Maten Jamet Louisiana A.S. 2006 i.v.m. grondzeil en tenttapijt.

Gestart door KampeerFan, mei 11, 2011, 10:11:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

KampeerFan

Is er ook iemand die de exacte binnenmaten weet van de voortent en luifel van de Jamet Louisiana A.S. 2006? Ik ben namelijk opzoek naar een nieuw grondzeil en tenttapijt die hier inpassen.. ik dacht zelf aan een kuipgrondzeil met opblaasrand van 3 bij 5 meter. Maar dan moet het wel passen natuurlijk. Ik kan alleen de maten van de Jamet Louisiana 2011 terug vinden via google. Alvast bedankt!

CEO

Even bellen met de dealer (bijvoorbeeld Vervat) die weten het meestal uit hun hoofd.

Mijn aanname is dat de binnenmaten niet of nauwelijks veranderen.... Maar dat is dus een aanname.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

ff

2007 is ca 300x500 cm. (grof gemeten kwam ik de eerste keer uit op 300x470).

Lien

Precies passend zal lastig worden. De ene keer sta je wat breeder dan de andere keer. Wij hadden het tapijt wat groter dan de maat eigenlijk was en deden hem dan de meeste tijd, achter de keuken en bij de wagenbak, een stukje dubbel. Maar het kwam ook voor dat we te kort kwamen. Dat loste we dan weer op om onder de keuken en aan de voorkant/deur bijna geen tapijt te leggen (wel plastic anders wordt het binnen te vochtig).

ff

Het leuke is trouwens wel dat de binnentent bedacht is zonder grondzeil/-tapijt of wat dan ook.
Hoe moet je anders je kast en de zakflappen met haringen in de grond meppen ;)

Lien

Citaat van: ff op mei 13, 2011, 08:41:05 AM
Het leuke is trouwens wel dat de binnentent bedacht is zonder grondzeil/-tapijt of wat dan ook.
Hoe moet je anders je kast en de zakflappen met haringen in de grond meppen ;)
Wij hadden van dat gaatjes tapijt (gaat ook lekker het zand doorheen). Als je precies in z'n gaatje een spijkerharing slaat dan maak je het tapijt niet kapot  ;).

ff

Citaat van: Lien op mei 13, 2011, 10:15:34 AM
Wij hadden van dat gaatjes tapijt (gaat ook lekker het zand doorheen). Als je precies in z'n gaatje een spijkerharing slaat dan maak je het tapijt niet kapot  ;).
Wij hebben daaronder plastic liggen tegen het water ;)

KampeerFan

Ok bedankt voor jullie reacties! Herkenbaar dat de maten variëren i.d. afhankelijk van waar je de wagen opbouwt! Het standaard kuipzeil met opblaasrand is 3x5 meter, het zou mooi zijn als deze past. De pootjes zet ik op houten plankjes met een gaatje erin. En de hemel van de keuken en kast met scheerlijnen aan de onderkant. Maar i.d. vreemd dat er geen rekening is gehouden met een grondzeil  ::)

Groetjes!

Lien

Citaat van: ff op mei 13, 2011, 10:16:34 AM
Wij hebben daaronder plastic liggen tegen het water ;)
Wij ook, maar we prikte daar dan wel even doorheen. Van z'n gaatje merk je niets.

CEO

De flappen van de hemel die hangen bij ons gewoon los.

Lien

Citaat van: _Jeroen_ op mei 13, 2011, 10:19:29 AM
Maar i.d. vreemd dat er geen rekening is gehouden met een grondzeil  ::)

Groetjes!
Inderdaad. Nu moet ik zeggen dat ik erg moet wennen dat we nu een vast kuipzeil hebben. Normaal veegde ik nooit de voortent maar nu wel vanwege het zand/gras dat je naar binnenloopt  :(. Wil nu ook daar tapijt leggen maar weet niet of dit handig is. Wij trekken nogal en dan moet ik het grondzeil de avond ervoor helemaal schoonmaken  :ca. Anders beland volgens mij alles in ons bed.

KampeerFan

Citaat van: Lien op mei 13, 2011, 10:24:42 AM
Wij ook, maar we prikte daar dan wel even doorheen. Van z'n gaatje merk je niets.

Met de stortbuien van afgelopen jaren durf ik echt niet meer gaatjes te maken in mijn grondzeil... Misschien kunnen campings een terpenveld introduceren bedenk ik me nu, lekker hoog en droog  :H

ff

Citaat van: _Jeroen_ op mei 13, 2011, 10:31:26 AM
Met de stortbuien van afgelopen jaren durf ik echt niet meer gaatjes te maken in mijn grondzeil... Misschien kunnen campings een terpenveld introduceren bedenk ik me nu, lekker hoog en droog  :H

Ooit met de zeeverkenners meegemaakt.
Wij mochten als eerste de plek uitzoeken. Stonden bijna bovenaan een heuveltje (bovenop kon niet, was te smal).
Regenbui. Wij later naar de tent. Waren alle hooggelegen tenten volgelopen en de tenten beneden niet :(

Lien

CEO

Citaat van: ff op mei 13, 2011, 10:36:58 AM
Ooit met de zeeverkenners meegemaakt.

Totaal off topic, maarre, zeeverkenners? Welke groep?