koken?
In de algemene handleiding bij onze Jametic 2010, waar alle typen in staan, staat het wel vermeld. Ik denk dat het meer een accessoire is in de keukencabine om de boel op te leuken. Tenslotte zitten in sommige vw's ook hele binnententen in de voortent, waar ik het nut ook niet helemaal van begrijp. Ik zou niet weten wat voor nut zo'n pvc kleedje zou hebben. Kan me niet voorstellen dat het vet zo hoog opspet tijdens het bakken. verder is het alleen maar waterdamp wat opstijgt. En dat verspreid zich door de hele tent, dan helpt zo'n plaatselijk stukje pvc ook niets. Za er wel eens op letten als ik ergens een Jamet vouwwagen zie en naar dit kleedje vragen.

ff

Citaat van: jellejawa op april 04, 2011, 09:46:13 AM
In de algemene handleiding bij onze Jametic 2010, waar alle typen in staan, staat het wel vermeld. Ik denk dat het meer een accessoire is in de keukencabine om de boel op te leuken. Tenslotte zitten in sommige vw's ook hele binnententen in de voortent, waar ik het nut ook niet helemaal van begrijp. Ik zou niet weten wat voor nut zo'n pvc kleedje zou hebben. Kan me niet voorstellen dat het vet zo hoog opspet tijdens het bakken. verder is het alleen maar waterdamp wat opstijgt. En dat verspreid zich door de hele tent, dan helpt zo'n plaatselijk stukje pvc ook niets. Za er wel eens op letten als ik ergens een Jamet vouwwagen zie en naar dit kleedje vragen.

De binnentent heb ik afgelopen zaterdag ook in de voortent gehangen.
De tent lijkt ruimer, je hebt een hangkast en het isoleert een beetje.
De zon stond pal op het tentdoek en ik merkte wel een verschil toen het doek eronder hing.