Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Alpen Kreuzer ?????  (gelezen 8805 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

iolaire

  • Gast
Alpen Kreuzer ?????
« Gepost op: april 28, 2011, 04:31:31 pm »

Goedendag,

Ik heb me verleden jaar, eind augustus 2010, via Marktplaats een vouwwagen aangeschaft.
Hij zag er mooi uit en we wilden het wel eens proberen om met een vouwwagen op vakantie te gaan.
In de advertentie stond dat het om een Alpen Kreuzer ging echter de verkoper kon me niet precies zeggen welk type Alpen Kreuzer het was.
Aangezien ik dit toch wil weten zou ik iemand van jullie willen vragen of iemand weet welk type ik nu werkelijk gekocht heb.
Het is een 6/8 persoons en heeft blauw/groen tentdoek met gele stukken erin. Ik heb internet al afgezocht echter niets ervan kunnen vinden.

Wie weet welk type vouwwagen ik heb en van welk bouwjaar hij is??

« Laatst bewerkt op: april 28, 2011, 04:36:45 pm door iolaire »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.672
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Alpen Kreuzer ?????
« Reactie #1 Gepost op: april 28, 2011, 04:51:49 pm »

Op het gevaar af een open deur in te trappen: zit er geen sticker onder het linker achterlicht? Dat lijkt een gewoonte te zijn geweest.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

iolaire

  • Gast
Re:Alpen Kreuzer ?????
« Reactie #2 Gepost op: april 28, 2011, 07:23:49 pm »

Nee, helaas ik kan geen sticker vinden.
Wat voor een sticker moet dat zijn dan??
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Alpen Kreuzer ?????
« Reactie #3 Gepost op: april 28, 2011, 07:35:39 pm »

Als het goed is zit er op de wagenbak, naast de dissel, een sticker of plaatje met gegevens van de vouwwagen. Hierop staat meestal ook het type vermeld. Dit kan ook een nr zijn.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Alpen Kreuzer ?????
« Reactie #4 Gepost op: april 28, 2011, 07:38:28 pm »

Heb je ook een foto van de voorkant?
Gelogd

iolaire

  • Gast
Re:Alpen Kreuzer ?????
« Reactie #5 Gepost op: april 28, 2011, 07:52:44 pm »

Ik weet dat het tussenstuk niet orgineel erbij hoort, geeft wel veel ruimte.
Er zit inderdaad een plaatje op het onderstel waarop staat:

Type: WZA650  - Bouwjaar 1996

Nu het bouwjaar is mij wel duidelijk maar het type zegt mij niets.
Er zit overigens geen zg. bermkeuken bij.
« Laatst bewerkt op: april 28, 2011, 07:57:51 pm door iolaire »
Gelogd

Artspret

  • Gast
Re:Alpen Kreuzer ?????
« Reactie #6 Gepost op: april 28, 2011, 09:09:06 pm »

Ik denk dat het een Riant Royale is, wij hebben namelijk een zelfde gehad, voordat wij onze Roadmaster aanschaften. Er staat er ook één te koop op www.2ehandsvouwwagens.nl.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Alpen Kreuzer ?????
« Reactie #7 Gepost op: april 28, 2011, 09:41:06 pm »

Qua stof zijn er veel types die op elkaar lijken maar lettend op het ontbreken van de "raampjes" bij het slaapgedeelte en het ontbreken van de gele streep aan de onderkant van de voorramen kom ik uit bij de Prestige Blanco. Er staat er 1 te koop bij Vervat. Je zou hen kunnen bellen en vragen of het typeplaatje overeen komt

http://caravans.marktplaza.nl/caravan-alpenkreuzer/ALPENKREUZER-PRESTIGE-BLANCO-15149635.htm
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Alpen Kreuzer ?????
« Reactie #8 Gepost op: april 28, 2011, 09:42:14 pm »

Maar even over de wagen in het algemeen, ik hou van ruime vouwwagens en wauw wat een ruimte. Ziet er goed uit, veel kampeerplezier hiermee :J
Gelogd

iolaire

  • Gast
Re:Alpen Kreuzer ?????
« Reactie #9 Gepost op: april 28, 2011, 11:44:07 pm »

Het is inderdaad een erg ruime vouwwagen (totaal 10 bij 5 zo ongeveer) en denk ook wel dat we er veel plezier aan gaan beleven.
Hebben we ook wel nodig met twee kids en een hond.

Ik heb echter nog geen alpenkreuzer gezien die aan de zijkanten spatbordjes hebben zoals ik die heb.
Er is er nl. een kapot en deze zou ik graag willen vervangen, vandaar.
Als ik naar de foto's kijk van de links die ik doorgestuurd krijg dan zie ik toch verschillen.
Ik heb nl. lange banken erin, vrijwel tot aan de achterklep die eraf gehaald kan worden. Hierdoor kan er ook geen bermkeuken aan vastgemaakt worden.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Alpen Kreuzer ?????
« Reactie #10 Gepost op: april 28, 2011, 11:50:04 pm »

Ik weet niet hoe je duits is maar er is een site van een liefhebber http://www.unser-camptourist.de/  De Alpenkreuzer is nl de duitse camptourist. Voor de nederlandse markt onder AK op de markt gebracht. Hier staat veel info en Udo heeft wel heel veel info :J
Gelogd

iolaire

  • Gast
Re:Alpen Kreuzer ?????
« Reactie #11 Gepost op: april 28, 2011, 11:58:00 pm »

Bedankt voor de tip, ik zal het eens aan hem vragen, kijken of ik opheldering krijg.
Met de Duitse taal kom ik wel weg denk ik. (Ik woon bijna 850 meter van de Duitse grens af ;))
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Alpen Kreuzer ?????
« Reactie #12 Gepost op: april 29, 2011, 12:01:52 am »

Bedankt voor de tip, ik zal het eens aan hem vragen, kijken of ik opheldering krijg.
Met de Duitse taal kom ik wel weg denk ik. (Ik woon bijna 850 meter van de Duitse grens af ;))

Westrijdje doen we eerder in duitsland is :O
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Alpen Kreuzer ?????
« Reactie #13 Gepost op: april 29, 2011, 12:04:58 am »

Bedankt voor de tip, ik zal het eens aan hem vragen, kijken of ik opheldering krijg.
Met de Duitse taal kom ik wel weg denk ik. (Ik woon bijna 850 meter van de Duitse grens af ;))

Kijk dat moet goed komen, als je het weet ben ik inmiddels ook wel benieuwd  ;)
Gelogd

iolaire

  • Gast
Re:Alpen Kreuzer ?????
« Reactie #14 Gepost op: april 29, 2011, 12:08:48 am »

Ja er zijn mensen die misschien nog wel iets dichter bij de grens wonen dan ik. Maar ik durf wel een gokje te wagen :J

Maar mocht ik erachter komen welk type ik nu eigenlijk heb laat ik het even weten.


« Laatst bewerkt op: april 29, 2011, 12:21:18 am door iolaire »
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal