Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Camplet sluit slecht  (gelezen 4198 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

boterbloem

  • Gast
Camplet sluit slecht
« Gepost op: mei 10, 2011, 11:53:21 pm »

Hallo allemaal,
Wij hebben afgelopen week voor het eerst gekampeerd met onze nieuwe (tweedehandse) Camplet Royal uit 2002. Na een nacht slapen erin, bleek hij toch wat schuin te staan en hebben we op dag 2 nog wat versteld qua hoogte door aan pootjes te draaien. Onder de pootjes stonden netjes plankjes. We sliepen in de deksel, dus niet in de bak waar de wielen onder staan. Vervolgens na een week leuk gekampeerd te hebben bleek tijdens het inklappen dat de twee helften van de Camplet niet meer goed op elkaar aansloten, er zat ruim 3 cm verschil tussen waardoor het keukenblokje ook niet meer erin paste. Groot probleem (scharnieren leken verbogen) wat we opgelost hebben door een krik onder de deksel te zetten en het met spanbanden en gewicht weer wat terug te buigen.
Mijn vraag is: wat hebben we fout gedaan? Hoe kunnen we dit een volgende keer voorkomen?
Ik hoop dat er mensen zijn die tips hebben, alvast heel erg bedankt!
groetjes van een onervaren vouwwagenbezitter
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Camplet sluit slecht
« Reactie #1 Gepost op: mei 10, 2011, 11:55:49 pm »

Welkom op het forum :J Wat een vervelende ervaring, ik denk dat er wel leden zullen zijn die een antwoord voor je hebben :J
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:Camplet sluit slecht
« Reactie #2 Gepost op: mei 11, 2011, 11:37:48 am »

Hoi,

Het is niet de vraag wat jullie fout hebben gedaan..maar misschien ook: wat is er mee gebeurt bij de vorige eigenaar?

Een verbogen deksel/langs scharnier duid erop dat de wagen in geslotenstand niet zo waterpas mogenlijk is neer gezet.
Waterpas stellen van de gesloten vouwwagen doe door de 3 stelpootjes, met plankjes er onder te verstellen.
Pas als dat gebeurt is klap je de deksel open die je van te voren heb voorzien van de beide insteek pootjes en stel je doormiddel van de veerpennen en behulp van het waterpas de dekselpootjes ook waterpas.

Ik "vermoed"dat het daar een keer mis is gegaan, doordat men perongeluk de dekselstelpootjes is vergeten er in te zetten, is de deksel aan de grond geklapt en dus het scharnier verbogen..

Die kan eenvoudig vervangen worden, tent er helemaal uit halen, plastiek afscherming eruit schuiven, waterafdichting eraf snijden, pompnagels v.h. scharnier eruit boren (het kan ook zijn dat het scharnier alleen gelijmt is) en een nieuw scharnier (rvs) erop zetten (wel even afkitten/lijmen aan de zijde waar het op de bakhelften komt te liggen) met pompnagels, nieuw waterafdichting er op plakken en de rest er weer op maken.
Als de tent eruit is is het een werkje van een paar uutjes.

Ga er zo min mogenlijk mee lopen buigen om schade/scheuren aan de polyester bakhelften te voorkomen.

Als je meer info wilt stuur mij dan maar een prive mail, kan zelfs de materialen wel leveren die nodig hebt.

Groetjes, Marcel



Gelogd

screech

  • Gast
Re:Camplet sluit slecht
« Reactie #3 Gepost op: mei 12, 2011, 08:50:03 am »

Ik heb geen ervaring met harde deksels van vouwwagens, maar ik vroeg me dit ook al af toen we zelf een vouwwagen zochten: 'gaan de scharnieren niet scheef staan of zelfs kapot als je de deksel niet op een vlak terrein kan plaatsen?'

Als voorbeeld: Vorige week stonden we op een boerencamping (de boterbloem in Leersum  :#), en dat was een boerenakker. Dat wil zeggen zo'n weiland met van die kleine afwaterslootjes langs de randen. En het midden van het weiland ligt dan een stuk(je) hoger dan de slootjes. Het was wel even lastig om de voortent goed strak te krijgen ivm de grond die zo verloopt in hoogte. Maar ik vraag me dan toch altijd weer af, kan dit geen kwaad als je een vouwwagen hebt met harde deksel? Die ligt dan ook net zo schuin.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Camplet sluit slecht
« Reactie #4 Gepost op: mei 12, 2011, 09:01:29 am »

Dat is een volgens mij eeuwigdurende discussie tussen eigenaren van hard-top's...

De één probeert de wagen evenwijdig aan de grond te zetten zodat inderdaad het deksel vlak op de grond ligt (met het risico dat je 's nachts je bed uit rolt omdat dan de hele combi scheef staat), de ander zet de boel horizontaal en ondersteunt daarna het deksel op de nodige punten.

Zelf zorg ik er altijd voor dat in ieder geval het scharnier voldoende ruimte heeft om geheel open te klappen zodat de boel daar niet gaat "wringen" (dus eventueel het wiel aan die kant omhoog of als het mag het andere wiel iets ingraven maar dat is me vaak te veel werk). Liever dat het deksel hangt aan de wagen dan dat het deksel de wagen probeert omhoog te drukken zeg maar. Ons deksel ligt op een rooster en het is voldoende als dat rooster op de vier hoekpunten ondersteund is. Dat is met een paar wiggen goed te doen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal