Gordijnen STRESS !! AK prestige 1992

Gestart door jsteijn, mei 10, 2011, 01:09:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

jsteijn

Ik heb net uit onze AK prestige 1992 de gordijntjes en alles eens fris gewassen en gestreken.  :)
So far, so good.....'
Echter.... ik heb afgelopen weekend binnen 2 minuten al geconstateerd dat het ophangen van die dingen (het zijn er 10 !!)
waarschijnlijk mn bloed gaat laten koken  >:( >:(

Het is zo bedacht:
de tent heeft een plastic railtje met een verdikking.
het gordijntje maakt je een soort plastic wasknijpertje aan
Speciale uitsparing van knijpertje over railtje schuiven en klaar...... zou je denken  :(

Nee hoor.... de plastic knijpertjes zijn ONDINGEN en omdat ze alleen met een soort weerhaakje het gordijntje zouden moeten vasthouden, zie ik het nog niet fijloos werken.

Wie heeft er ervaring met die dingen of een briljante tip om het makkelijker  :K te maken?

Lien

Ik kan me herinneren dat bij onze AK die knijpertjes bleven zitten met inklappen. Is dit bij jullie niet mogelijk :?.

jsteijn

Citaat van: Lien op mei 10, 2011, 01:17:59 PM
Ik kan me herinneren dat bij onze AK die knijpertjes bleven zitten met inklappen. Is dit bij jullie niet mogelijk :?.

Blijven zitten aan de gordijntjes? We hebben de wagen 3-de hands gekocht en alle gordijnen waren zonder knijpertjes. Het systeem met de weerhaakjes in de gordijntjes maken kreeg mij letterlijk "in de gordijnen"!!
Ook ben ik helaas maar gezegend met een lengte van 1.58, waardoor het ophangen niet echt een pretjes word. Dan wil ik op zn minst zorgen dat het het meest handige systheem is dat ik kan vinden.

Nouja, er zijn meer AK-klappers dus wie weet komt de gouden tip nog  :J

Lien

Ok bij ons zaten er rolletjes met een hangertje waar weer een knijpertje aan zat ::). Die rolletjes bleven dus zitten tijdens het inklappen. Bij onze Jametic zat er links en rechts van het raam een lusje. Hier stak je dan een gordijnroede (waar de gordijntjes aan hingen) in. Misschien kan je van die lusjes maken naast de ramen :?. Klein zoompje in de gordijntjes, roede erdoor en hangen maar.

jsteijn

He, dat lijkt op een goed idee.
Zit er even over te brainstormen met mn man en we denken dat het kan.

Volgens mij hangt de ophanging los van de buitenwand en dan kan ik er inderdaad wat aan vast naaien.
Nog een klus voor tijdens het klapweekend  :P. Ben bang dat ik weinig tijd krijg voor  KK

Dank voor je tip  :W

Jofiena

Ja ik ken het verhaal gordijntjes. Wij hebben nog 1 orgineel gordijn hangertje er aan (wij zijn ook de 3e eigennaar van dezelfde wagen als jullie)
De rest zijn allemaal andere dingen die voor geen meter schuiven. Wij gaan dus nu van die knijpers met rolletjes proberen.
Want die orginele rolletjes van plastic net die weerhaakjes waar het over heb (denk ik) kunnne wij nergens meer vinden of bestellen. Wij kregen het advies die ijzeren knijpertjes met rolletjes.
1 juni gaan wij met de wagen weg dus gaan we alles uitproberen. We zullen zien.

jsteijn

Citaat van: Jofiena op mei 11, 2011, 10:58:13 AM
Ja ik ken het verhaal gordijntjes. Wij hebben nog 1 orgineel gordijn hangertje er aan (wij zijn ook de 3e eigennaar van dezelfde wagen als jullie)
De rest zijn allemaal andere dingen die voor geen meter schuiven. Wij gaan dus nu van die knijpers met rolletjes proberen.
Want die orginele rolletjes van plastic net die weerhaakjes waar het over heb (denk ik) kunnne wij nergens meer vinden of bestellen. Wij kregen het advies die ijzeren knijpertjes met rolletjes.
1 juni gaan wij met de wagen weg dus gaan we alles uitproberen. We zullen zien.

Komen jullie op het klapweekend? Ik heb dan, als het maken van een roede goed gaat, een hele zak met van die knijpertjes  ;)
Ik heb besloten: ik maak van extra stof (heb ik nog in huis) een tunnel aan de bestaande gordijnen. Dit omdat ze danin ieder geval niet korter worden.
Dan met satijnband (vandaag op de markt gehaald) lusjes maken aan het huidige ophang flapje in de tent.
Smal roetje door het lusje, dan door het grodijn en dan weer door het lusje en VOILA..... het zou moeten werken... in theorie  I: I:

Die knijpertjes met rolletjes, zouden die om dat slechts kleine verdikkinkje van de ophangrail passen? Volgens mij zijn ze te ruim?

Jofiena

Nee, helaas wij komen niet op het klapperweekend. Wij zijn dan op vakantie vanaf 1 juni tot 2 e pinksterdag in brabant om de wagen uit te proberen.
Die rolletjes zijn niet te ruim. Bij ons in de wagen zitten ook oude van die dingen. En sommigen zijn juist te strak.

jsteijn

Citaat van: Jofiena op mei 11, 2011, 07:32:58 PM
Die rolletjes zijn niet te ruim. Bij ons in de wagen zitten ook oude van die dingen. En sommigen zijn juist te strak.

Hmmm, dat klinkt aanlokkelijk  :K
Dat is denk ik toch nog makkelijker dan crea dea met mn naaimachine aan de slag.
Ik heb even www.swiba.nl gebeld en die bevestigen dat het perfect werkt.
Die verkopen ze ook (E6.00 per 10 stuks) en sturen het gewoon op.

Ik ben om. Dank je voor je hulp  :H

screech

sheltieliefhebber

De gordijnen vragen om heeeeel veel geduld.
Ik wil vakantie geen werk grrrr

Ze willen gewoon niet schuiven en zonder is ook niet echt een optie.
Dan zit je wel heel erg te kijk
::) :( ::)

Jofiena

Heb je railjes al ingespotten met sileconenspray en dat werkte. Ze worden dan gladder zeg maar.
Bij ons hielp het. En die knijpertjes die zijn naar onze ervaring net iets te krap. Wij hebben een aantal wat wijder gemaakt met een schroevendraaier ertussen in te zetten. Dat hielp net iets zodat ze rollen.