De luxe luifel van de Cabanon Mercury

Gestart door zippey, april 30, 2011, 08:54:37 AM

Vorige topic - Volgende topic

zippey

Hallo,
Zijn er mensen die mij hun ervaringen met de luxe luifel van de Mercury kunnen delen? Ik speel nog steeds met de gedachte om die luifel bij mijn nieuw bestelde Mercury bij te bestellen. Vooral toen ik op marktplaats een aanpassing aan die luifel tegenkwam. Deze mensen hadden zijflappen laten maken aan hun luifel. Dit spreekt mij erg aan. Ik heb een mailtje gestuurd aan De Wit met de vraag wat zo'n aanpassing kost. Wanneer ik een mailtje terugkrijg zet ik hun reactie wel op het forum.
Cabanon Malawi DL 2013 groen

GJT

Wat een goede oplossing! Kan je eventueel ook bij een zeilmakerij / tentenmaker laten doen. Dat ten cate doek is wellicht wel te krijgen.

Ik speel ook met deze gedachte. Op sommige campings zijn de cabanons, zeker met zonneluifel, te groot. Zeker als de plekken erg op caravans zijn gericht (breed en niet al te diep). 

Als je meer weet hoor ik het graag.

dj54

Deze zitten er toch standaard aan bij mercury ??

KlapJoeri

ik ben nog niet overtuigd. Dan zoek ik liever een camping met ruimere plaatsen ;)
The cold never bothered me anyway.....

zippey

Citaat van: dj54 op mei 01, 2011, 12:26:41 PM
Deze zitten er toch standaard aan bij mercury ??

De zijflappen zitten er standaard volgens mij niet aan, maar ik kan me vergissen natuurlijk.

Qwaqa

De standaard luifel past niet aan de wagen, alleen aan de tent. Vandaar een extra luifel waarvan de omloop wél past.

dj54

Vreemd ik heb altijd gedacht dat wel paste.

zippey

Citaat van: Qwaqa op mei 01, 2011, 05:48:14 PM
De standaard luifel past niet aan de wagen, alleen aan de tent. Vandaar een extra luifel waarvan de omloop wél past.

Ja sorry, ik had het ook over de luxe luifel die alleen aan de wagen past. Deze heeft voor zover ik weet geen zijflappen.

zippey

Ik heb gisteren een mailtje van de Wit gekregen. De luxe luifel (degene die aan de wagenbak past) kost met de zijflappen ? 549,-. De luxe luifel kost ? 399,- en de aanpassing is dus ?150,-. Ik vind het wel een hoop geld voor een luifel. Ik twijfel nog. Misschien dat ik het dit jaar met een tarp afdoe. En dat ik kijk hoe dat bevalt. Dan kan ik eventueel volgend jaar (mocht de tarp niet bevallen) de luxe luifel met aanpassing aanschaffen.

zippey

:# Ha, ik heb toch de luxe luifel met zijflappen besteld bij de Wit. Ik moet nog wel even het mailtje afwachten. Want ze hebben het ontzettend druk.

GJT

Goed bezig  :J

Lijkt mij ook ideaal. Één vraag, misschien of jij dit weet?: kan dit met een bestaande stok of moet je er 1 extra meenemen? Lijkt me de zelfde maat als de bestaande voorste stok. Heb voor de normale luifel namelijk ook al een extra stok.

Zal tijdens het klapweekend eens bekijken hoe lang de wagen is met alleen de voortent waarbij je de voorste flappen oprolt en vastzet. Het is dan een soort smallere versie van de Columbia.
Toch lijkt me voor het snel verder trekken de luxe luifel ideaal!

zippey

Citaat van: GJT op mei 06, 2011, 09:11:19 PM
Goed bezig  :J

Lijkt mij ook ideaal. Één vraag, misschien of jij dit weet?: kan dit met een bestaande stok of moet je er 1 extra meenemen? Lijkt me de zelfde maat als de bestaande voorste stok. Heb voor de normale luifel namelijk ook al een extra stok.

Zal tijdens het klapweekend eens bekijken hoe lang de wagen is met alleen de voortent waarbij je de voorste flappen oprolt en vastzet. Het is dan een soort smallere versie van de Columbia.
Toch lijkt me voor het snel verder trekken de luxe luifel ideaal!

Grappig!! Mijn vrouw vroeg zich dat ook al af. Ik weet het eerlijk gezegd niet. Misschien is er iemand op het forum die dit weet.

GJT

Volgens mij, als ik de foto bekijk, is het dezelfde als de voorste stok voor de voortent. Zou mooi zijn als dat lukt. Heb trouwens de advertentie op makrtplaats ook gezien en zag dat aan de luxe luifel ook de standaard luifel weer kan. Daarmee maak je het helemaal flexibel en kan je op iedere plek terrecht. Kan je aan de standaard luxe luifel ook de standaard zonneluifel monteren? Of is dat ook een aanpassing die gedaan moet worden?  ::) Heb het al gevonden in een oud topic op dit forum.. nota bene nav mijn eigen vraag..  ::)

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,4879.msg58882.html#msg58882

zippey

Citaat van: GJT op mei 06, 2011, 09:29:02 PM
Volgens mij, als ik de foto bekijk, is het dezelfde als de voorste stok voor de voortent. Zou mooi zijn als dat lukt. Heb trouwens de advertentie op makrtplaats ook gezien en zag dat aan de luxe luifel ook de standaard luifel weer kan. Daarmee maak je het helemaal flexibel en kan je op iedere plek terrecht. Kan je aan de standaard luxe luifel ook de standaard zonneluifel monteren? Of is dat ook een aanpassing die gedaan moet worden?  ::) Heb het al gevonden in een oud topic op dit forum.. nota bene nav mijn eigen vraag..  ::)

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,4879.msg58882.html#msg58882

Mee eens. Zou inderdaad perfect zijn als je de boogstok van de voortent kunt gebruiken.

klapstar

de luxe luifel heeft een eigen meegeleverde boogstok