Montana of Arizona

Gestart door Ellen76, mei 07, 2011, 11:32:39 AM

Vorige topic - Volgende topic

Ellen76

Afgelopen week zijn we met ons gezin voor het eerst met een vouwwagen weg geweest. We hebben er 1 gehuurd om te kijken of het wat is voor ons en we zijn om. We hebben een Jamet Arizona mee gehad en we zijn ons nu aan het orienteren op een eigen wagen. Ik kom op internet ook de Montana tegen maar kan daar weinig verdere info over vinden. Ik vind het dus moeilijk om een keus te maken, wie weet wat de grootste verschillen zijn? Qua groote lijken ze mij ongeveer hetzelfde, het model qua vorm is wel anders heb ik gezien. Zijn ze bijvoorbeeld heel verschillend qua opzetten e.d?

Ik wacht de reacties af. Alvast bedankt.

Alex

Denk niet dat het veel uitmaakt.
De stokken zijn misschien net iets anders maar het blijft toch een bouwpakket.

Hier kun je even de instructie downloaden zodat je het verschil in frame kunt zien.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/board,153.0.html
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

KampeerFan

Je moet je 1st afvragen wat je wensen zijn. Wil ik er mee rondtrekken, of juist niet, voor hoeveel personen, wil je een symetrisch model b.v. op het forum is ergens een handleiding om een goede keuze te maken. Wij hebben net een jamet louisiana gekocht. Een slag kleiner dan de arizona, maar met zeer veel ruimte. Succes!

CEO

De Montana heeft een ronde voorkant. Dat is een kwestie van smaak. Een groot nadeel (IMHO) is dat er geen aansluitende luifel op past.

:off(Als in de huur Louisiana alles paste, heb ik na de zomer nog wel een 2002 model in de verkoop (klopt wel, maar voel je zeker niet verplicht). :H

Maar even serieus en weer terug op het onderwerp: Voor de bagageruimte is de wagenbak breedte van belang. De Louisiana is 30 cm smaller dan de Arizona. De maten van de Montana ken ik niet. Ik weet wel dat de Montana niet meer in productie is. Blijkbaar liep het model niet goed genoeg. Dat heeft ongetwijfeld zijn weerslag op de verkoopprijzen.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Ellen76

Bedankt voor de reacties, als er meer mensen zijn met een tip of mening wil ik ze graag horen!

We gaan er (nog) niet mee rondtrekken dus dat maakt dan niet uit. Hoe hij er uit ziet maakt ons ook niet zoveel uit. We willen vooral ruimte. Minimaal 6 personen. We willen de kindertjes (5 en 1) bij ons hebben liggen en nog niet in onder of voortent. Toch nog best lastig een goede wagen uitzoeken.

CEO

Ik nie begrijp nie: 6 personen, die niet in voor of ondertent mogen/willen/kunnen. Zijn er 4 kinderen, waarvan er 2 niet etc. ?

Dochterlief slaapt sinds haar 6e in de ondertent. Vind ze geweldig. Zolang kinderen klein zijn kunnen ze overdwars op een bedplank: dan kan je er zeker 4 kwijt. Dochterlief, inmiddels 9 wil nu zsm in een eigen tentje.

Een dubbelklapper heeft 4 slaapplaatsen op de plank, en er kunnen maximaal twee ondertentjes geplaatst worden. Wat mij betreft zijn deze 1 persoons, ik vind twee te krap.

Ruimte om te slapen is niet heel hard nodig: meer ruimte dan de slaapplek lijkt me zonde va de ruimte. In een voortent van een Louisiana/Arizona/Montana is ruimte genoeg om met enig schipperen met 6 personen te eten. Als je wilt kan je zelfs in de wagenbak met zijn allen eten. Wij zijn met 5 en vinden de wagen ruim groot genoeg.

Richard

ff van deze kant ook een opmerking/aanvulling 

Kinderen willen het liefst zo snel mogelijk hun eigen tent hebben of dit nu onder of een extra bijzettentje is.
Koop je nu een extra ondertentje dan willen ze over een paar jaar in hun eigen bijzettentje slapen en heb je die ondertentjes eigenlijk voor niks gekocht..
Wij hebben onze zoon ook de keuze gelaten ondertent tot je 18e whaha of nu je eigentent ...JAAAAA Papa was het antwoord.
Nu hebben we extra plaats in de slaapcabine voor de kleren en andere spullen..of een extra slaapplaats voor gasten...

Praat als dit gaat met je kinderen dat ze vanaf hun 7e kunnen kiezen bijzettentje of ondertentje.... dan is het al gauw duidelijk....voor iedereen :#

Ellen76

@CEO, wat de 6 personen betreft bedoelde ik meer de grote van de klapper. Dus een dubbelklapper o.i.d. We zijn maar met zijn 4-tjes. Het is ook meer mijn eigen gevoel dat ik ze bij me wil hebben en nog niet in een ondertentje. we willen daarbij een grote leefruimte vooral voor bij slechtweer. We zijn geen 'zon' mensen dus zullen vaak de landen opzoeken waar je niet altijd verzekerd bent van mooi weer. Ik ben ook nog niet zo op de hoogte van alles, zijn beginners :?. (vroeger met mijn ouders wel met een Walker gekampeerd maar das al zoooo lang geleden) Toen sliepen mij zus en ik wel samen onder de klep. Dus vandaar dat ik uitga van 2 personen. Ik hoop dat ik het heb kunnen verduidelijken voor je.

CEO

Yep, alles duidelijk.

Dan blijft mijn eerste bericht staan: beiden geschikt. Ik zou rustig rondkijken. Zorg dat je geen haast hebt, maar dat je wel kunt toehappen als dat nodig is. 2e hands Jamets zijn er zat (en vergelijkbare merken ook).

Ellen76

@ceo, hartelijk dank. Heb ik nog 1 vraagje, wat zijn vergelijkbare merken?? Er zijn er zoveel en ook in verschillende prijsklassen dat ik als leek niet weet welk merk goed is en welke niet of vergelijkbaar met Jamet.

CEO

Tja, wat is vergelijkbaar. Dat is natuurlijk voor iedereen anders. Wij hebben eerst een oudje gekocht, zijn daar een week mee op vakantie geweest en daarna zijn we gaan zoeken. Sinds we onze huidige wagen hebben, kijken we weer verder. Het is een soort hobby geworden.

Na iedere vakantie weet je meer over je wagen. Voor iedereen zijn andere dingen belangrijk. Ik zou relatief goedkoop beginnen en dan zien wat je nu werkelijk wilt.

Oh ja, rondkijken op het forum helpt enorm. Met name tussen de merkinformatie en het topic over het aanschaffen en zoeken van een klapkar.

Ellen76

@ceo, wij gaan waarschijnlijk komende zomer nog met de wagen die we afgelopen week hebben gehuurd zodat we het najaar en winter rustig de tijd hebben om rond te kijken en er eventueel 1 aan te schaffen. Ik kijk idd veelvuldig rond op het formum en mp voor de foto's e.d.

Richard

Echt een muts om op het klapweekend te komen,,.zoveel merken en types te zien en te bewonderen

Klavertjes

Muts of must Richard? Ik weet het nogal  :off maar dit kon ik niet laten!
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Richard

Citaat van: Klavertjes op mei 10, 2011, 09:34:45 PM
Muts of must Richard? Ik weet het nogal  :off maar dit kon ik niet laten!
:H :H :H